  • 61. Data: 2013-11-09 13:29:13
    Temat: Re: Policyjny mistrz
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail g...@t...hell napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > tak

    Przepisy juz tu podano. Kwestia zdecydowanie ocenna.
    Ja twierdze, ze jezeli policja chce wymusic pierwszenstwo kogutami, to musi
    dac szanse na ich zobaczenie i zareagowanie.
    Wyglada, ze w tym przypadku tego nie zrobili bo:
    - jechali szybko wiec kierowca peugeota nie zdazył zareagowac.
    - jechali za kims wiec kierowca pługa nie miał szansy ich zauwazyc.

    Pomijam juz fakt, ze kierowca radiowozu powinien przeiwdywac.
    Powinien przewidziec, ze na pasie wyznaczonym do lewoskretu mało kto sporzy
    w lusterko przed skreceniem wiec jest duze prawdopodobienstwo kolizji i
    należy *zachowac szczegolna ostroznosc*.
    Czy kierowca radiowozu *zachował SO* czy moze jednak wyglada ze jechał na
    pałe?

    Ale ja juz napisałem odpowiedz:
    róznica predkosci + samochody za nim.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

  • 62. Data: 2013-11-09 13:29:14
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail g...@t...hell napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > masz jakieś podparcie swojego pieprzenia? Czy będziesz krzyczał jak Cię
    > okradną, że policja za wolno dojechała?

    Ty sie wez najpierw do nich dodzwoń....

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać

  • 63. Data: 2013-11-09 13:43:18
    Od: mlodz <b...@m...pl>

    Dnia Sat, 09 Nov 2013 10:13:03 +0100, ZIWK napisał(a):

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > Rozumiem, że jednym rzutem oka jesteś w stanie ocenić sytuację:

    Podkreśliłem zdanie kluczowe dla tamtego postu. Po prostu po odpowiedzi
    mastiego uznałem, że normalna z nim dyskusja nie ma tu sensu.

    > jedno auto leci w pola (vectra), a drugie (206) ma urwane pół przodu i
    > to z niewidocznej strony więc na pewno obrażenia są niegroźne...

    W sumie chwilę stali, nie wiemy co widzieli z boku (coś gadali o tym, że
    żywi i o jakiejś pomocy chyba, ale za dużo nie zrozumiałem). Strzelam,
    że gdyby faktycznie byli jedynymi świadkami, to by się zatrzymali, jakoś
    tak mi to wygląda. Skądinąd mając takie nagranie to i tak powinni jednak
    chwilę zaczekać.

    > O paragrafie za blokowanie pasa ruchu w stanie wyższej konieczności nie
    > słyszałem, ale o nieudzieleniu pomocy ofiarom już tak...

    Całkowicie literalne podejście może powodować kompletny paraliż przy
    każdej stłuczce. Ale mniejsza z tym, w pierwszym poście pisałem jedynie
    o tym, że w tej konkretnej sytuacji nie ma co rzucać pochopnie
    kamieniami, postawę nagrywających daje się jakoś zrozumieć. Pod pewnymi
    warunkami, ale żeby z całą pewnością móc piętnować czy usprawiedliwiać,
    musielibyśmy mieć nieco lepszy widok na to co działo się na placu boju.

  • 64. Data: 2013-11-09 13:45:09
    Od: mlodz <b...@m...pl>

    Dnia Sat, 9 Nov 2013 08:09:37 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > Wskażesz przepis, który zwalnia z obowiązku udzielenia pomocy ofiarom
    > wypadku w związku z "zablokowaniem pasa ruchu"?

    Najpierw wskaż wypadek.

  • 65. Data: 2013-11-09 14:02:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-11-09 13:29, masti wrote:

    > żebyś się nie zdziwił. jeśli ofiary wypadku miały powyżej 7 dni
    > niezdolności do pracy to odjechanie jest przestępstwem.

    Ale z tego co rozumiem nie miały. To że się nie zatrzymał i nie pomógł
    jest oczywiście moralnie naganne. Ale z prawnego punktu widzenia jeśli
    nie było ofiar, to mogą mu skoczyć.

    Tak samo jak za przejazd na czerwonym dostaniesz mandat za przejazd na
    czerwonym. I to że mogła tam jechać ciężarówka z amoniakiem nie oznacza,
    że oskarżą cię o terroryzm;)

    Shrek.

  • 66. Data: 2013-11-09 14:04:19
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
    > No i odpowiedzialności za to co zrobił.
    > Uprzywilejowany nie dostanie mandatu za przekroczenie prędkości jak mu
    > fotoradar zrobi zdjęcia,

    a to juz zalezy kogo uprzywilejowalo - byla tu kiedys opisana sprawa
    w ktorej sm wystawila mandat karetce za przekroczenie bo na zdjeciu
    nie slyszeli sygnalu dzwiekowego ;)

    np. tu:
    http://kryzysowo.pl/mandat-dla-ambulansu-na-bombach-
    za-przekroczenie-predkosci/

    --
    http://db.org.pl/

  • 67. Data: 2013-11-09 14:18:37
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "masti" <g...@t...hell> wrote in message news:l5l6rl$n6c$26@dont-email.me...
    > i on wiedział patrząc przez okno, że nie będą mieli takich urazów? A
    > numery Lotto też podał?

    wiesz, gdyby mi nic nie urwalo i nie sikalo krwia to wolalbym zeby pogadal
    ze mna Polak i w razie czego po polsku zadzwonil po pomoc, zwlaszcza jezeli
    roznica jest 10 sekundowa

    bo dogadanie sie po rusku w stanie lekkiego szoku raczej zajmie wiecej niz
    te 10 sekund miedzy nimi a nastepnym autem

    --
    http://db.org.pl/

  • 68. Data: 2013-11-09 14:35:01
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 09 Nov 2013 13:21:57 +0100 osobnik zwany mappl napisał:

    > pomyśl trochę czasami, bo głupka z siebie robisz! Dlaczego radiowóz
    > znalazł się na lewym pasie? Bo prawdopodobnie wyprzedzał, kapujesz?

    wskażesz na filmie ciężarówke z tyłu? Czy będziesz fantazjował?

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 69. Data: 2013-11-09 14:35:53
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 09 Nov 2013 12:42:34 +0100 osobnik zwany Tomasz Pyra
    napisał:

    > Myślisz że ich celem wyjazdu było to pole na którym wylądowali? :)

    a gdzie to wyczytałeś?

    > Tak niestety tak to wygląda.
    > Nie ma pieniędzy na rzetelne szkolenia dla policyjnych kierowców.
    >
    > Tzn. oczywiście w związku z wymogami prawnymi, oczywiście formalności
    > staje sie zadość, ale jest to fikcja.
    > Jednodniowy kurs, w którym bierze udział pół komendy policji i do
    > dyspozycji jest jeden pojazd i jeden instruktor. Ważny jest tylko
    > porządek w papierach i najniższy koszt.

    Ale ma kwit czy nie?

  • 70. Data: 2013-11-09 15:00:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 08 Nov 2013 23:16:46 +0100, Liwiusz napisał(a):
> [...]

    Szczegolna ostroznosc to tylko zwiekszenie uwagi celem szybkiego
    reagowania. Czyli patrzymy co sie dzieje na drodze, a nie np zmieniamy
    stacje w radiu, czy sms od ukochanej czytamy.
    Kto mogl przypuszczac ze widac i slyszac policjantow, kierowca
    zajedzie im droge ?

    > I co najważniejsze - "uprzywilejowanie" nic nie zmienia w kwestii
    > pierwszeństwa.

    I co - ma pojazd uprzywilejowany grzecznie stac i przepuszczac tych z
    prawej z glownej ?
    Podjezdza taki do skrzyzowania, zwalnia, upewnia sie ze wszyscy go
    zauwazyli i zwolnili/zatrzymali sie i przejezdza pierwszy.
    Choc owszem, jak sie zle upewni i bedzie kolizja, to bedzie winny.
    Tylko lepiej zeby ten drugi sie tlumaczyl ze syreny nie slyszal, a nie
    ze mial pierwszenstwo :-)

    J.