-
1. Data: 2013-11-08 18:08:03
Temat: Angliki i RP
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
http://curia.europa.eu/juris/document/document.jsf?t
ext&docid=144203&pageIndex=0&doclang=PL&mode=lst&dir
&occ=first&part=1&cid=351036
"IV - Wnioski
107. W świetle powyższych rozważań proponuję, aby Trybunał orzekł w
następujący sposób:
1) Rzeczpospolita Polska w sprawie C-639/11 oraz Republika Litewska
w sprawie C-61/12 uchybiły zobowiązaniom ciążącym na nich na podstawie
art. 2a dyrektywy Rady 70/311/EWG z dnia 8 czerwca 1970 r. w sprawie
zbliżenia ustawodawstw państw członkowskich odnoszących się do układów
kierowniczych pojazdów silnikowych i ich przyczep, zmienionej po raz
ostatni dyrektywą Komisji 1999/7/WE z dnia 26 stycznia 1999 r., art. 4
ust. 3 dyrektywy 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5
września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów
silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów
technicznych przeznaczonych do tych pojazdów (dyrektywy ramowej), a
także art. 34 TFUE i 36 TFUE poprzez utrzymanie w mocy przepisów
krajowych, z których wynika, że rejestracja na terytorium krajowym tych
państw samochodów osobowych, w których układ kierowniczy jest
umieszczony po prawej stronie - niezależnie od tego, czy są to pojazdy
nowe, czy też były już uprzednio zarejestrowane w innym państwie
członkowskim - jest uzależniona od przełożenia układu kierowniczego na
stronę lewą.
2) Rzeczpospolita Polska zostaje obciążona kosztami postępowania w
sprawie C-639/11, a Republika Litewska zostaje obciążona kosztami
postępowania w sprawie C-61/12.
3) Republika Litewska pokrywa własne koszty poniesione w związku z
interwencją w sprawie C-639/11. Republika Estońska i Rzeczpospolita
Polska pokrywają własne koszty, które poniosły w związku z interwencją w
sprawie C-61/12.
"
Czas się szykować na nową ustawę :P