  • 1. Data: 2013-11-07 14:33:32
    Temat: Jakie środki chemiczne do czyszczenia klimy?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Poradźcie, jaki spray kupić, żeby wstrzyknąć piankę do układu
    wentylacji, żeby w miarę skutecznie odświeżył klimę.

    Są takie po 18 zł i są takie po 40. Warto te drogie?

    --
    MN

  • 2. Data: 2013-11-07 14:35:40
    Temat: Re: Jakie środki chemiczne do czyszczenia klimy?
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    W dniu 2013-11-07 14:33, Marcin N pisze:
    > Poradźcie, jaki spray kupić, żeby wstrzyknąć piankę do układu
    > wentylacji, żeby w miarę skutecznie odświeżył klimę.
    >
    > Są takie po 18 zł i są takie po 40. Warto te drogie?

    http://srodki-czystosci.eu/pl/p/Wurth-dezynfekcja-i-
    odgrzybianie-klimatyzacji-300ml/129

  • 3. Data: 2013-11-07 14:56:04
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-11-07 14:33, Marcin N pisze:
    > Poradźcie, jaki spray kupić, żeby wstrzyknąć piankę do układu
    > wentylacji, żeby w miarę skutecznie odświeżył klimę.
    >
    > Są takie po 18 zł i są takie po 40. Warto te drogie?

    Dołóż 10zł do tych 40zł i umów się na ozonowanie całego układu do
    jakiegoś warsztatu.

  • 4. Data: 2013-11-07 14:59:49
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-11-07 14:56, lleeoo pisze:

    > Dołóż 10zł do tych 40zł i umów się na ozonowanie całego układu do
    > jakiegoś warsztatu.

    Umówiłem się dwa razy. Nie byłem zachwycony. Nie ma to jak domestos
    bezpośrednio na parownik.

    --
    MN

  • 5. Data: 2013-11-07 15:11:24
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2013-11-07 14:33, Marcin N pisze:
    > Poradźcie, jaki spray kupić, żeby wstrzyknąć piankę do układu
    > wentylacji, żeby w miarę skutecznie odświeżył klimę.
    >
    > Są takie po 18 zł i są takie po 40. Warto te drogie?

    Najlepiej poliuretanową wysokorozprężną.
    A tak na poważnie, najlepszym sposobem jest rozebranie całości, wymycie
    plastików karcherem i złożenie. Jak masz w kanałach brud przypominający
    luźny filc, odkażenie czymkolwiek wystarczy na bardzo krótko.

  • 6. Data: 2013-11-07 15:55:47
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-11-07 15:11, Robson pisze:

> [...]
    > plastików karcherem i złożenie. Jak masz w kanałach brud przypominający
    > luźny filc, odkażenie czymkolwiek wystarczy na bardzo krótko.

    Powiedzmy sobie szczerze - nikt w ten sposób nie czyści klimy.
    Zejdźmy więc na ziemię.

    --
    MN

  • 7. Data: 2013-11-07 16:45:03
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2013-11-07 14:59, Marcin N pisze:

    > Nie ma to jak domestos bezpośrednio na parownik.

    Taki żółty psikacz z krecikiem, przeciw grzybom na ściany, zawiera to samo co
    domestos, tylko w kilkunastokrotnie większym stężeniu.

  • 8. Data: 2013-11-07 16:54:23
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:l5gchv$olb$...@n...ipartners.pl...

    > Taki żółty psikacz z krecikiem, przeciw grzybom na ściany, zawiera to samo
    > co domestos, tylko w kilkunastokrotnie większym stężeniu.

    Tyle, że po takim czymś w łazience śmierdzi przez tydzień.
    Ile by śmierdziało w samochodzie?
    Miesiąc?
    I czym wtedy jeździć?

  • 9. Data: 2013-11-07 17:02:20
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2013-11-07 14:33, Marcin N pisze:

    > Poradźcie, jaki spray kupić, żeby wstrzyknąć piankę do układu
    > wentylacji, żeby w miarę skutecznie odświeżył klimę.

    A ja tam pianki nie polecam. Używałem pianki "plak" (czy jakoś tak), z
    marketu, 15% gratis. :) Zaaplikowałem przez wężyk gdzie wycieka woda z
    parownika w sam parownik i do kanałów wentylacyjnych. Poczekałem,
    przedmuchałem, wyglądało, że wszystko jest w porządku. Przez kilka dni
    nawet ładnie pachło.

    Niedawno, przy okazji, zaglądałem w kanały wentylacyjne i całe są
    klejące. Po zapachu poznać, że to z pianki. Ponadto kiedyś chyba musiała
    pianka wlecieć na nagrzewnicę, bo po załączeniu gorącego powietrza
    strasznie śmierdzi. Dopiero jak się "przepali" to przestaje (albo to ja
    się przyzwyczajam...). Przypuszczam, że nagrzewnica też zrobiła się
    klejąca i osadza się kurz/syf, który po rozgrzaniu zwyczajnie się wypala
    (jak nieużywany grzejnik). :)

    Nie wiem czemu to cholerstwo nie wyparowało. Wypadało by rozebrać cały
    kokpit i wymyć wszystko pędzelkiem z Domestosem. Tylko nikt mi tego za
    flaszkę nie chce zdemontować... ;)

    Tak więc ja piankom mówię nie. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 10. Data: 2013-11-07 18:37:56
    Od: tá´Ź

    Marcin N wrote:

    > Poradźcie, jaki spray kupić, żeby wstrzyknąć piankę do układu
    > wentylacji, żeby w miarę skutecznie odświeżył klimę.

    Może mocz wyżła w sprayu?

    > Są takie po 18 zł i są takie po 40. Warto te drogie?

    Warto, mają większą zawartość uryny.

    --
    ss??q s? ??u??ou??