-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-septem
ber.org!news.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
From: Pszemol <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Poległem przy remoncie zacis ku hamulcowego
Date: Mon, 17 Jul 2017 15:27:53 -0000 (UTC)
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 85
Message-ID: <okil1p$2vs$1@dont-email.me>
References: <okg2e9$j4h$1@dont-email.me> <9...@4...net>
<okgbpg$hsc$1@dont-email.me> <ljrfy6n0mfyb.1vbhxu0bhtf7x$.dlg@40tude.net>
<okh8hl$36d$1@dont-email.me>
<596c6daf$0$15203$65785112@news.neostrada.pl>
<oki7k1$kqr$1@dont-email.me> <596cc7ed$0$659$65785112@news.neostrada.pl>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Mon, 17 Jul 2017 15:27:53 -0000 (UTC)
Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
posting-host="2bd7c7a2715ef9f0345573fc11a7de42"; logging-data="3068";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX1+a9cqqZb7HdGfUmpKaWmQZ"
User-Agent: NewsTap/5.2.6 (iPhone/iPod Touch)
Cancel-Lock: sha1:YZDyc4B02FXvYkp+Gv0NC+HIlbo= sha1:Sy7zWB+jE722wydxHdtwmTk9DHk=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2610563
[ ukryj nagłówki ]J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:oki7k1$kqr$...@d...me...
> J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
>>>> No kurna! W Hondzie wszystko jest prościej :-)
>>> A jak jest w hondzie zrobione ?
>>> Bo niestety zadania tego mechanizmu sa dosc skomplikowane, a
>>> przemysl
>>> samochodowy ... dobre rozwiazania sa kopiowane czesto.
>
>> Nissan, Toyota, Honda - ci od siebie odpisywali w szkole na
>> klasówkach i do
>> tej samej szkoły chodzili. Ci od VW to jacyś z innej planety kurna!
>
> Ale jak zrobione ?
>
> A co do szkol ... Nissan-Renault, Toyota-Peugot-Citroen - coraz mniej
> tych szkol.
> A hamulce pewnie robi trzecia firma :-)
Na zaciskach przednich były kółeczka Audi i literki VW. Na tylnych
zaciskach zauważyłem że nie było oznaczeń VW/Audi tylko nazwa LUCAS lub
LUCOS.
>>> Wiec ciekawe - honda wymyslila lepiej i opatentowala (na 17 lat),
>>> czy
>>> zrobila prosciej, ale gorzej.
>
>> Honda wymyśliła lepiej, Toyota też. Ale nie wiem jak wymyśliła bo nie
>> otwierałem jeszcze u nich zacisków! Toyotę 1995 sprzedałem w 2009 z
>> 278 tys
>> mil na liczniku (kupiona w 1998 z licznikiem 40-kilka tys) a 2004
>> Honda
>> wciąż jeździ teraz z 229 tyś mil na liczniku (kupiona w 2007 też
>> jakieś
>> 40-pare tyś mil na liczniku). Acura 2007 (też w sumie Honda) ze 150
>> tyś
>> mil. Wszystkie te auta jeżdżą bez remontu zacisków, oryginalne gumki,
>> oryginalne uszczelki, oryginalne tłoczki.
>
> Ale wiek podobny co ten pasek. :-)
I ten sam "rocznik" co Honda z przebiegiem 50% większym.
>> W Hondzie musiałem tylko wymienić
>> uchwyt/jarzmo bo się prowadnica w tulei zablokowała od rdzy - przy
>> którejś
>> wymianie klocków musiałem niechcący dziabnąć harmoszkę od prowadnicy
>> i nie
>> zauważyłem. Ale do cylinderków/tłoczków to jak te Japońce serwisuję
>> od
>> ponad 20 lat to musiałem się dostać do wnętrza zacisku teraz pierwszy
>> raz
>> dopiero przy Passacie, i to on ma dopiero niecałe 150 tyś na
>> liczniku -
>> najmniejszy przebieg w moim taborze a najwięcej problemów z nim
>> właśnie :-)
>
> Bo rdza lapie od stania :-)
Może masz rację.
A tak a'propos rdzy, to pył żeliwny z drapanej tarczy hamulcowej pokrył
rdzawym pyłem wszystkie szczeliny i zakamarki między plastikowymi listwami,
ozdobami chromowanymi listwami w szczelinach lamp - jest szansa to jakoś
wymyć? Mogę użyć jakąś piankę do mycia wanny z rdzy i potem Karcherem
spłukać? Auto teraz wygląda jakby na złomie rdzewiało ostatnie 30 lat
pokryte rdzą od opon do dachu....
>>> Bo podejrzewam, ze niemieckim mechanikom nie stwarza to klopotu,
>>> oczywiscie w polaczeniu z niemiecka instrukcja :-)
>>> Oczywiscie sa tez amerykanskie instrukcje dla amerykanskich
>>> mechanikow.
>> Tak, i do Hondy i do Acury kupiłem sobie fajne serwisówki producenta,
>> gdzie
>> są diagramy, opisane momenty dokręcania śrub, typy użytych
>> smarowideł, itp
>> itd.
>
> do VW na pewno tez sa :-)
Muszę zdobyć taką.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.07.17 19:03 re
- 17.07.17 19:09 yabba
- 17.07.17 19:15 Pszemol
- 17.07.17 19:20 Pszemol
- 17.07.17 20:08 PiteR
- 17.07.17 20:13 PiteR
- 17.07.17 20:21 yabba
- 17.07.17 21:50 Pszemol
- 17.07.17 21:50 Pszemol
- 17.07.17 21:50 Pszemol
- 17.07.17 21:58 Pszemol
- 17.07.17 23:15 PiteR
- 17.07.17 23:20 Pszemol
- 17.07.17 23:43 yabba
- 17.07.17 23:53 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Czy Sejm RP zahamuje proceder zabijania dla organów?
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=