eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPoległem przy remoncie zacisku hamulcowegoRe: Poległem przy remoncie zacis ku hamulcowego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-septem
    ber.org!news.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: Pszemol <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Poległem przy remoncie zacis ku hamulcowego
    Date: Mon, 17 Jul 2017 15:27:53 -0000 (UTC)
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 85
    Message-ID: <okil1p$2vs$1@dont-email.me>
    References: <okg2e9$j4h$1@dont-email.me> <9...@4...net>
    <okgbpg$hsc$1@dont-email.me> <ljrfy6n0mfyb.1vbhxu0bhtf7x$.dlg@40tude.net>
    <okh8hl$36d$1@dont-email.me>
    <596c6daf$0$15203$65785112@news.neostrada.pl>
    <oki7k1$kqr$1@dont-email.me> <596cc7ed$0$659$65785112@news.neostrada.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Mon, 17 Jul 2017 15:27:53 -0000 (UTC)
    Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
    posting-host="2bd7c7a2715ef9f0345573fc11a7de42"; logging-data="3068";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX1+a9cqqZb7HdGfUmpKaWmQZ"
    User-Agent: NewsTap/5.2.6 (iPhone/iPod Touch)
    Cancel-Lock: sha1:YZDyc4B02FXvYkp+Gv0NC+HIlbo= sha1:Sy7zWB+jE722wydxHdtwmTk9DHk=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2610563
    [ ukryj nagłówki ]

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:oki7k1$kqr$...@d...me...
    > J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >>>> No kurna! W Hondzie wszystko jest prościej :-)
    >>> A jak jest w hondzie zrobione ?
    >>> Bo niestety zadania tego mechanizmu sa dosc skomplikowane, a
    >>> przemysl
    >>> samochodowy ... dobre rozwiazania sa kopiowane czesto.
    >
    >> Nissan, Toyota, Honda - ci od siebie odpisywali w szkole na
    >> klasówkach i do
    >> tej samej szkoły chodzili. Ci od VW to jacyś z innej planety kurna!
    >
    > Ale jak zrobione ?
    >
    > A co do szkol ... Nissan-Renault, Toyota-Peugot-Citroen - coraz mniej
    > tych szkol.
    > A hamulce pewnie robi trzecia firma :-)

    Na zaciskach przednich były kółeczka Audi i literki VW. Na tylnych
    zaciskach zauważyłem że nie było oznaczeń VW/Audi tylko nazwa LUCAS lub
    LUCOS.

    >>> Wiec ciekawe - honda wymyslila lepiej i opatentowala (na 17 lat),
    >>> czy
    >>> zrobila prosciej, ale gorzej.
    >
    >> Honda wymyśliła lepiej, Toyota też. Ale nie wiem jak wymyśliła bo nie
    >> otwierałem jeszcze u nich zacisków! Toyotę 1995 sprzedałem w 2009 z
    >> 278 tys
    >> mil na liczniku (kupiona w 1998 z licznikiem 40-kilka tys) a 2004
    >> Honda
    >> wciąż jeździ teraz z 229 tyś mil na liczniku (kupiona w 2007 też
    >> jakieś
    >> 40-pare tyś mil na liczniku). Acura 2007 (też w sumie Honda) ze 150
    >> tyś
    >> mil. Wszystkie te auta jeżdżą bez remontu zacisków, oryginalne gumki,
    >> oryginalne uszczelki, oryginalne tłoczki.
    >
    > Ale wiek podobny co ten pasek. :-)

    I ten sam "rocznik" co Honda z przebiegiem 50% większym.

    >> W Hondzie musiałem tylko wymienić
    >> uchwyt/jarzmo bo się prowadnica w tulei zablokowała od rdzy - przy
    >> którejś
    >> wymianie klocków musiałem niechcący dziabnąć harmoszkę od prowadnicy
    >> i nie
    >> zauważyłem. Ale do cylinderków/tłoczków to jak te Japońce serwisuję
    >> od
    >> ponad 20 lat to musiałem się dostać do wnętrza zacisku teraz pierwszy
    >> raz
    >> dopiero przy Passacie, i to on ma dopiero niecałe 150 tyś na
    >> liczniku -
    >> najmniejszy przebieg w moim taborze a najwięcej problemów z nim
    >> właśnie :-)
    >
    > Bo rdza lapie od stania :-)

    Może masz rację.

    A tak a'propos rdzy, to pył żeliwny z drapanej tarczy hamulcowej pokrył
    rdzawym pyłem wszystkie szczeliny i zakamarki między plastikowymi listwami,
    ozdobami chromowanymi listwami w szczelinach lamp - jest szansa to jakoś
    wymyć? Mogę użyć jakąś piankę do mycia wanny z rdzy i potem Karcherem
    spłukać? Auto teraz wygląda jakby na złomie rdzewiało ostatnie 30 lat
    pokryte rdzą od opon do dachu....

    >>> Bo podejrzewam, ze niemieckim mechanikom nie stwarza to klopotu,
    >>> oczywiscie w polaczeniu z niemiecka instrukcja :-)
    >>> Oczywiscie sa tez amerykanskie instrukcje dla amerykanskich
    >>> mechanikow.
    >> Tak, i do Hondy i do Acury kupiłem sobie fajne serwisówki producenta,
    >> gdzie
    >> są diagramy, opisane momenty dokręcania śrub, typy użytych
    >> smarowideł, itp
    >> itd.
    >
    > do VW na pewno tez sa :-)

    Muszę zdobyć taką.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: