eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPoległem przy remoncie zacisku hamulcowegoRe: Poległem przy remoncie zacis ku hamulcowego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-septem
    ber.org!news.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: Pszemol <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Poległem przy remoncie zacis ku hamulcowego
    Date: Mon, 17 Jul 2017 11:38:42 -0000 (UTC)
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 64
    Message-ID: <oki7k1$kqr$1@dont-email.me>
    References: <okg2e9$j4h$1@dont-email.me> <9...@4...net>
    <okgbpg$hsc$1@dont-email.me> <ljrfy6n0mfyb.1vbhxu0bhtf7x$.dlg@40tude.net>
    <okh8hl$36d$1@dont-email.me>
    <596c6daf$0$15203$65785112@news.neostrada.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Mon, 17 Jul 2017 11:38:42 -0000 (UTC)
    Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
    posting-host="d631c6ddc885bb10c7c5ee60d260c8cf";
    logging-data="21339";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX18jjOFpIQC9Bp+6VtXsYqC3"
    User-Agent: NewsTap/5.2.6 (iPhone/iPod Touch)
    Cancel-Lock: sha1:BO+k+gx5ctE8n/Le1Fwz8pttghc= sha1:QrvllEd8s7hyx6Xr4xIZ2Y98dso=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2610545
    [ ukryj nagłówki ]

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:okh8hl$36d$...@d...me...
    >>> W Vectrze tam jest łożysko kulkowe, jeszcze jeden tłoczek (w
    >>> tłoczku),
    >>> kolejny komplet uszczelnień (dla tego tłoczka w tłoczku), stożkowe
    >>> sprzęgiełko, sprężyna dociskająca to sprzęgiełko i odma z małym
    >>> filtrem.
    >>> A w samym głównym tłoczku, z boku jest w ogóle dziura dla tej odmy.
    >>
    >>> Z grubsza zasada działania była taka żeby ciśnienie panujące w
    >>> tłoczku,
    >>> blokowało za pomocą tego sprzęgła możliwość obracania się elementu
    >>> z
    >>> gwintem względem tłoczka.
    >>> No i jakoś to tam sprytnie realizuje regulację luzu.
    >
    >> German, tfu, Engineering jego mać.
    >
    >>> Nie wiem jak w innych autach, bo w Hondzie było jakoś prościej -
    >>> nie
    >>> pamiętam dokładnie jak, bo cały mechanizm ręcznego na lince już
    >>> wyleciał :)
    >
    >> No kurna! W Hondzie wszystko jest prościej :-)
    >
    > A jak jest w hondzie zrobione ?
    > Bo niestety zadania tego mechanizmu sa dosc skomplikowane, a przemysl
    > samochodowy ... dobre rozwiazania sa kopiowane czesto.

    Nissan, Toyota, Honda - ci od siebie odpisywali w szkole na klasówkach i do
    tej samej szkoły chodzili. Ci od VW to jacyś z innej planety kurna!

    > Wiec ciekawe - honda wymyslila lepiej i opatentowala (na 17 lat), czy
    > zrobila prosciej, ale gorzej.

    Honda wymyśliła lepiej, Toyota też. Ale nie wiem jak wymyśliła bo nie
    otwierałem jeszcze u nich zacisków! Toyotę 1995 sprzedałem w 2009 z 278 tys
    mil na liczniku (kupiona w 1998 z licznikiem 40-kilka tys) a 2004 Honda
    wciąż jeździ teraz z 229 tyś mil na liczniku (kupiona w 2007 też jakieś
    40-pare tyś mil na liczniku). Acura 2007 (też w sumie Honda) ze 150 tyś
    mil. Wszystkie te auta jeżdżą bez remontu zacisków, oryginalne gumki,
    oryginalne uszczelki, oryginalne tłoczki. W Hondzie musiałem tylko wymienić
    uchwyt/jarzmo bo się prowadnica w tulei zablokowała od rdzy - przy którejś
    wymianie klocków musiałem niechcący dziabnąć harmoszkę od prowadnicy i nie
    zauważyłem. Ale do cylinderków/tłoczków to jak te Japońce serwisuję od
    ponad 20 lat to musiałem się dostać do wnętrza zacisku teraz pierwszy raz
    dopiero przy Passacie, i to on ma dopiero niecałe 150 tyś na liczniku -
    najmniejszy przebieg w moim taborze a najwięcej problemów z nim właśnie :-)

    > Bo podejrzewam, ze niemieckim mechanikom nie stwarza to klopotu,
    > oczywiscie w polaczeniu z niemiecka instrukcja :-)
    > Oczywiscie sa tez amerykanskie instrukcje dla amerykanskich
    > mechanikow.

    Tak, i do Hondy i do Acury kupiłem sobie fajne serwisówki producenta, gdzie
    są diagramy, opisane momenty dokręcania śrub, typy użytych smarowideł, itp
    itd.

    Teraz widzę ktoś wrzucił te książki za friko online:
    http://www.hondahookup.com/manuals/

    Muszę do VW takiej poszukać. Ktoś się orientuje czy istnieje taka książka
    do Passata?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: