eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPo Arrinerze i Syrenie nadszedl czas na nowego PolonezaRe: Po Arrinerze i Syrenie nadszedl czas na nowego Poloneza
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.inte
    rnetia.pl!not-for-mail
    From: "re" <r...@r...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Po Arrinerze i Syrenie nadszedl czas na nowego Poloneza
    Date: Mon, 5 Jan 2015 17:37:22 +0100
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 70
    Message-ID: <m8efru$6u0$1@mx1.internetia.pl>
    References: <54a6c6fb$0$16056$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <m8a73q$dio$1@node2.news.atman.pl>
    <h01yavts8lno$.3t7t8kmcrrx9$.dlg@40tude.net>
    <m8ccd6$gn$1@mx1.internetia.pl>
    <f...@4...net>
    NNTP-Posting-Host: 78.10.177.126
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1420477118 7104 78.10.177.126 (5 Jan 2015 16:58:38 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 5 Jan 2015 16:58:38 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    In-Reply-To: <f...@4...net>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    Importance: Normal
    X-Priority: 3
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2553724
    [ ukryj nagłówki ]



    Użytkownik "Tomasz Pyra"

    >>>> Polecam obejrzec dyskusje z "projektantem" nowego Poloneza.
    >>>>
    >>>> <http://tvn24bis.pl/biznes-gospodarka,6/nowy-projekt
    -poloneza-kto-wyprodukuje-legendarny-polski-samochod
    ,502826.html>
    >>>>
    >>>> Mozna sie usmiac :-)
    >>>
    >>> Swoją drogą to o co chodzi w tej akcji "cala Polska rysuje samochody"?
    >>> Bo ostatnio wysyp inwencji tego typu.
    >> Bo ludzie myślą (albo dziennikarze myślą, że ludzie tak myślą?), że na
    >> tym polega projektowanie (czegokolwiek) "o namaluje sobie X,
    >> zaprojektowałem X!"... A potem niech te głupie inżyniery wymyślą, jak to
    >> (tanio) zrobić by to działało, przecież inne działają, to i moje będzie.
    >> Albo najlepiej po prostu bierzmy jakiekolwiek OEMowe coś i oklejmy na to
    >> swoje opakowanie "zaprojektowane" oraz swój marketing jakie to wyjątkowe
    >> i unikatowe i emejzing...
    >>
    >> Następnym elementem po takim projektowaniu jest "szukanie inwestorów"
    >> oraz inne atencyjne wzajemne poszturchiwania się genitaliami przez
    >> blogerów danego tematu, "projektantów", klepaczy artykułów dla
    >> portalików tematycznych itd, byle o nas było głośno.
    >
    > To ja tu widzę miejsce na biznes :-)
    >
    > Trzeba by zaprojektować prostą przednionapędową platformę (jakiś VW Golf
    > czy coś takiego) i podwozie na ramie.
    > Taka baza nie byłaby ani droga, ani skomplikowana.
    >
    > Opanować technikę jednostkowego przygotowania blach poszycia (albo i
    > jeszcze taniej - tworzywa sztuczne), można by takie prototypy robić.
    > Całkiem dobrze jeżdżące, z dowolnym wnętrzem, ilością drzwi i kształtem
    > nadwozia.
    >
    > Nawet jakieś makabrycznie drogie by to nie musiało być, pytanie czy
    > znajdzie się odpowiednio wielu "projektantów", którzy poza narysowaniem
    > czegoś w CAD-zie na swoim komputerze, jeszcze zebraliby kasę na taki
    > jeżdżący prototyp.
    > ---
    > Ale czemu styliści mieliby zbierać kasę ? Załóżmy, że chcesz sobie zrobić
    > własny samochód to idziesz do takiego gościa a on robi Ci projekt a kasę
    > zbierasz sam i budujesz sam.

    To trochę inna branża.
    Takie auta na zamówienie są bardzo drogie i sens to ma pewnie jedynie w
    klasie supersamochodów.
    ---
    Supersamochody ... taki trabant limuzyna do ślubu ? Ktoś go zrobił. Faktem,
    że na bazie czegoś, ale to przecież tak samo inny niekojarzący się można
    zrobić na bazie czegoś.

    Problemem takiej jednostkowej roboty będzie to, że ponieważ jednak nie tak
    łatwo zrobić fajny samochód, to taki prototyp będzie niefajny.
    Wyglądał będzie tak jak miał wyglądać, ale parametry jezdne, czy komfort
    będzie trudny do zgadnięcia, a dopracowanie każdego elementu to kupa pracy
    i koszty.
    ---
    Nie przesadzaj. Masz dwa zupełnie różne wyglądem samochody Corsa i Tigra na
    tym samym zrobione.

    To o czym myślę to i tak będą koszty bezsensownie wysokie z punktu widzenia
    budowy auta żeby je używać, natomiast chodzi tylko o to żeby się z takiego
    projektanta nie śmiali że ma tylko rendery, to on powiedzmy za orientacyjne
    200 tys zł zamawia sobie prototyp o własnym kształcie.
    ---
    Ale co Ty chcesz ? Facet wyraźnie powiedział, że jest stylistą a nie
    projektantem całego samochodu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: