  • 71. Data: 2010-06-28 09:13:31
    Temat: Re: [Plotki] Canon 60D
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    John Smith pisze:
    > Jeśli nie znajduję sensu w wymianie 350D na 7D, to tym bardziej na 20D.

    Najpierw narzekasz, że Cię ogranicza mnóstwo rzeczy, potem, że nie ma
    sensu zmiana rzeczy tego stanu. Zdecyduj się :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 72. Data: 2010-06-28 09:38:29
    Od: K <podazaj_za_adresem_w_@_stopce.pl>

    In <p...@r...org> Olgierd wrote:
    > Ale na tym się kończy przewaga takiego czy innego aparatu nad innym.
    > Nawet jeśli wezmę Lajkę M6 nie będę jak Salgado. Z drugiej strony
    > jestem w 100% pewien, że Salgado będzie robił doskonałe zdjęcia także
    > pstrykiem za 300 złotych (natomiast już jakimś Canonem 7 może być mu
    > trudniej...)

    Chcialem tylko dodac, ze pan Salgado fotografuje obecnie Canonem 1Ds.

    --
    K ______ http://robertkresa.com

  • 73. Data: 2010-06-28 10:02:58
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):

    > Najpierw narzekasz, że Cię ogranicza mnóstwo rzeczy, potem, że nie ma
    > sensu zmiana rzeczy tego stanu. Zdecyduj się :)

    Przeinaczasz.
    Nie ma sensu zmiana z 350D (wartego 800PLN) na 7D (wartego 5000PLN), bo
    350D aż tak nie ogranicza (ani na 20D, ani na 50D). Ale już zmiana na
    hipotetycznie tańszego i lepiej dopasowanego do potrzeb 60D może nabrać
    sensu.

    Może przeczytaj cały wątek jeszcze raz. :-)

    --
    Mirek

  • 74. Data: 2010-06-28 10:06:40
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Olgierd napisał(a):

    > No jasne, bo przecież jeśli fotografek sobie nie kupi nowego aparatu, to
    > nie będzie robił lepszych zdjęć ;-)

    To Ty powiedziałeś, mi do ust nie wkładaj. :-)

    > Nie zrozumiałeś tego, co miałem zamiar przekazać. No cóż, muszę to
    > zrzucić na karb tego, że czasem piszę mało klarownie.

    Spróbuj jeszcze raz, klarowniej.

    --
    Mirek

  • 75. Data: 2010-06-28 10:14:48
    Od: John Smith <u...@e...net>

    John Smith napisał(a):
> [...]
    > 350D aż tak nie ogranicza (ani na 20D, ani na 50D). Ale już zmiana na
    > hipotetycznie tańszego i lepiej dopasowanego do potrzeb 60D może nabrać

    Dodam jeszcze, że podobny proces myślowy przeprowadziłem już parę razy
    po premierach różnych modeli i zawsze wychodził mi ten sam wniosek (nie
    warto jeszcze). Ale kiedyś będzie warto zmienić. Za pięć lat też
    będziesz się upierał, że 350D jest wystarczającym aparatem? No będzie i
    co z tego? Doradzisz jego kupno bo wystarcza, czy dalej, tak jak teraz,
    będziesz zmieniał sprzęt raz na G10, potem na PEN-a czy następny
    nieistotny sprzętowo aparat?

    Dlaczego zmieniasz sprzęt tak często, jeśli nie ma on żadnego znaczenia
    i każdy poprzedni był wystarczająco dobry?

    --
    Mirek

  • 76. Data: 2010-06-28 10:15:57
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 28 Jun 2010 12:06:40 +0200, John Smith napisał(a):

    > Spróbuj jeszcze raz, klarowniej.

    No dobrze, chodziło mi o coś zupełnie odwrotnego: nie o wymianę aparatu
    na gorszy, ale o odejście od wiary, że jak sobie kupię lepszego aparata,
    to będę lepsze fotki cykał (w co nadal wielu, i to całkiem poważnych
    ludzi, wierzy).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    pstryczki ==> http://www.flickr.com/photos/olgierd/

  • 77. Data: 2010-06-28 10:45:54
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 28.06.2010 12:15, Olgierd wrote:

> [...]
    > na gorszy, ale o odejście od wiary, że jak sobie kupię lepszego aparata,
    > to będę lepsze fotki cykał (w co nadal wielu, i to całkiem poważnych

    Wiesz, wszystko zależy od tego co się fotografuje. Aparat powinno się
    zmieniać w momencie, gdy czujemy, że obecny nas ogranicza. Zmiana z np
    Nikona D3000 na D3s pozwoli wielu osobom robić lepsze zdjęcia o ile
    robią zdjęcia w miejscach gdzie jest niewiele światła albo gdy
    fotografują obiekty w ruchu, gdzie autofocus D3000 się gubi.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 78. Data: 2010-06-28 11:22:55
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Olgierd napisał(a):

> [...]
    > na gorszy, ale o odejście od wiary, że jak sobie kupię lepszego aparata,
    > to będę lepsze fotki cykał (w co nadal wielu, i to całkiem poważnych

    To dlaczego z tym wyjeżdżasz akurat w tym wątku?

    Ja swoją 350D poznaję od 5 lat. Wierz mi, że znam jej słabe strony. Ale
    potrafię skorzystać z tego co oferuje i dlatego do tej pory inwestowałem
    w obiektywy. Wierz mi, że kit mnie ograniczał i był sens go zmienić na
    17-55 i 10-22. Wiem, że tego pierwszego się jeszcze do końca nie
    nauczyłem i nie wycyckałem, ale nie oznacza to, że zakup czegokolwiek
    pośredniego miałoby większy sens.

    Ciekawe, jeden mi zarzuca skąpstwo (do czego się przyznaję) i
    pogłębianie kryzysu, a za chwilę jestem już lanserem, bo po pięciu
    latach myślę o zmianie puszki. :-)

    --
    Mirek

  • 79. Data: 2010-06-28 11:35:08
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 28 Jun 2010 13:22:55 +0200, John Smith napisał(a):

    > To dlaczego z tym wyjeżdżasz akurat w tym wątku?

    Bo myślałem, że to o tym jest wątek.

  • 80. Data: 2010-06-28 12:12:54
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-06-28 12:15:57 +0200, Olgierd <n...@n...problem> said:

> [...]
    > na gorszy, ale o odejście od wiary, że jak sobie kupię lepszego aparata,
    > to będę lepsze fotki cykał (w co nadal wielu, i to całkiem poważnych

    Inteligentni ludzie wiedzą (a nie wierzą), że lepszym sprzętem zdjęcia
    będą robić (w większości sytuacji) wygodniej. Czyli nie JAKIE, ale JAK.
    Dając skrajny przykład - Tico też się da dojechać do Hiszpanii, ale o
    ile przyjemniej i wygodniej będzie w np. Toyocie Avensis. I samo to
    jest powodem, dla którego niektórzy wolą zapłacić więcej.

    de Fresz