  • 81. Data: 2010-06-28 12:17:45
    Temat: Re: [Plotki] Canon 60D
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 28 Jun 2010 14:12:54 +0200, de Fresz napisał(a):

    > Inteligentni ludzie wiedzą (a nie wierzą), że lepszym sprzętem zdjęcia
    > będą robić (w większości sytuacji) wygodniej. Czyli nie JAKIE, ale JAK.
    > Dając skrajny przykład - Tico też się da dojechać do Hiszpanii, ale o
    > ile przyjemniej i wygodniej będzie w np. Toyocie Avensis. I samo to jest
    > powodem, dla którego niektórzy wolą zapłacić więcej.

    Pytanie czy większość z tych ludzi -- przekładając sytuację na wyjazd
    autem na półwysep Iberyjski -- wybiera się choćby poza granice swojego
    miasteczka.
    Sam widzę to po sobie: dopóki bujałem się po różnych górkach (przeszło
    dekadę temu) ważne dla mnie były: mechanika, mocna obudowa, niewielki
    rozmiar. Później miałem zwis na "oby szczelne" i skończyło się Pentaksem
    kadziesięć.

    A teraz dochodzę do wniosku, że najlepszy jest ten, który śmiało mogę
    mieć przy sobie zawsze i wszędzie. Brak gripa, wygodnego wizjera etc.
    rekompensuje mi ogólna wygoda (i tak, m3/4 mam w planach).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    pstryczki ==> http://www.flickr.com/photos/olgierd/

  • 82. Data: 2010-06-28 12:25:02
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-06-28 14:17:45 +0200, Olgierd <n...@n...problem> said:

    > Pytanie czy większość z tych ludzi -- przekładając sytuację na wyjazd
    > autem na półwysep Iberyjski -- wybiera się choćby poza granice swojego
    > miasteczka.

    W upalny dzień i w swoim miasteczku da się docenić klimę, porządne
    hamulce czy zawieszenie, przestronny bagażnik, ilość miejsca gdy
    wsiądzie 5 osób itp. Ja przy niemal każdym zdjęciu doceniam w miarę
    wygodny chwyt, pryzmat, ilość informacji w wizjerze, dwa kółka,
    sprawność AFa, względną łatwość dostępu do funkcji jak zmiana ISO,
    jakości zdjęć, trybu seryjnego, braketingu itp bez kopania po menu.

    > A teraz dochodzę do wniosku, że najlepszy jest ten, który śmiało mogę
    > mieć przy sobie zawsze i wszędzie. Brak gripa, wygodnego wizjera etc.
    > rekompensuje mi ogólna wygoda (i tak, m3/4 mam w planach).

    Taką wygodę IMHO obecnie może dać tylko coś pokroju S90. m43 jak dla
    mnie to już za dużo - przy tych ograniczeniach, jakie ma, wolę lustro z
    sensownie dobraną optyką.

    de Fresz

  • 83. Data: 2010-06-28 12:35:34
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 28 Jun 2010 14:25:02 +0200, de Fresz napisał(a):

> [...]
    > sprawność AFa, względną łatwość dostępu do funkcji jak zmiana ISO,
    > jakości zdjęć, trybu seryjnego, braketingu itp bez kopania po menu.

    Znaczy się jesteś bardzo poważnym fotografem.
    Ja jestem tylko Pstrykotwórcą, fotografuję wyłącznie dla przyjemności,
    dla utrwalenia tego, co mi się akurat podoba. Do tego ostatnio próbuję
    bawić się czasem w streeta (przy całym szacunku dla uliczników), a zatem
    naprawdę maluśki i bezgłośny aparat daje dużego bonusa.

    > Taką wygodę IMHO obecnie może dać tylko coś pokroju S90. m43 jak dla
    > mnie to już za dużo - przy tych ograniczeniach, jakie ma, wolę lustro z
    > sensownie dobraną optyką.

    m4/3 z sensownie dobraną optyką to pół kilo, które wejdzie do większej
    kieszeni (np. polara) -- dla mnie ideał, ponieważ kiedyś tak nosiłem
    Nikona FM2 z obiektywem 28 mm.

  • 84. Data: 2010-06-28 13:05:04
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-06-28 14:35:34 +0200, Olgierd <n...@n...problem> said:

    > Znaczy się jesteś bardzo poważnym fotografem.

    Chcesz mnie obrazić czy jak? Jestem zwykłym pstrykaczem, w dodatku
    niesamowicie leniwym i dlatego doceniam wszelkie udogodnienia, które
    uczynią moję życie wygodniejszym.

> [...]
    > bawić się czasem w streeta (przy całym szacunku dla uliczników), a zatem
    > naprawdę maluśki i bezgłośny aparat daje dużego bonusa.

    Dlatego rynek jest tak różnorodny - dla (prawie) każdego znajdzie się
    coś, co spełni większość jego potrzeb.

    > m4/3 z sensownie dobraną optyką to pół kilo, które wejdzie do większej
    > kieszeni (np. polara) -- dla mnie ideał, ponieważ kiedyś tak nosiłem
    > Nikona FM2 z obiektywem 28 mm.

    Jeśli 1-2 stałki Ci wystarczą do wszystkiego, to kul.

    de Fresz

  • 85. Data: 2010-06-28 13:23:20
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 28 Jun 2010 15:05:04 +0200, de Fresz napisał(a):

    > Chcesz mnie obrazić czy jak? Jestem zwykłym pstrykaczem, w dodatku
    > niesamowicie leniwym i dlatego doceniam wszelkie udogodnienia, które
    > uczynią moję życie wygodniejszym.

    Oczywiście, że nie chcę, ja już w życiu nie chcę nikogo obrazić!
    Mam na myśli to, że skoro przy każdym zdjęciu ten chwyt i wizjer
    odgrywają aż taką rolę, to znaczy, że gra jest warta świeczki.

    Mi wyszło, że lepiej zrobię, jeśli będę się mniej naprężał -- ale i mniej
    się zmęczę dźwigając to wszystko (czego i tak nigdy nie dźwigałem).
    Dla technicznych też zawsze jest plus: jak nie wyjdzie, to przez sprzęt.
    A jak się ma debest sprzęt, to wyjść musi ;-)

    > Dlatego rynek jest tak różnorodny - dla (prawie) każdego znajdzie się
    > coś, co spełni większość jego potrzeb.

    > Jeśli 1-2 stałki Ci wystarczą do wszystkiego, to kul.

    Tak, coś szerszego i coś dłuższego. 99% ujęć tym obgonię. Pozostały 1%
    nie jest wart poświęceń.

  • 86. Data: 2010-06-28 14:02:19
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    John Smith pisze:
    > Dodam jeszcze, że podobny proces myślowy przeprowadziłem już parę razy
    > po premierach różnych modeli i zawsze wychodził mi ten sam wniosek (nie
    > warto jeszcze). Ale kiedyś będzie warto zmienić. Za pięć lat też
    > będziesz się upierał, że 350D jest wystarczającym aparatem? No będzie i
    > co z tego? Doradzisz jego kupno bo wystarcza, czy dalej, tak jak teraz,
    > będziesz zmieniał sprzęt raz na G10, potem na PEN-a czy następny
    > nieistotny sprzętowo aparat?

    Wiesz, chyba nastąpiła tu seria nieporozumień idąca z mojego i Olgierda
    zbyt luźnego traktowania słowa pisanego. Nie pisałem o 350D, wymieniam
    aparaty bo poprzednie padają itd, szkoda już dochodzić konkretów.

    Nota bene, podoba mi się reakcja ludzi na dystans do słów: pewien gość
    napisał w dość wysublimowany sposób, iż nowy most w Krakowie (jak zwykle
    powstały w serii przekrętów) przypomina rurę, którą prawobrzeżna
    dzielnica dostanie ciepłą wodę by nareszcie mieszkańcy mogli się
    komfortowo myć.
    Jakiż komentarz? Ano taki, iż tam woda ciepła jest od dawna i że można
    ją otrzymać za pomocą np. piecyka gazowego albo termy. No gałązki
    opadają... (z tymi gałązkami to też metafora).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 87. Data: 2010-06-28 15:42:10
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):
> [...]
    > ją otrzymać za pomocą np. piecyka gazowego albo termy. No gałązki
    > opadają... (z tymi gałązkami to też metafora).

    Kto by tam czytał wątki od początku. :-)

    --
    Mirek

  • 88. Data: 2010-06-28 18:48:17
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 28 Jun 2010 17:42:10 +0200, John Smith napisał(a):

    > Kto by tam czytał wątki od początku.

    Wątek to nie biblia. Jakikolwiek był początek (kolejne marzenia
    narzekających na ograniczający sprzęt Fotografów), stanęło na tym, że
    lepszy sprzęt -- z lepszym uchwytem, etc. -- pozwala robić ładniejsze
    zdjęcia.

    --
    :) Olgierd ||
    Lege Artis ==> http://legeartis.org.pl

  • 89. Data: 2010-06-28 23:02:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2010-06-28, Olgierd <n...@n...problem> wrote:
> [...]
    > narzekających na ograniczający sprzęt Fotografów), stanęło na tym, że
    > lepszy sprzęt -- z lepszym uchwytem, etc. -- pozwala robić ładniejsze

    Wydaje się, że brakującą na rynku techniczną możliwołcią jest aby aparat
    umieszczał na zdjęciu równiez sam aparat tj. z osprzętem.

    --
    Marcin

  • 90. Data: 2010-06-29 06:44:48
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Olgierd napisał(a):
> [...]
    > narzekających na ograniczający sprzęt Fotografów), stanęło na tym, że
    > lepszy sprzęt -- z lepszym uchwytem, etc. -- pozwala robić ładniejsze

    Amen. :-)

    --
    Mirek