  • 11. Data: 2012-04-23 14:53:50
    Temat: Re: Pliki brd w Eagle, po zapisie ich nie ma
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 23.04.2012 14:11, slawek7 wrote:

    > A jakie jeszcze katalogi sa do ktorych nie mozna zapisac? Wedze ze na
    > pewno Program Files bo odsyla do wirtualnego, chyba jeszcze C: oraz
    > pewnie systemowe sa zabronione jak C:\Windows?
    > Czy tak?
    A skąd mam wiedzieć? Zainteresowało mnie VirtualStore to wpisałem w
    google i streściłem wynik(całość może 30 sec). Chcesz wiedzieć więcej to
    sam poszukaj - ja tego systemu nie używam.

    Michoo

  • 12. Data: 2012-04-23 17:33:42
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-04-23 13:34, slawek7 pisze:
    > A dlaczego jedne pliki brd mają klodke w swojej ikonie? A maja takie
    > same atrubuty jakby ktos pytal.

    Pewnie masz Windows 7. Kłódka oznacza że nie masz uprawnień do niego bo
    plik jest własnością użytkownika Administrator. Dodaj mu siebie do
    userów z prawem pisania i czytania. I najlepiej zmienić atrybuty całego
    folderu żeby następne tworzone pliki miały już takie uprawnienia.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 13. Data: 2012-04-23 17:37:23
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-04-23 13:45, slawek7 pisze:
    > Ok znalazlem w czyms takim jak Local/VirtualStore/Prog.... i
    > potrorzona sciezka do ktorej zapisalem
    >
    > I teraz co mam z tym zrobic? Skoro ja wskazuje docelowo na jakims
    > dysku w katalogu to dlaczego on sam zapisuje sobie gdzie indziej.
    > Jak to zmienic? Fakt, mam Win7

    Może folder nie pozwala na pisanie przez program bo nie masz uprawnień.
    Miałem coś takiego z WxDevC++. Na XP chodził bez problemów a na 7 były
    problemy z prawami zapisu plików do folderu.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 14. Data: 2012-04-23 17:54:55
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    slawek7 <s...@w...pl> napisał(a):
    > No pewnie że tak, az tak zle ze mna nie jest.

    Upewnij się :) Jakbyś szukał po całym, to znalazłbyś katalog od
    wirtualizacji katalogów. Przykładowo u mnie do katalogu
    C:\Users\Grzegorz\AppData\Local\VirtualStore\Program Files\EAGLE-5.11.0\lbr
    trafiają biblioteki, które Eagle myśli, że zapisuje w swoim katalogu.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 15. Data: 2012-04-23 17:56:07
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    slawek7 <s...@w...pl> napisał(a):
> [...]
    > I teraz co mam z tym zrobic? Skoro ja wskazuje docelowo na jakims
    > dysku w katalogu to dlaczego on sam zapisuje sobie gdzie indziej.

    Bo po to masz katalog domowy żeby w nim trzymać swoje pliki a nie w losowych
    miejscach w systemie.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 16. Data: 2012-04-23 19:21:48
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

> [...]
    m Files\EAGLE-5.11.0\lbr
    >trafiają biblioteki, które Eagle myśli, że zapisuje w swoim katalogu.

    Właśnie tam znalazłem w koncu swoje pliki. Ja jestem z tych ktorzy
    cale zycie na XP, a teraz na sile zmuszony jestem do korzystania z
    Win7 oraz z XP i dla mnie takie cos jak VisualStore jest po pierwsze
    nowoscia a po drugie czyms delikatnie mowiac nowoscia. Jakbym wiedzial
    ktore jeszcze takie katalogi moga robic niespodzianki i znalbym zasade
    pracy takich sztuczek z VisualStore to inaczej bym podchodził do
    calosci.
    przeciez nie moge w googlech wpisywac hasla typu "czego nie wiem o
    Win7" Wiec Michoo mniej troche wyrozumialosci.

  • 17. Data: 2012-04-23 20:29:31
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    slawek7 <s...@w...pl> napisał(a):
    > Właśnie tam znalazłem w koncu swoje pliki. Ja jestem z tych ktorzy
    > cale zycie na XP, a teraz na sile zmuszony jestem do korzystania z
    > Win7 oraz z XP

    Biedaku, pewnie grożą Ci bronią? ;)

> [...]
    > przeciez nie moge w googlech wpisywac hasla typu "czego nie wiem o
    > Win7" Wiec Michoo mniej troche wyrozumialosci.

    Tylko, że to wcale nie jest żadna nowość. W XP jak się korzystało ze
    zwykłego konta a nie administracyjnego, to też się nie miało praw do pisania
    w nieswoich katalogach. Po prostu XP wtedy takich operacji nie wirtualizował
    tylko wywalał błąd. Ale ludzie siedzieli powszechnie na koncie
    administracyjnym i MS chcąc zrobić z tym porządek musiał to jakoś rozwiązać
    i wymyślił tę wirtualizację. Inaczej ludzie by krzyczeli, że im (niemądrze
    napisany) soft nie działa. Po drugie Windows 7 nie wyszedł wczoraj, tylko 3
    lata temu i to wtedy był czas na googlanie nowości w Win7.
    Oczywiście rób sobie co chcesz na swoim komputerze, ale warto mieć na
    uwadze, że XP ma 11 lat, doczekał się już dwóch następców a trzeci pojawi
    się w tym roku.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 18. Data: 2012-04-23 20:41:18
    Od: Mario <m...@...pl>

> [...]
    > Oczywiście rób sobie co chcesz na swoim komputerze, ale warto mieć na
    > uwadze, że XP ma 11 lat, doczekał się już dwóch następców a trzeci

    Ale wiele osób instaluje program w domyślną lokalizację. Nie jest winą
    użytkownika, że nie wie, iż kilka lat po debiucie W7, instalatory
    programów nie są dostosowane do specyfiki stosowanych tam rozwiązań.
    Ustawianie folderów projektu na katalogi użytkownika (/Documents and
    Settings/users..) też nie jest zbyt roztropne, bo gdy się coś rozwali to
    system przywracając do ostatniego punktu przywracania, zaorze wszystko
    co powstało później. Ja akurat ustawiam zazwyczaj na foldery na innym dysku.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 19. Data: 2012-04-23 20:47:38
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 23.04.2012 14:07, Michoo wrote:

    > Ten katalog jest w nowym windows niezapisywalny - trafisz do "jaila" dla
    > danej aplikacji.

    Widzę, że linuksieją te łindołsy coraz bardziej ;)
    Kiedyś się obudzicie i nie będzie już dysku C ;)

    Mirek.

  • 20. Data: 2012-04-23 23:17:33
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Mario <m...@...pl> napisał(a):
    > Ale wiele osób instaluje program w domyślną lokalizację. Nie jest winą
    > użytkownika, że nie wie, iż kilka lat po debiucie W7, instalatory
    > programów nie są dostosowane do specyfiki stosowanych tam rozwiązań.

    Ale tu się nic nie zmieniło i nie ma żadnego problemu. Instalowały się do
    Program Files i mają się tam instalować dalej.

> [...]
    > system przywracając do ostatniego punktu przywracania, zaorze wszystko co
    > powstało później. Ja akurat ustawiam zazwyczaj na foldery na innym

    Serio tak działa przywracanie? Jakoś nie chce mi się wierzyć.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/