  • 41. Data: 2010-06-14 22:19:43
    Temat: Re: [Play] - "Przekręt dnia"
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 15 czerwca 2010 00:11, Grzegorz Krukowski pisze:

    > A skąd operator wie że (kiedy jestem niezarejestrowany) że to ja
    > konkretnie wysyłam SMSa jak wysyłam SMSa?

    Nie wie. Wie że ktoś, i Ty (jako niezarejestrowany) jesteś jednym z
    ktosiów, jednym z wielu czyli nikim :)

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 42. Data: 2010-06-14 22:26:18
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 14 Jun 2010 23:51:45 +0200, J.F. napisał(a):

    > No dobra, nie ma, ale chyba normalne ze po takim tekscie wypadaloby
    > sie dowiedziec o co tu chodzi i przeczytac.

    Ale gdzie?
    Na stronie www.playmobile.pl nic na ten temat nie ma, zresztą nawet nie
    bardzo wiadomo, czego szukać. A klient operatora komórkowego nie ma
    obowiązku być Sherlockiem Holmesem.
    Poza tym, jeśli już rozważamy, co wypada, a co nie, to wysyłać SMS-ów,
    które mają za zadanie naciąganie odbiorców, zdecydowanie nie wypada.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 43. Data: 2010-06-14 22:27:44
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-06-15 00:00, Maciej Muran pisze:
    > Użytkownik "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał
    >
    > A skąd operator ma wiedzieć, że to ty konkretnie nie chcesz otrzymywać
    > tego typu esów?

    Ale on wcale nie musi wiedzieć, że ja czegoś nie chcę. Nie wymagam, żeby
    u każdego operatora siedziała wróżka ze szklaną kulą.
    Operator musi tylko wiedzieć (i musi móc to udowodnić), że ja CHCĘ
    otrzymywać informacje handlowe, i że taka zgoda ma być wyrażona w sposób
    jawny, a nie domniemany. A chyba zgodzimy się obydwaj co do faktu, że
    propozycja wydania paru złotych JEST informacją o charakterze handlowym,
    prawda?

  • 44. Data: 2010-06-14 22:32:28
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

    Użytkownik "Piotr M" <x...@x...xx> napisał
    > Oczywiście że kosztuje. Kosztem może być np to, że operator może co
    > miesiąc podbierać sobie 10zł. Może nawet na stałe wyłączyć (skasować)
    > numer, oczywiście łącznie ze środkami na nim :) I co operatorowi można
    > powiedzieć? A zapytają się a kim Pan jest? :)

    Ale ja nie o tym...
    Posiadam Play Fresh, nie chcę spamu, zależy mi na zachowaniu numeru ->
    rejestruję kartę i numer u operatora.
    I nie dostaję spamu a jeśli zgubię kartę jest szansa, że dostanę nową z tym
    samym numerem. Reszta mnie nie interesuje. A to, że operator ma możliwości
    zrobienia wszystkiego ze swoją własną kartą sim i z numerem telefonu, za
    który płaci Państwu (bodajże 35 gr rocznie) to jest zupełnie inna kwestia :)
    Producenci oprogramowania też zwykle nie udzielają gwarancji a zobacz jak im
    dobrze interes idzie. Hmm, odpowiedziałem chyba komuś innemu ale... Ludzie!
    Telefon to najfajniejszy wynalazek człowieka - więcej luzu! Co nie oznacza,
    że nie ścignę Łoryndża za połączenia w roamingu, których nie wykonałem :)

    M.

  • 45. Data: 2010-06-14 22:37:32
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 15 Jun 2010 00:26:18 +0200, Chris
    <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote:
    >Ale gdzie?
    >Na stronie www.playmobile.pl nic na ten temat nie ma, zresztą nawet nie
    Jest.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 46. Data: 2010-06-14 22:45:00
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Tue, 15 Jun 2010 00:00:05 +0200, Maciej Muran napisał(a):

    > A skąd operator ma wiedzieć, że to ty konkretnie nie chcesz otrzymywać tego
    > typu esów?

    Stawiasz sprawę na głowie!
    To nie ja mam zastrzegać sobie u operatora, że nie życzę sobie
    reklamowych SMS-ów, lecz to operator powinien uzyskać moją zgodę, jeśli
    chce mi wysyłać swoje śmieci!

    > Natomiast jeśli uparcie twierdzisz, że rejestracja karty sim jest dla ciebie
    > w dowolny sposób niebezpieczna, to pamiętaj, że bezpieczeństwo (poczucie
    > bezpieczeństwa) kosztuje. I to niemało.

    Dopóki rejestracja nie jest obowiązkowa, to operator nie ma prawa mnie
    zmuszać do rejestracji.
    Poza tym, co ma piernik do wiatraka?
    Przecież operatorzy przysyłają swój spam bez względu na to, czy klient
    się zarejestruje, czy nie, oraz czy wyraża zgodę na otrzymywanie spamu,
    czy nie!
    Ja w Orange jestem zarejestrowany, kilkakrotnie operatora informowałem
    (nawet pisemnie!), że nie życzę sobie otrzymywać reklamowych SMS-ów.
    I co? I g..no!
    SMS-y jak przychodziły, tak przychodzą (może tylko trochę rzadziej), a
    na moje dalsze pisma w tej sprawie Orange już nawet nie odpowiada!

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 47. Data: 2010-06-14 22:47:27
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał

> [...]
    > jawny, a nie domniemany. A chyba zgodzimy się obydwaj co do faktu, że
    > propozycja wydania paru złotych JEST informacją o charakterze handlowym,

    Maciej, ja swego czasu straciłem trochę czasu, nerwów i pieniędzy na ochronę
    i walkę ze spamem. I po kilku latach doszedłem do wniosku, że z głupim nie
    wygram.
    Masz rację, że UoŚUDE nie jest dobra. Wiemy też obaj, że nie da się
    powstrzymać lobbowania w kuluarach sejmu itp.
    Dlatego jeśli dostałem narzędzie do pozbycia się problemu, to z niego
    skorzystałem. Prawie za darmo ale za to jaka ulga :)
    A na numerze mojej mamy założyłem blokadę na sms-y po całości (bo nie
    korzysta z esów) i mamy spokój bez rejestrowania jej nr-u (co i tak niebawem
    uczynię)
    To tyle. A to, że Orange, Play i Google Inc. wiedzą o mnie prawie wszystko?
    Chrzanić to :)

    M.

    P.S. Ciekawe kiedy zmienię zdanie. Pewnie wtedy, gdy mnie któraś z ww.
    orżnie na kasie ;)

  • 48. Data: 2010-06-14 22:59:46
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

    Użytkownik "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał

    > Stawiasz sprawę na głowie!

    Ale to nie ja postawiłem na głowie cały ten świat. Próbuję sobie tylko jakoś
    z tym radzić. I nie pisałbym pozytywnie o rejestracji karty sim gdybym miał
    z tego powodu jakiekolwiek problemy. Jest OK i dlatego proponuję to jako
    rozwiązanie kwestii spamu - jak się nie da wprost, to trzeba obejść.

    > To nie ja mam zastrzegać sobie u operatora, że nie życzę sobie
    > reklamowych SMS-ów, lecz to operator powinien uzyskać moją zgodę, jeśli
    > chce mi wysyłać swoje śmieci!

    Ale to kwestia prawodawstwa, czyli polityki. A w g*nie nie zamierzam się
    babrać.

    > Dopóki rejestracja nie jest obowiązkowa, to operator nie ma prawa mnie
    > zmuszać do rejestracji.

    A ja Ci odpowiem: jest swoboda zawierania umów. Zawierasz umowę z tym
    operatorem, który na dogodnych dla Ciebie warunkach nie będzie spamował. Nie
    ma takiego? To może trzeba zweryfikować liczbę/jakość stawianych warunków?

> [...]
    > SMS-y jak przychodziły, tak przychodzą (może tylko trochę rzadziej), a
    > na moje dalsze pisma w tej sprawie Orange już nawet nie odpowiada!

    Wybacz, cały czas mam na myśli Play. Zgodnie zresztą z tytułem wątku.
    Orange co prawda próbował coś wysyłać na mój numer abonamentowy ale
    wystarczył jeden opier* i przestali. Czego i Tobie życzę (pisz do UOKiK i
    UKE) :)

    M.

  • 49. Data: 2010-06-14 23:03:05
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-06-15 00:47, Maciej Muran pisze:

> [...]
    > Masz rację, że UoŚUDE nie jest dobra. Wiemy też obaj, że nie da się
    > powstrzymać lobbowania w kuluarach sejmu itp.

    Problem w tym, że sama ustawa jest dobra, tylko... w praktyce w tym
    zakresie w ogóle nie przestrzegana. Problemu nie rozumie ani UOKiK, ani
    policja, a jeżeli dojdzie już do jakiejś sporadycznej sprawy sądowej, to
    najczęściej jest umarzana "z powodu znikomej społecznej szkodliwości
    czynu", albo są zasądzane jakieś śmieszne kary.

> [...]
    > A na numerze mojej mamy założyłem blokadę na sms-y po całości (bo nie
    > korzysta z esów) i mamy spokój bez rejestrowania jej nr-u (co i tak

    No to w erze jednak było łatwiej i bez potrzeby rejestracji kart
    prepaidowych.

    > To tyle. A to, że Orange, Play i Google Inc. wiedzą o mnie prawie
    > wszystko? Chrzanić to :)

    W okresie kwitnącej IV RP stwierdziłem, że wolę, aby moją pocztę czytało
    Google i FBI, niż nasze, polskie trójliterowe służby specjalne :-)

    > P.S. Ciekawe kiedy zmienię zdanie. Pewnie wtedy, gdy mnie któraś z ww.
    > orżnie na kasie ;)

    A orżnie, prędzej czy później. :-( Ja się cały czas zastanawiam, czy
    wytoczyć P4 proces o 6,10 zł z tytułu reklamacji nierozpatrzonej w
    terminie :-P

  • 50. Data: 2010-06-14 23:17:26
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Tue, 15 Jun 2010 00:59:46 +0200, Maciej Muran napisał(a):

> [...]
    > z tego powodu jakiekolwiek problemy. Jest OK i dlatego proponuję to jako
    > rozwiązanie kwestii spamu - jak się nie da wprost, to trzeba obejść.

    Ale rejestracja wcale nie rozwiązuje problemu. Ja w Playu numer mam
    zarejestrowany i pomimo tego SMS-owy spam dostaję!

> [...]
    > ma takiego? To może trzeba zweryfikować liczbę/jakość stawianych warunków?

    Zwracam uwagę, że zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem wysyłanie
    drogą elektroniczną niezamówionej informacji handlowej jest zabronione.
    A pomimo tego, operatorzy komórkowi sobie z tego bimbają i pozostają
    bezkarni!

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof