  • 1. Data: 2010-06-11 17:36:58
    Temat: [Play] - "Przekręt dnia"
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Na telefon w Playu właśnie dostałem SMS-a o treści:

    "WOW! Przez 7 dni BEZPLATNIE korzystaj z prenumeraty WKRET DNIA.
    Wlacz sie do gry wysylajac sms START WKRET na nr 51003.
    www.playmobile.pl"

    Oczywiście, na stronie www.play.pl nic na ten temat nie ma!
    Użyłem googla i znalazłem regulamin tej "promocji".
    Okazuje się, że jest to nie tyle "wkręt", co raczej następny przekręt w
    stylu "Pobieraczka", przyszykowany na frajerów, którzy nie przeczytają
    wspomnianego Regulaminu.
    Okazuje się, że wysłania w/wym. SMS-a oznacza zamówienie codziennego
    otrzymywania SMS-ów z jakąś bliżej nieokreśloną treścią.
    Przez pierwsze 7 dni te SMS-y są darmowe, a potem operator kosztami tych
    specjalnych SMS-ów zaczyna obciążać ich odbiorcę.
    Zabawa trwa tak długo, dopóki odbiorca się nie zorientuje i nie zażąda
    jej przerwania, a to może jakiś czas potrwać.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 2. Data: 2010-06-11 17:44:41
    Temat: Re: [Play] - "Przekręt dnia"
    Od: berloo <p...@w...berloo.ovh.org>

    11.06.2010 19:36 Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> w wiadomości
    <news:4c12747c$0$17101$65785112@news.neostrada.pl> napisał(a):

> [...]
    > Zabawa trwa tak długo, dopóki odbiorca się nie zorientuje i nie zażąda
    > jej przerwania, a to może jakiś czas potrwać.

    Jakiś czas temu była mała "aferka" z jakimś konkursem, który miałby
    działać na podobnej zasadzie - tzn. zgłaszasz się za 2zł, a obierasz
    SMS-y z 7. Wtedy operatorzy zarzekali się, że nie pobierają opłat za
    SMS-y przychodzące. Ja osobiście w żadnym cenniku nie znalazłem też
    takiej usługi. Na jakiej więc podstawie miałbym płacić za otrzymywane
    wiadomości?

    --
    Mateusz Berlik - berloo
    kontakt: http://www.berloo.ovh.org/

  • 3. Data: 2010-06-11 18:01:27
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 11 Jun 2010 19:36:58 +0200, Chris napisał(a):

    > "WOW! Przez 7 dni BEZPLATNIE korzystaj z prenumeraty WKRET DNIA.
    > Wlacz sie do gry wysylajac sms START WKRET na nr 51003.
    > www.playmobile.pl"
    >
    > Oczywiście, na stronie www.play.pl nic na ten temat nie ma!

    Możesz wyjaśnić, dlaczego na stronie hurtowni gier komputerowych miałoby
    być cokolwiek o promocji sieci komórkowej?

    "Thalia bije na glowe Yarisa wygodą" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
    Strybyszewski

  • 4. Data: 2010-06-11 19:31:53
    Od: "brum" <b...@o...eu>

> [...]
    > SMS-y przychodzące. Ja osobiście w żadnym cenniku nie znalazłem też
    > takiej usługi. Na jakiej więc podstawie miałbym płacić za otrzymywane

    polscy operatorzy nie pobieraja oplat za sms przychodzace, ktore nie zostaly
    zamowione
    natomiast inaczej sprawa wyglada, kiedy ktos zamawia jakies tresci, na
    przyklad:
    http://www.era.pl/pl/indywidualni/rozrywka/rozne/pre
    numeraty/rozrywka
    wowczas czesto jest tak, ze sms sluzacy do zamowienia jest bezplatny,
    natomiast taryfikacja obejmuje tresci przychodzace

  • 5. Data: 2010-06-11 20:22:24
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Fri, 11 Jun 2010 21:31:53 +0200, brum napisał(a):

> [...]
    > wowczas czesto jest tak, ze sms sluzacy do zamowienia jest bezplatny,
    > natomiast taryfikacja obejmuje tresci przychodzace

    I tu nasuwa się pytanie, czy takie działanie operatora jest legalne?
    Bo co operator ma do mojej ewentualnej umowy z jakimś innym podmiotem
    gospodarczym?
    Przecież ja operatora nie upoważniałem do pobierania jakichkolwiek opłat
    za przychodzące do mnie SMS-y!
    Bo jak tak dalej pójdzie, to może w następnym etapie operator poczuje
    się uprawniony do ściągnięcia mi z konta kwoty niezapłaconego mandatu
    lub rachunku za prąd?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 6. Data: 2010-06-11 20:27:46
    Od: "brum" <b...@o...eu>

> [...]
    > Bo jak tak dalej pójdzie, to może w następnym etapie operator poczuje
    > się uprawniony do ściągnięcia mi z konta kwoty niezapłaconego mandatu

    czytales regulamin uslugi ?
    jesli wysylasz sms z zamowieniem tresci, to zgadzasz sie na pobieranie oplat

  • 7. Data: 2010-06-11 20:51:22
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Fri, 11 Jun 2010 22:27:46 +0200, brum napisał(a):

    > czytales regulamin uslugi ?
    > jesli wysylasz sms z zamowieniem tresci, to zgadzasz sie na pobieranie oplat

    Powtarzam:
    Co operatorowi do mojej umowy z jakimś trzecim podmiotem?
    To jest umowa pomiędzy mną a jakąś firmą i operator tutaj nie jest
    stroną tej umowy!
    Dopóki ja operatora do tego w sposób wyraźny nie upoważnię, operator nie
    ma prawa wziąć mi z konta ani grosza z tytułu jakichkolwiek moich umów
    ze stroną trzecią!
    Stosując podane przez Ciebie rozumowanie, operator również miałby pełne
    prawo potrącać mi z konta kwoty z tytułu niezapłaconych rachunków za
    energię elektryczną!

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 8. Data: 2010-06-11 21:17:31
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 11 czerwca 2010 19:36, Chris pisze:
    > Okazuje się, że jest to nie tyle "wkręt", co raczej następny przekręt w
    > stylu "Pobieraczka", przyszykowany na frajerów, którzy nie przeczytają
    > wspomnianego Regulaminu.

    Potencjał jest ogromny, może nawet niewyobrażalny. Zanim społecznośc
    osiągnie odpowiednią świadomość, zanim prawo dojrzeje, powstaną może
    odpowiednie regulacje, nie wiem, to jak puszka pandory, końca nie
    będzie. Kasa sam się trzepie i myślę że w niektórych przypadkach to może
    nawet płynie potokiem. Wystarczy mięć duży łeb na karku, tak
    skonstruować maszynkę aby prawnie nie było zaczepu, a jeśli już to aby
    było ciężko do wyegzekwowania i gotowe. Nieetyczne, niemoralne? "A gówno
    to kogoś obchodzi" :)

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 9. Data: 2010-06-11 21:22:49
    Od: "tl" <t...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > Stosując podane przez Ciebie rozumowanie, operator również miałby pełne
    > prawo potrącać mi z konta kwoty z tytułu niezapłaconych rachunków za

    Nie chce mi się wnikać w treść ale analogicznie co bankowi do Twojej umowy
    ze sklepem. Kupujesz towar a rozliczasz się z bankiem, trzecim podmiotem. To
    samo Paypal , Visa, Mastercard itd itp. To się nazywa posrednictwo.

  • 10. Data: 2010-06-11 22:11:25
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Fri, 11 Jun 2010 23:22:49 +0200, tl napisał(a):

> [...]
    > ze sklepem. Kupujesz towar a rozliczasz się z bankiem, trzecim podmiotem. To
    > samo Paypal , Visa, Mastercard itd itp. To się nazywa posrednictwo.

    Podpisując z bankiem umowę o kartę płatniczą, upoważniam bank do
    obciążania mojego konta z tytułu operacji wykonanych tą kartą.
    Operatora do takich działań nigdy nie upoważniałem, więc porównanie jest
    całkowicie nietrafne.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof