  • 51. Data: 2010-06-14 23:18:12
    Temat: Re: [Play] - "Przekręt dnia"
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)"
    > Problem w tym, że sama ustawa jest dobra, tylko... w praktyce w tym
    > zakresie w ogóle nie przestrzegana. Problemu nie rozumie ani UOKiK, ani
    > policja, a jeżeli dojdzie już do jakiejś sporadycznej sprawy sądowej, to
    > najczęściej jest umarzana "z powodu znikomej społecznej szkodliwości
    > czynu", albo są zasądzane jakieś śmieszne kary.

    Masz rację. Po swoich doświadczeniach poszedłem na skróty i odrzuciłem jako
    złą samą ustawę zamiast napluć tylko na część wykonawczą. Na jedno
    wychodzi - w naszym ustroju.

    > No to w erze jednak było łatwiej i bez potrzeby rejestracji kart
    > prepaidowych.

    Ee? Może i tak ale ja zwykle rejestrowałem swoje byłe złote numery, więc i
    nie szukałem innych rozwiązań :)

    > A orżnie, prędzej czy później. :-( Ja się cały czas zastanawiam, czy
    > wytoczyć P4 proces o 6,10 zł z tytułu reklamacji nierozpatrzonej w
    > terminie :-P

    Oblicz ile będzie Cię to kosztowało i spróbuj, zawsze to jakieś
    doświadczenie.
    A potem pozew zbiorowy! Ale to może przeciw którejś z W3, niech się ten Play
    rozwija... ;)

    M.

  • 52. Data: 2010-06-14 23:25:13
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Tue, 15 Jun 2010 00:37:32 +0200, Grzegorz Krukowski napisał(a):

    > Jest.

    Zgadzam się, że jest na jednej z internetowych stron Playa (bo sam go
    tam znalazłem), ale absolutnie nie na podanej stronie:
    www.playmobile.pl!

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 53. Data: 2010-06-14 23:34:22
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

    Użytkownik "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał

    > Ale rejestracja wcale nie rozwiązuje problemu. Ja w Playu numer mam
    > zarejestrowany i pomimo tego SMS-owy spam dostaję!

    Złóż reklamację. Wybacz, ale co innego Ci mam napisać?
    Ja nie dostaję spamu. I z tego co wiem nie jestem wyjątkiem.

    > Zwracam uwagę, że zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem wysyłanie
    > drogą elektroniczną niezamówionej informacji handlowej jest zabronione.
    > A pomimo tego, operatorzy komórkowi sobie z tego bimbają i pozostają
    > bezkarni!

    Z Maćkiem B. właśnie napisaliśmy co nieco o tym.
    W Polsce mamy system władzy ustawodawczej i wykonawczej (oprócz paru innych)
    To jest jak z łańcuchem i jego ogniwami. Jeśli jest prawo a nie jest
    egzekwowane to tak, jakby to prawo było złe albo nie istniało.
    Dodaj do tego (albo może zacznij) pojęcia takie jak pieniądz, kapitalizm,
    pragnienie władzy i znajdziesz odpowiedź - prawo jest tworzone dla tych,
    którzy je uchwalają. Czasami tylko szary człowiek zmieści się w jego ramach
    i trochę na tym skorzysta.
    Czarnowidztwo? Chyba nie, po prostu są ciekawsze sprawy w życiu. Albo
    najwyraźniej się starzeję :P

    Daj znać jak poszło z tym spamem w Play, bo jestem ciekaw czy to przypadek,
    czy może należy spodziewać się zmiany podejścia do klienta.

    M.

  • 54. Data: 2010-06-14 23:35:59
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 15 czerwca 2010 01:17, Chris pisze:

    > Ale rejestracja wcale nie rozwiązuje problemu. Ja w Playu numer mam
    > zarejestrowany i pomimo tego SMS-owy spam dostaję!

    Nie rozwiązuje, ale jest nieodzownym krokiem do dochodzenia swoich praw,
    w tym przykładzie do Twojego życzenia/zastrzeżenia, aby nie dostawać
    ofert reklamowych.

    > Zwracam uwagę, że zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem wysyłanie
    > drogą elektroniczną niezamówionej informacji handlowej jest zabronione.

    Użytkownik musi być zarejestrowany, aby mógł z obecnego prawa skorzystać
    lub z jakiegokolwiek.

    > A pomimo tego, operatorzy komórkowi sobie z tego bimbają i pozostają
    > bezkarni!

    Właściwie chyba dopiero obecnie, kształtuje się skuteczne prawo
    traktujące o spamie.

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 55. Data: 2010-06-14 23:38:36
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 15 czerwca 2010 01:25, Chris pisze:

    > Zgadzam się, że jest na jednej z internetowych stron Playa (bo sam go
    > tam znalazłem), ale absolutnie nie na podanej stronie:
    > www.playmobile.pl!

    No to w serwisie internetowym :)

  • 56. Data: 2010-06-14 23:39:02
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-06-15 01:35, Piotr M pisze:

    > Użytkownik musi być zarejestrowany, aby mógł z obecnego prawa skorzystać
    > lub z jakiegokolwiek.

    Zadam standardowe pytanie z p.s.p.: możesz podać podstawę prawną tego
    stwierdzenia?

  • 57. Data: 2010-06-14 23:43:15
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 15 czerwca 2010 01:39, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Zadam standardowe pytanie z p.s.p.: możesz podać podstawę prawną tego
    > stwierdzenia?

    Osoba niezarejestrowana, dla operatora nie jest stroną. Mogą coś Ci
    zrobić, ale nie muszą.

  • 58. Data: 2010-06-14 23:44:46
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)"

    > Zadam standardowe pytanie z p.s.p.: możesz podać podstawę prawną tego
    > stwierdzenia?

    I wszystko jasne.
    Dobranoc :)

    M.

  • 59. Data: 2010-06-14 23:56:22
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 15 czerwca 2010 01:44, Maciej Muran pisze:
    > Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)"

    > I wszystko jasne.

    Dokładnie, aby korzystać z jakiś praw trzeba być stroną. Gdy nie
    zarejestruje się karty, to np po jej zgubieniu operator może nie wydać
    duplikatu.

    Co do ofert handlowych na sms. Przykładowo operator sobie wymyślił, że
    na każdy ze swoich numerów np od 602 000 000 do 602 999 999 wysyła
    oferty :) Może? No może bo przecież to jego karty. Ale jak ktoś się
    rejestruje to ma do czynienia już z pewną osobą i wtedy musi już mieć
    tej osoby zgodę. A tak to nie ma z kim gadać, ktoś przyjdzie do salony a
    konsultant pyta się - A kim Pan jest?

  • 60. Data: 2010-06-15 00:06:40
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-06-15 01:43, Piotr M pisze:

    > Osoba niezarejestrowana, dla operatora nie jest stroną. Mogą coś Ci
    > zrobić, ale nie muszą.

    A nie jest stroną bo? Jakaś ustawa to reguluje? Przypominam, że mówimy o
    uprawnieniach użytkownika wynikających z Ustawy o Świadczeniu Usług
    Drogą Elektroniczną.