  • Data: 2009-01-16 10:43:40
    Temat: Re: Plasma czy LCD
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 16.01.2009 Janko Muzykant <j...@w...pl> napisał/a:

> [...]
    > wie o czym mówić i co porównywać. Utarło się, że przestrzeń kolorów jest
    > zawężona i zbyt nisko rozdzielcza - i tego się trzymamy. Nie ważne, że
    > przestrzenie można interpolować pomiędzy sobą (w tym wypadku mocno
    > skompresować), a oko - nie mając punktu odniesienia (oglądając obraz w
    > ciemnym, achromatycznym pomieszczeniu) po chwili zaadoptuje się i
    > zapomni o barwach np. głębokiego fioletu czy bliskiej podczerwieni.
    > Jedyne, co widać to świecący poziom czerni, ale i o tym się po chwili
    > zapomina jeśli tylko nie jest zbyt wysoki.

    Również to że słaby sygnał na crt wygląda lepiej, pewnie wygląda jak na
    lcd podkręcimy sharpnes tak że wyostrza kompresje :) osobiście dla tv mam
    ustawione wyostrzanie na minus i to ładnie daje efekt rozmycia jak na
    maskownicy crt i można bez problemu oglądać. No ale kto by tam się suwakami
    przez 10 minut na obrazie kontrolnym pobawił, przecież lepiej ponarzekać.

    > Zresztą robiłem kiedyś eksperyment - oglądaliśmy zdjęcia za pomocą
    > bardzo kiepskiego rzutnika. Praktycznie 10% skrajnych zakresów ginęło z
    > przepaleniach, nadto wszystko pokrywała dominanta buraczkowa. Kilka
    > minut grzebania w profilach grafiki i... cud się stał - ''rzutnik się
    > naprawił'', obraz był zadowalający. A że zinterpolowany i
    > skompresowany... a któż to widział - drugiego, lepszego rzutnika obok
    > nie było :)

    Rzutnik imo wiele zniesie i jak dla mnie priorytet ma jasność. Co mi
    dadzą wyśróbowane parametry obrazu jak nie da się go używać w dzień?
    Co do adaptacji wzroku do obrazu to masz rację :) najgorzej wtedy jednak
    rzucić okiem na panel laptopa i na ścianę dla porównania ;)

    No i dla mnie jest to kompromis między wielkością urządzenia, ciężarem a
    wielkością audytorium. Ciężko dla 20 osób zrobić pokaz zdjęć w górskim
    schronisku przy wieczornej biesiadzie. Rzutnik to fajnie umożliwia, a
    miesci się w plecaku. A że trochę trapezu i kolorów poucieka to trudno.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***