    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pijany -> winny... jednak niewinny
    Date: Thu, 20 Jun 2013 18:06:39 +0200

    Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości
    Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl

    >Spoko.
    >Jak spowodujesz wypadek i jestes pijany to dlaczego nie?
    >W koncu z pracodawca jestes umówiony na niekaralnosc.

    Jestes to jestes. Ale dlaczego po pijaku ? Za wypadek na trzezwo tez
    sie bywa ukaranym.

    Tylko jaki to ma sens, wyrzucac kogos z roboty, bo kiedys tam w czasie
    prywatnym i w prywatnym aucie sie zagapil ...

    >Ale w tym przypadku karany jestes za bycie pijanym, czy za
    >wtargniecie?
    >To juz chyba nie jest takie oczywiste?

    Za spowodowanie wypadku. A skoro po pijaku, to kara dodatkowa -
    zabranie PJ.

    >Zgoda, to moze byc kwestia sporna.
    >Rzeczywiscie byłoby to wytłumaczalne gdyby miał 0,25 promila i sad
    >poszedł
    >mu na reke.

    0.25 promila to tylko wykroczenie, wiec nie ma sprawy.
    Tzn mam nadzieje, bo wyrok wydaje sad rejonowy, to chyba "sadownie
    karany".
    Ale wtedy to i mandatu z FR nie mozesz odmowic, bo ryzykujesz
    "sadownie karany"

    Ale po dwoch piwach to ryzykujesz chyba pol promila i mamy
    przestepstwo.

    >To sie wyszkoli.

    Niektorzy nie przejda badan, inni przejda ale sie nie nadaja,
    szkolenie moze trwac rok - bo chyba musi miec rok kat B.
    No a jak gdzies mieszka na zadupiu, to nie dojedzie do zajezdni na 5
    rano, aby autobus odpalic ;-)

    >Przynajmniej bedzie celowe szkolenie a nie to co teraz sie czasami
    >uprawia.

    Ja tam nie wiem, ale zapotrzebowanie na kierowcow widlakow, koparek,
    dzwigow, spawaczy chyba jest.

    >Oczywiscie rotacja wsród złych pracowników.
    >Kierowca ktory pije i jezdzi to zły kierowca,

    Ale w robocie nie pil, i przed robota tez nie pil :-)

    >bez znaczenia jak dobrze sobie radzi za kierownica.

    A z tym by mozna polemizowac - lepszy taki ktory codziennie pijany ale
    bez wypadku od 20 lat, czy taki ktory co pol roku autobus rozbija ...
    na trzezwo :-)
    I moze nawet nie ze swojej winy, ale jednak trzeba naprawiac :-)

    >Trzebaby przyjac ze niczego sie nie nauczył...

    A bo tez ten sad durny, 5 lat zakazu zajazdy rowerem, kto tyle
    wytrzyma :-)
    Teraz dostal 10 ...

    >Ale rzeczywiscie musiał miec pecha.
    >A moze droga do domu przebiegała koło komisariatu? I znajdowali go co
    >rano
    >lezacego na drodze? :)

    lezec wolno. Tzn nie wolno, ale na to inny paragraf :-)
    Lezec obok roweru ... no powiedzmy ze sady pijanych nie lubia, i nie
    beda sie zastanawialy - skoro oskarzony o jazde w stanie
    nietrzezwosci, to jechal,
    nie wazne ze nikt go jadacego nie widzial :-)

    J.