  • 111. Data: 2010-11-01 21:02:39
    Temat: Re: Pijany Polak=Trzeżwy Austryjak!!
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-11-01 20:52, J.F. pisze:

    > Nie jestem taki pewien - rodacy po poluznieniu obrozy zaczna pic przed
    > jazda, i znow sie okaze ze sporo nie docenilo limitu :-)

    Jasne - zmiana z 0,2 na 0,5 spowoduje wzrost spożycia przed jazdą?
    Ekhem... Choć w sumie - zawsze się spożywa przed jazdą, więc może
    zdefiniuj co miałeś na myśli pisząc 'zaczna pic przed jazda'.

    > Dopiero po paru latach sie ugruntuje wiedza ile to teraz mozna wypic.

    LOL - różnica raczej jest niewielka jeżeli ktoś ma zamiar nawalony
    wsiadać do samochodu.

    > Na wypadkowosc wplyw bedzie raczej niewielki - kto sie potrafi
    > ograniczyc ten raczej statystyk nie podniesie, kto mocno pijany jezdzi
    > i dzis ten nadal bedzie, tylko niektorzy sie zagalopuja, ale tu mam
    > mam nadzieje ze to nie beda duze ilosci ..

    No widzisz - tylko potwierdzasz, że głupim to bez różnicy, a dla
    rozsądnych jednak ma to znaczenie.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 112. Data: 2010-11-01 21:03:35
    Od: DoQ <p...@g...com>

    > Ależ wręcz przeciwnie - wraz ze zmianą progu na powszechny w innych
    > krajach 0.5,
    > odsetek sprawców spełniających definicję "bycia pod wpływem" obniży się
    > jeszcze bardziej :)

    Mam lepszy pomysł - dozwolona kradzież towarów o wartości do 150PLN.
    W ten sposób Polska stanie się krajem wolnym od złodziei, duma Unii.

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 113. Data: 2010-11-01 21:08:06
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > Nie jestem taki pewien - rodacy po poluznieniu obrozy zaczna pic przed
    > jazda, i znow sie okaze ze sporo nie docenilo limitu :-)

    Ja też nie jestem pewien, ale sądzę że generalnie wpływ byłby znikomy.
    To nasze 0.2 wygląda trochę na wychodzenie przed szereg, a już zwłaszcza
    drażni mnie powszechna psychoza nt. "pijanych zabójców", podczas gdy liczby
    mówią coś przeciwnego. I ktoś kto postulowałby teraz wyrównanie normy do średniej
    w UE, po tych wszystkich relacjach z pierwszej linni frontu walki z pijanymi
    na drogach, będzie odsądzany od czci i mieszany z błotem (vide posty w wątku)
    bez względu na fakty.

  • 114. Data: 2010-11-01 21:13:38
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-11-01 21:03, DoQ pisze:

    > Mam lepszy pomysł - dozwolona kradzież towarów o wartości do 150PLN.
    > W ten sposób Polska stanie się krajem wolnym od złodziei, duma Unii.

    Aby analogia nie była kompletnie od czapy, należałoby "tylko" pokazać jakiekolwiek
    podobieństwo pomiędzy kradzieżą a jazdą do 0.5.

  • 115. Data: 2010-11-01 21:16:54
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-11-01 20:57, Artur Maśląg pisze:

    > statystyki wypadkowej związanej ze sprawcami pod wpływem. Podejrzewam,
    > że zmiana z 0,2 na 0,5 wcale by tej statystyki nie pogorszyła, a
    > pozwoliłaby wielu osobom spokojniej wsiadać za kierownicę bez zmiany
    > zachowań.

    Ale tutaj należy szczerze przyznać, że ta obecna zmiana zachowań - ograniczenie
    prędkości, większa ostrożność, trzymanie się przepisów - poprawia bezpieczeństwo :)
    I gdyby nie ona, jakieś zwiększenie ryzyka by jednak było...

  • 116. Data: 2010-11-01 21:18:17
    Od: DoQ <p...@g...com>

    > Aby analogia nie była kompletnie od czapy, należałoby "tylko" pokazać
    > jakiekolwiek
    > podobieństwo pomiędzy kradzieżą a jazdą do 0.5.

    Jak to jakie podobieństwo?
    W jednym i drugim przypadku chodzi o statystykę.
    Chociaż nie bardzo rozumiem czemu tak się jej obawiasz (nie tylko ty
    zresztą).

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 117. Data: 2010-11-01 21:23:41
    Od: DoQ <p...@g...com>

    > Zresztą, po wypiciu alkoholu w ilościach bliskoprogowych, brawura nagle
    > spada
    > a ostrożność gwałtownie wzrasta - z przyczyn oczywistych. Śmiem twierdzić,
    > że tacy kierowcy jeżdżą najostrożniej i najbardziej przepisowo ze
    > wszystkich,
    > co z nadwyżką rekompensuje śladowy spadek refleksu.

    O to to...
    Należy bezzwłocznie uruchomić kampanię społeczną "Lufka przed wyjazdem
    gwarantem twojego bezpieczeństwa na drodze!"

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 118. Data: 2010-11-01 21:25:02
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

> [...]
    > bezpieczeństwo :)
    > I gdyby nie ona, jakieś zwiększenie ryzyka by jednak było...

    Oczywiście, że tak. Jednak w tym wszystkim jest coś parszywego dla
    normalnego człowieka - jak mnie czasem mają okazję zatrzymać (rzadko)
    wieczorową (nocną) porą, to zawsze pada pytanie - pił pan? Nie. To
    czemu tak wolno? Przecież jest 50km/h. Ale nikt tutaj tak nie jeździ.
    Aha, znaczy jak ktoś zgodnie z przepisami to pijany? Nie, nie, tego
    nie powiedziałem...

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 119. Data: 2010-11-01 21:28:37
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-11-01 21:18, DoQ pisze:

    > Jak to jakie podobieństwo?
    > W jednym i drugim przypadku chodzi o statystykę.
    > Chociaż nie bardzo rozumiem czemu tak się jej obawiasz (nie tylko ty zresztą).

    Jak to - obawiam? Ona mi się przecież właśnie podoba najbardziej: pomimo całkiem
    niskiego progu, mamy niewielki odsetek sprawców którzy się na niego załapują
    (nie pamiętam - najniższy, czy drugi w UE?)
    Temat jest więc sztuczny, można spokojnie ustalić próg 0.5 jak sąsiedzi, niestety
    wtedy nabicie przez policję statystyk "wykrywania" będzie znacznie trudniejsze,
    a może skierują energię skierować na inne, bardziej palące problemy (chlip, chlip)?

  • 120. Data: 2010-11-01 21:32:00
    Od: DoQ <p...@g...com>

> [...]

    > pozwoliłaby wielu osobom spokojniej wsiadać za kierownicę bez zmiany
    > zachowań. Dla tych naprawdę niebezpiecznych i wsiadających po

    Acha.
    Na dzień dzisiejszy wygląda to tak: wypiłeś, nie jesteś pewien czy
    przekroczyłeś 0.2promila - ale wsiadasz i trzęsiesz portkami mijając po
    drodze patrol drogówki. Po podniesieniu granicy do 0,5promila będziesz
    trząsł portkami czy przypadkiem nie masz jeszcze 0,67promila. Gdzie tu
    komfort i spokój psychiczny?

    > 'spożyciu' to bez różnicy - oni nie mają 0,28%% czy 0,46%%, tylko sporo
    > więcej. Podobnie jak z wypadkami spowodowanymi przez tych 'nawalonych'.
    > W Polsce niestety propaganda 'sukcesu' skupia się nie na tych co trzeba
    > - najłatwiej pierniczyć w kółko o pijanych itd. Szkoda tylko, że oni

    Ale co Ci tak to przeszkadza? Boisz sie zasilić statystykę?

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com