  • 101. Data: 2010-11-01 19:53:10
    Temat: Re: Pijany Polak=Trzeżwy Austryjak!!
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-11-01 16:34, kamil pisze:

    > Posuwanie 13-latek wielu z nich sprawia przyjemnosc i one sie pytaja,
    > kto wymyslil te glupie prawo.

    Pytały Ciebie? :>

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 102. Data: 2010-11-01 19:58:22
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-11-01 19:49, DoQ pisze:
    (...)
    > Widze ze trzeba ci to "narysować" bo analogii zupełnie nie łapiesz.
    > Pijany Polak = Trzeźwy Austryjak -- Muzułmański mąż 13latki = Pedofil w
    > Polsce. Chcesz bzykać małoletnią, wyprowadź się do Jemenu. Proste?

    Abstrahując od całej tej dyskusji, to dużo bliżej do Watykanu...

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 103. Data: 2010-11-01 19:59:12
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2010-11-01 19:58, Artur Maśląg pisze:
    > Abstrahując od całej tej dyskusji, to dużo bliżej do Watykanu...

    LOL :)

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 104. Data: 2010-11-01 20:01:49
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    partners.pl
    *Jakub Witkowski* napisał(-a):

    > Rzecz w tym że odsetek sprawców wypadków będących "pod wpływem" jest w
    > Polsce jednym z... najniższych w Europie. Statystyki były podawane to
    > na
    > grupie. Inaczej mówiąc, stawianie alkoholu jako jednego z głównych
    > zagrożeń na naszych drogach jest wyłącznie propagandą. Wygląda wręcz
    > na
    > to że potrafimy być w tej kwestii wyjątkowo rozsądni.
    > Tak więc ograniczenie do 0.2, podczas gdy inni mają przeważnie
    > pozwolenie
    > na 0.5 to trochę tak jakbyśmy karali się za dobre sprawowanie :)

    Koncypuję, że podnosząc dopuszczalną granicę zawartości alkoholu
    chciałbyś pogorszyć te wyniki...

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 105. Data: 2010-11-01 20:04:42
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    xelspringer.pl
    *Bydlę* napisał(-a):

    > A w UK policja stosowała bardzo skuteczną metodę na pijanych
    > kierowców:
    > prosili ich o jazdę prosto do domu i nieprowadzenie pojazdu już więcej
    > danego dnia, a w takim stanie w ogóle.

    A jak sprawdzali skuteczność tej metody? :D

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 106. Data: 2010-11-01 20:28:15
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-10-31 20:01, elmer radi radisson pisze:

    > Co tak slabo z sugestywnymi i sensownymi przykladami? A co ze
    spawaczem-pletwonurkiem po 8 godzinach spawania pod woda jadacym 5 godzin w nocy
    > do domu w Srodziemiu, albo ochroniarzem-motocyklista ktory przez dwa dni i dwie
    noce muzycznego festiwalu pod scena bez zatyczek do uszu stal w towarzystwie
    wielokilowatowego naglosnienia niskotonowego
    > i musi wrocic do oblodzonej chatki w Bieszczadach. Jestem rozczarowany!

    I tak nic nie przebije dowodzenia tezy Clarksonem, więc po się wysilać :)

  • 107. Data: 2010-11-01 20:36:11
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-11-01 20:01, Big Jack pisze:
    > W wiadomości
    partners.pl

    > Koncypuję, że podnosząc dopuszczalną granicę zawartości alkoholu chciałbyś
    pogorszyć te wyniki...

    Ależ wręcz przeciwnie - wraz ze zmianą progu na powszechny w innych krajach 0.5,
    odsetek sprawców spełniających definicję "bycia pod wpływem" obniży się jeszcze
    bardziej :)

  • 108. Data: 2010-11-01 20:50:07
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-10-30 11:55, elmer radi radisson pisze:

    > Proponuje ten jakze na miejscu,a kumaty felieton Clarksona:
    >
    > "At home, I have a pair of Sega Rally arcade machines on which two people can race
    a Lancia Delta Integrale or a Toyota Celica GT4 on a choice of rally circuits. (..)
    If I have a go after drinking just on small glass of wine, I can't even get close to
    my best score. I'm way
    > off, sometimes by as much as two tenths.
    >
    > It's odd. Drinking one small glass of wine does not make me feel different in any
    way. I can touch my nose, get all the way through 'Peter Piper' and balance on one
    foot easily. Even our fanatically bossy government agrees. But the Sega experiment
    shows that even a pipette of booze affects, noticeably, the reactions of a fully
    grown, sixteen-stone man."

    Niemożliwe: szklanka wina i TYLKO 0.2s różnicy na całym okrążeniu?
    To ile tracił na pojedynczym manewrze - 0.01s? W cywilnej jeździe zapasy
    opóźnienia z jakim wykonuje się każdy manewr są o dwa rzędy wielkości większe...

    Zresztą, po wypiciu alkoholu w ilościach bliskoprogowych, brawura nagle spada
    a ostrożność gwałtownie wzrasta - z przyczyn oczywistych. Śmiem twierdzić,
    że tacy kierowcy jeżdżą najostrożniej i najbardziej przepisowo ze wszystkich,
    co z nadwyżką rekompensuje śladowy spadek refleksu.

  • 109. Data: 2010-11-01 20:52:40
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 01 Nov 2010 20:36:11 +0100, Jakub Witkowski wrote:

    >Ależ wręcz przeciwnie - wraz ze zmianą progu na powszechny w innych krajach 0.5,
    >odsetek sprawców spełniających definicję "bycia pod wpływem" obniży się jeszcze
    bardziej :)

    Nie jestem taki pewien - rodacy po poluznieniu obrozy zaczna pic przed
    jazda, i znow sie okaze ze sporo nie docenilo limitu :-)

    Dopiero po paru latach sie ugruntuje wiedza ile to teraz mozna wypic.

    Na wypadkowosc wplyw bedzie raczej niewielki - kto sie potrafi
    ograniczyc ten raczej statystyk nie podniesie, kto mocno pijany jezdzi
    i dzis ten nadal bedzie, tylko niektorzy sie zagalopuja, ale tu mam
    mam nadzieje ze to nie beda duze ilosci ..

    J.

  • 110. Data: 2010-11-01 20:57:10
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-11-01 19:59, DoQ pisze:

    > LOL :)

    To o czym piszesz oraz z czym polemizujesz wcale nie jest śmieszne, ani
    takie proste jak by się mogło wydawać na pierwszy rzut oka. Alkohol
    jest dla ludzi, seks jest dla ludzi. Granice w wielu miejscach są
    dość płynne i jak widać relatywizm jest dość szeroko stosowany. Szkoda
    tylko, że jego stosowanie nie zawsze ma wiele wspólnego z uniwersalną
    uczciwością. Co do samej kwestii spożycia - już tutaj pisałem na
    grupie (podawałem źródła unijne), że Polska jest na samym końcu
    statystyki wypadkowej związanej ze sprawcami pod wpływem. Podejrzewam,
    że zmiana z 0,2 na 0,5 wcale by tej statystyki nie pogorszyła, a
    pozwoliłaby wielu osobom spokojniej wsiadać za kierownicę bez zmiany
    zachowań. Dla tych naprawdę niebezpiecznych i wsiadających po
    'spożyciu' to bez różnicy - oni nie mają 0,28%% czy 0,46%%, tylko sporo
    więcej. Podobnie jak z wypadkami spowodowanymi przez tych 'nawalonych'.
    W Polsce niestety propaganda 'sukcesu' skupia się nie na tych co trzeba
    - najłatwiej pierniczyć w kółko o pijanych itd. Szkoda tylko, że oni
    mało wypadków powodują. W krajach bardziej cywilizowanych walczy się
    z całokształtem zachowań i wtedy dziwnym trafem okazuje się, że trzeba
    włożyć dużo więcej pracy, by spadła ilość wypadków ze strony
    nieodpowiedzialnych, zdrowych, młodych, trzeźwych, sprawnych kierowców
    itd. Dopiero to się przekłada na spadek wypadków/ofiar itd. Póki co
    w tej materii działań jakoś niewiele...

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.