  • 1. Data: 2010-10-29 22:41:15
    Temat: Jak dbac o opony?
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    Auto robi max 1000 km rocznie, zima w garazu, predkosc przelotowa to max
    90km/h.

    Jak dbac o opony, ktore robia tak male przebiegi roczne? Sa jakies
    preparaty przedluzajace zywotnosc gumy?

    Co ile lat wymieniac opony na nowe?

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 2. Data: 2010-10-30 12:19:20
    Temat: Re: Jak dbac o opony?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-10-29 22:41, RadekNet (www.rejsy-czartery.com) pisze:
> [...]
    > 90km/h.
    >
    > Jak dbac o opony, ktore robia tak male przebiegi roczne? Sa jakies

    Kiedyś miałem stare Michelin Energy.
    Przez 6 lat nie było żadnych problemów, siódmy sezon i już zrobiło się
    wyraźnie gorzej na mokrym.
    Tyle że te Energy uchodzą za bardziej trwałe opony niż inne.

    Co do przdłużania żywotności opon to nie ma wielkiego wyboru jeżeli koła
    będą cały czas założone w samochodzie.
    Jedynie bym co kilka tygodni przepchnął samochód kilkadziesiąt cm do
    przodu żeby się nie odgniatały w jednym punkcie.

  • 3. Data: 2010-10-30 12:37:30
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-10-29 22:41:15 +0200, "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)"
    <r...@p...com.pl> said:

    > Auto robi max 1000 km rocznie, zima w garazu, predkosc przelotowa to
    > max 90km/h.
    >
    > Jak dbac o opony,

    Przetaczać auto (żby nie stało w beruchu na gumach), konserwować opony
    (tak, preparatami do konserwacji opon), wymieniać co parę lat (ci,
    którzy jeżdżą normalnie nie chcą zazwyczaj przekraczać 6-8 lat na
    jednym komplecie).

    Pozbyć się auta, skoro opony stanowią problem.

    --
    Bydlę

  • 4. Data: 2010-10-30 13:58:39
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 10-10-30 12:37, Bydlę pisze:
> [...]
    > (tak, preparatami do konserwacji opon), wymieniać co parę lat (ci,
    > którzy jeżdżą normalnie nie chcą zazwyczaj przekraczać 6-8 lat na jednym

    Przypomnial mi sie gumiarz w Krakowie (na Wallek-Walewskiego), ktory
    chcial bratu sprzedac w zeszlym roku "zimowki, swietne oponki, jak
    nowe". Fakt, wygladaly jak nowe, ale date produkcji mialy 1993 rok. I
    jeszcze chcial 100zl za jedna.

  • 5. Data: 2010-10-30 15:00:34
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-10-30 13:58:39 +0200, neoniusz <n...@j...org> said:

> [...]
    > chcial bratu sprzedac w zeszlym roku "zimowki, swietne oponki, jak
    > nowe". Fakt, wygladaly jak nowe, ale date produkcji mialy 1993 rok. I

    Do driftu?
    ;-)))

    --
    Bydlę

  • 6. Data: 2010-10-30 16:12:02
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    W dniu 30.10.2010 12:19, Tomasz Pyra pisze:

    > Kiedyś miałem stare Michelin Energy.
    > Przez 6 lat nie było żadnych problemów, siódmy sezon i już zrobiło się
    > wyraźnie gorzej na mokrym.
    > Tyle że te Energy uchodzą za bardziej trwałe opony niż inne.

    Czyli po prostu obserowac...i smarowac preparatem do opon.
    Auto z zalozenia jezdzi tylko w dobra pogode ;) wiec raczej chodzi mi o
    niebezpieczenstwo strzalu w czasie jazdy.

> [...]
    > Jedynie bym co kilka tygodni przepchnął samochód kilkadziesiąt cm do
    > przodu żeby się nie odgniatały w jednym punkcie.

    Zastanawiam sie czy na zime nie podniesc auta na klocki, ale podparte na
    zawieszeniu, zeby nie odciazac zawieszenia tylko same opony. W sezonie
    to nie problem co srednio co tydzien samochod wyjezdza z garazu, ale od
    litopada do marca - zimowy postoj.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 7. Data: 2010-10-30 19:11:27
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-10-30 16:12, RadekNet (www.rejsy-czartery.com) pisze:

    > Czyli po prostu obserowac...i smarowac preparatem do opon.

    Z tym smarowaniem to też nie wiem czy jest sens.
    Jak masz tam myjkę ciśnieniową to możesz np. umyć te opony przed końcem
    sezonu i sądzę że wystarczy.

> [...]
    > zawieszeniu, zeby nie odciazac zawieszenia tylko same opony. W sezonie
    > to nie problem co srednio co tydzien samochod wyjezdza z garazu, ale od

    Jeżeli nie jest problemem to, że przed jazdą trzeba będzie zrobić
    przygotowania, to można.
    W takich uniesionych kołach można też zmniejszyć ciśnienie.