    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pijany Polak=Trzeżwy Austryjak!!
    Date: Mon, 01 Nov 2010 20:57:10 +0100
    <iah4of$kb1$1@mx1.internetia.pl> <iahcjv$448$1@news.onet.pl>
    <iahd56$j3r$1@mx1.internetia.pl> <iai0vs$6hb$1@news.onet.pl>
    <iajm1r$eb6$1@mx1.internetia.pl> <iamll1$g8f$1@news.onet.pl>
    <ian2d0$nba$1@mx1.internetia.pl> <ian2km$srm$1@inews.gazeta.pl>
    <ian2v4$p2t$3@mx1.internetia.pl>

    W dniu 2010-11-01 19:59, DoQ pisze:

    > LOL :)

    To o czym piszesz oraz z czym polemizujesz wcale nie jest śmieszne, ani
    takie proste jak by się mogło wydawać na pierwszy rzut oka. Alkohol
    jest dla ludzi, seks jest dla ludzi. Granice w wielu miejscach są
    dość płynne i jak widać relatywizm jest dość szeroko stosowany. Szkoda
    tylko, że jego stosowanie nie zawsze ma wiele wspólnego z uniwersalną
    uczciwością. Co do samej kwestii spożycia - już tutaj pisałem na
    grupie (podawałem źródła unijne), że Polska jest na samym końcu
    statystyki wypadkowej związanej ze sprawcami pod wpływem. Podejrzewam,
    że zmiana z 0,2 na 0,5 wcale by tej statystyki nie pogorszyła, a
    pozwoliłaby wielu osobom spokojniej wsiadać za kierownicę bez zmiany
    zachowań. Dla tych naprawdę niebezpiecznych i wsiadających po
    'spożyciu' to bez różnicy - oni nie mają 0,28%% czy 0,46%%, tylko sporo
    więcej. Podobnie jak z wypadkami spowodowanymi przez tych 'nawalonych'.
    W Polsce niestety propaganda 'sukcesu' skupia się nie na tych co trzeba
    - najłatwiej pierniczyć w kółko o pijanych itd. Szkoda tylko, że oni
    mało wypadków powodują. W krajach bardziej cywilizowanych walczy się
    z całokształtem zachowań i wtedy dziwnym trafem okazuje się, że trzeba
    włożyć dużo więcej pracy, by spadła ilość wypadków ze strony
    nieodpowiedzialnych, zdrowych, młodych, trzeźwych, sprawnych kierowców
    itd. Dopiero to się przekłada na spadek wypadków/ofiar itd. Póki co
    w tej materii działań jakoś niewiele...

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.