-
61. Data: 2016-02-28 20:42:16
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: "Jarek" <j...@j...pl>
> Skoro piszemy o używanych autach, to tu już nie ma różnicy w cenie. A z
> tym spalaniem to tak naprawdę nie wiem jak jest. Mój (1.5 litra) potrafi
> zeżreć i 7litrów ON, poprzednik Vectra (2litry) palił 8.5 litra LPG. Żeby
> było bardziej zagmatwanie - znajomy jeżdżący 3litrowym TDI deklaruje
> średnie spalanie na 5.5litra ON...
To ten ch... jechał niedawno przede mną 70 km/h ;)
Przy takiej prędkości każdy pali mało.
-
62. Data: 2016-02-28 23:27:34
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: Scobowski <s...@t...pl>
W dniu 28.02.2016 o 19:04, Trybun pisze:
> Bo i nie masz powodów.. A zastanowiłeś się jakby wyglądała jej
> konfrontacja z np. Audi typu A6 z 3litrowym TDI? Gdyby te dwa auta
> stały u Ciebie w garażu to którym byś jeździł chętniej?
No widzisz.
Wsiądź, przejedź się, posłuchaj silnika - na wolnych, podczas
przyspieszania, przy prędkości autostradowej+ , skup się na wibracjach
przenoszonych na samochód, poniuchaj spaliny obydwu w wieku 8 lat -
przestaniesz zadawać niemądre pytania.
Ew. zapytaj o 3,0TFSI ;-)
-
63. Data: 2016-02-29 01:14:34
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2016-02-28 o 09:49, Trybun pisze:
>>>>> Nic a nic nie wskazuje aby nowoczesny diesel był w pod jakimś względem
>>>>> bardziej skomplikowany i wrażliwszy na awarie od benzyny. Można wręcz
>>>>> postawić tezę że benzyniakom ta ewolucja w nowoczesność wychodzi
>>>>> bokiem
>>>>> znacznie bardziej niż ropniakom.
>>>>
>>>> Fantasta.
>>>>
>>>>
>>>> Pozdrawiam
>>>
>>> Realista..:-P
>>
>> Bardziej awaryjne są silniki z turbinami niż bez.
>> Są dziś produkowane jakieś dizle bez turbin ?
>> Benzyniaki bez turbin jeszcze robią. :-)
>> I co na to realista ?
>>
>>
>> Pozdrawiam
>
> Nie mam żadnego przekonania do takiej tezy, że turbina to pewność
> krótszego przebiegu bez awarii.
>
Jasne, twoje przekonanie to argument. :-)
Pozdrawiam
-
64. Data: 2016-02-29 07:34:02
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
W dniu 2016-02-28 o 19:06, Trybun pisze:
>> No sorry, ale jak ktoś pisze, że wadą benzyny jest trudne ruszanie
>> spod świateł... ;)
>
> Tak, w niczym nie minąłem się z faktami. Pojeździj dieslem, po jakimś
> czasie przesiądź się znowu na benzynę a sam sobie uświadomisz jak w
> benzyniaku trzeba dusić gaz, i żyłować sprzęgło przy ruszaniu spod świateł.
Nie wiem skąd Ci się to bierze, ale mi w życiu gasł tylko jeden samochód
- Vectra 1.9 CDTI do czasu zanim nauczyłem się jak operować sprzęgłem i
gazem. Wcześniejsze benzynówki nie gasły mi wcale na światłach i tak,
mogłem nimi swobodnie ruszać bez dotykania gazu :)
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Teddy on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
65. Data: 2016-02-29 08:39:14
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: szerszen <s...@t...pl>
On Fri, 26 Feb 2016 17:25:18 +0100
Trybun <c...@r...cb> wrote:
> Zdaje się że myślisz o sobie a piszesz o mnie. Jak możesz oceniać diesle
> skoro od zarania dziejów jeździsz tylko benzyniakami?
Problemy z wnioskowaniem.
Kupuje beznyniaki, ale to nie znaczy że to jedyne samochody jakimi jeżdzę. Dieslami
też jeżdzę, ale nie swoimi. Ja nie kupię diesla z prostego powodu, jego wad i mojegu
tryby jazdy. Większość moich odcinków jazdy go około 6 km, raz na tydzień około 15,
taki life jak ma się wszędzie blisko. Diesel nie dość że w takim trybie skotłowałby
tyle samo ropy co benzyniak wachy, to jeszcze non stop niedogrzany i szybko bym go
zakatował.
Dlatego pisałem, pisanie że jesteś w stanie wykazać zawsze wyższosć diesla nad
benzyną i do teg oargumentujesz to jakąś wyimaginowaną płynnością ruszania ze świateł
jest pisaniem bzdur.
--
pozdrawiam
szerszeń
-
66. Data: 2016-02-29 08:41:33
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: szerszen <s...@t...pl>
On Sat, 27 Feb 2016 06:30:59 -0600
"Pszemol" <P...@P...com> wrote:
> Po prostu Ford,
Po prostu bzdura, mój poprzedni miał 250kkm i zero pboblemów z silnikiem, jeszcze
poprzedni miał na liczniku około 200k mil, ale licznik zatrzymał mu się zanim go
kupiłem więc nie wiem ile miał naprawdę i to samo, obecny ma około 170kkm i chodzi
jak ta lala. Jakoś nie pasuje to do Twojej teorii :)
--
pozdrawiam
szerszeń
-
67. Data: 2016-02-29 10:58:38
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: Chris <a...@g...pl>
W dniu 2016-02-26 o 17:54, J.F. pisze:
> Sierra w trasie palila ok 10l gazu. Podejrzewam ze nowszy silnik
> spokojnie zadowoliby sie ~8l benzyny, wiec nie jest to jakas wielka
> oszczednosc.
Tylko nowe silniki to nowe instalacje LPG za 8-10k bo to już sekwencja i
często dotrysk paliwa a to staje się po prostu mało opłacalne.
> Szczegolnie gdy cena ropy znow przegoni benzyne :-)
> A moze i do 7 w trasie bym zszedl ?
Przy nowym pewnie bez problemu.
> W miescie ... ja mam krotsze odcinki i ciezkie buty, wiec i diesel
> przekracza 10.
Ja też nie mam lekkiej nogo i średnia na dziś to 7l bo zima.
> A ile by spalala benzyna ... trudno mi powiedziec, dawno nie uzywalem.
> LPG w miescie jakos istotnie nie roslo ...
Tylko że LPG = stare auto gdzie koszta instalacji są niskie.
--
www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.
-
68. Data: 2016-02-29 11:07:58
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: Chris <a...@g...pl>
W dniu 2016-02-27 o 13:51, Shrek pisze:
> On 27.02.2016 13:31, Pszemol wrote:
>> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
>> news:56d06929$0$644$65785112@news.neostrada.pl...
>>> Hm, a sa jeszcze jakies ?
>>> Bo ON bedzie wkrotce pewnie znow drozszy od benzyny, silnik coraz
>>> bardziej skomplikowany i wrazliwy, a z drugiej strony - beznyny ponoc
>>> coraz oszczedniejsze.
>>> No i zagazowac sie daja :-)
>>
>> A ktoś się jeszcze dziś interesuje LPG przy obecnych cenach ropy???
>
> LPG 1,69, PB95 3,92
A ON:
Al. Jerozolimskie 200 - 3.68zł na stacji BP
Parę km dalej masz:
L. Optima Sokołowska 73 - 3,38zł Pruszków
albo jak chcesz bardziej firmowe:
Shell Ciszewskiego 15/Przy Leclerc/KEN Center - 3,54zł Warszawa
--
www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.
-
69. Data: 2016-02-29 13:00:48
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: sirapacz <n...@s...pl>
>
> Za to z adekwatnie większymi obciążeniami. Tak to jest, że jeżdzenie na
> niskich obrotach jest akurat dla silnika mało zdrowe.
podczas gdy silnik jest zbudowany tak, by te większe obciążenia znosić w
normalnym trybie eksploatacji. Jeżdzenie na _za niskich_ obrotach jest
szkodliwe a niskich ogólnie. Właśnie dlatego musi być mocniej zbudowany
aby te udary znosić.
generalnie to dyskusja o wyższości świąt wielkiej nocy nad świętami
bożego narodzenia... :)
-
70. Data: 2016-02-29 13:42:27
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Trybun" <c...@r...cb> wrote in message
news:56d336a7$0$22843$65785112@news.neostrada.pl...
> W dniu 2016-02-28 o 15:58, Pszemol pisze:
>>
>>> Nie, zupełnie nie to jest powodem tego ze zapytałem - "a dlaczego musi
>>> być benzyna".. Przecie ja nie piszę że benzyniaki to zawsze awaryjny
>>> szajs a diesle to już tylko super.
>>
>> No trochę tak próbujesz generalizować i zniechęcać do benzyniaków.
>
> I kto tu próbuje generalizować?
No ty! :-)
>>> Napisałem tylko że komfort jazdy dieslem w stosunku do benzynowca
>>> jest wyższy, a na dodatek podałem przykłady na to że benzyna to
>>> niekoniecznie łatwość napraw, skoro tabun mechaników nie daje rady
>>> usunąć tak, w sumie błahego niedomagania jak nierówne wolne obroty.
>>
>> No właśnie - czyli generalizujesz, niepotrzebnie.
>> Ja mam Acura TL-S, wolnossący benzyniak 3,5litra V6 286HP
>> i nie narzekam na komfort jazdy czy kulturę pracy tego silnika :-)
>
> Bo i nie masz powodów.. A zastanowiłeś się jakby wyglądała jej
> konfrontacja z np. Audi typu A6 z 3litrowym TDI? Gdyby te dwa auta stały
> u Ciebie w garażu to którym byś jeździł chętniej?
Pewnie wciąż tym moim, wolnossącym bo nie cierpię dziury w gazie jaką
wyczuwałem przy przyspieszaniu we wszystkich autach z turbosprężarką.
A na dodatek nie pasuje mi wystrój wnętrza aut od VW/Audi - jakoś
nie lubię ich wersji "ergonomii", wolę dużo bardziej to, do czego mnie
przyzwyczaili Japończycy z Hondy/Toyoty.