  • 21. Data: 2010-02-13 18:55:09
    Temat: Re: Pierwszeństwo przejazdu.
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 13 Feb 2010 16:32:41 +0100, Michal Jankowski napisał(a):

    > Nie wiem, do kiedy. 40 lat temu byl.

    A masz jakieś wsparcie? :-) Bo tu mnie zażyłeś - 40 lat temu poznali się
    moi rodzice.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 22. Data: 2010-02-13 21:11:08
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Ale przeciez mu pozwolil.
    > Tylko ze to nie on powinien pozwalac. Nastepnym razem ten SUV w kogos
    > przywali, czy droge mu zajedzie, to lepiej teraz przeszkolic.

    ee tam, zrobił wszytsko, zeby nie pozwolić.
    Na moje oko to autor wątku jest początkującym kierowcą, ktory wziął sobie do
    serca wykucie PoRD na blache.
    Ba problemy z płynną i bezkolizyjną zmianą pasa, trąbi zamiast po prostu
    ominąć przeszkode - również płynnie i bezkolizyjnie, bez szkody dla siebie i
    innych.
    Widzisz - czasem jest tak, ze jak ktoś wymusza, to człowiek musi
    przyhamować, czy zmienić kierunek jazdy w taki sposob, ze stwarza to realne
    niebezpieczeństwo i powoduje nieprzewidziane reakcje, jednak w tym wypadku,
    SUV byl widoczny z daleka, mozna bylo po prostu samemu wpaść na to, ze da mu
    sie miejsce a samemu bez jakiejkolwiek straty przejechać skrzyżowanie - i
    doświadczony kierowca wlasnie tak by postąpił, bo nawet nie wpadłby na to,
    zeby sie na klaksonie rozpychać.
    Młody (lub po prostu niedoświadczony) kierowca popełnia takie błędy (tak
    tak, wg mnei to błąd, choć wcale nie niezgodny z przepisami), a doświadczony
    przewiduje takie sytuacje, mało tego wychodzi im na przeciw i po prostu robi
    miejsce innym - bo ... po prostu tak należy.
    Podobnie jest z motocyklami. Nikt nie musi ustąpić im miejsca w korku, bo
    nie ma takiego nakazu, a jednak są ludzie, ktorzy zjadą do swojej
    prawej/lewej. Im to nie szkodzi, a motocyklista pojedzie. Znajdą sie jednak
    też tacy, co z premedytacją zajadą droge, zeby czasem motor nie był szybszy,
    bo przecież oni też musza stać w korku.
    Wyjazdy z "trudnych podporządkowanych" czy z posesji - ile razy ustąpisz
    komuś pierwszeństwa, nawet jesli go nie ma, kiwniesz ręką i wpuścisz przed
    siebie. Prawo tego wymaga? Nie. Ale w czym problem.
    Nie rozumiem więc w ogole tego wątku, bo każdy szanujący sie kierowca z
    doswiadczeniem powinien zjebać młokosa, ze łokciami sie rozpycha, miast
    troche pokory, kultrury i przede wszystkim uprzejmości na drodze sie
    nauczyc.

    EOT.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 23. Data: 2010-02-13 23:09:52
    Od: marjan <k...@g...com>

    Kuba (aka cita) pisze:

    > Użytkownik "marjan" <k...@g...com> napisał w wiadomości

    > tak tak. Nakrzycz na nas, ze na przepisach sie nie znamy.
    > Ty mialeś prawo wiec chuj z wszystkimi innymi na drodze, bo przecież
    > *mialeś prawo* .. tylko, ze gdybyś mu pozwolił wjechac na ten pas, to Ty
    > nic byś nie stracił, On po prostu by pojechal, a oboje uniknęlibyście

    Mógłbym stracić - nie wiem czy nie miałbym problemów ze zmianą pasa na
    lewy (nie mówię, że bym miał, mówię, że nie zwróciłem uwagi, czy za
    SUVem coś jechało).

    > potencjalnej kolizji i choć to nie Ty bylbyś winien, to mialbyś
    > uszkodzony samochód. Po co Ci to? Tylko dlatego, zeby czasem SUV nie był
    > 3m przed Tobą?

    Pomimo faktu, że jeżdżę Puntem z silnikiem 1.1 z LPG, wartym pewnie z 6
    kpln jakoś nie mam kompleksów na tym punkcie, nieważne dla mnie jest czy
    koleś jechał w SUVie, w Calibrze, w Puncie, w Sierze, czy w maluchu. Z
    miłą chęcią też przepuszczam kogoś, kto z naprzeciwka skręca w swoje
    lewo (moje prawo), lub gdy jadę w sznurze aut dość wolno, często robię
    przed sobą miejsce, aby umożliwić komuś innemu zmianę pasa, uważam to za
    coś całkowicie normalnego.
    Nie widzę natomiast potrzeby utrudniania sobie życia, gdy mam możliwość
    skorzystać z prawa, które mi to życie ułatwia (znalezienie się od razu
    na lewym pasie).

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz

  • 24. Data: 2010-02-13 23:11:37
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 13 Feb 2010 21:11:08 +0100, Kuba (aka cita) wrote:

> [...]
    >przyhamować, czy zmienić kierunek jazdy w taki sposob, ze stwarza to realne
    >niebezpieczeństwo i powoduje nieprzewidziane reakcje, [...]

    No ale przeciez przyhamowal i nawet nie narzekal ze ostro czy ze
    nieprzewidziane reakcje byly ..

> [...]
    >przewiduje takie sytuacje, mało tego wychodzi im na przeciw i po prostu robi
    >miejsce innym - bo ... po prostu tak należy.

    Z tym ze podobnie mozna by o SUV - nalezalo przewidziec ze ten z
    przeciwka moze pojechac dalej niz na prawy pas.
    Wychodzi na to ze kierowca SUV o tym nie wiedzal, i byc moze zostal
    uswiadomiony..

    >Wyjazdy z "trudnych podporządkowanych" czy z posesji - ile razy ustąpisz
    >komuś pierwszeństwa, nawet jesli go nie ma, kiwniesz ręką i wpuścisz przed
    >siebie. Prawo tego wymaga? Nie. Ale w czym problem.

    Ale wiesz - to jest moja dobra wola, a nie to ze ktos wyjezdza bo
    mysli ze ma pierwszenstwo.
    Owszem, ja moge z daleka przyhamowac zeby luke zwiekszyc, blysnac mu,
    pas zmienic - ale oni zazwyczaj nie zmuszaja mnie do hamowania.

> [...]
    >doswiadczeniem powinien zjebać młokosa, ze łokciami sie rozpycha, miast
    >troche pokory, kultrury i przede wszystkim uprzejmości na drodze sie

    Ale on ma wkrotce interes w lewo, wiec chce zajac lewy pas, do czego
    ma prawo .. wiec czemu chcesz na niego krzyczec ?

    J.

  • 25. Data: 2010-02-13 23:24:33
    Od: marjan <k...@g...com>

    Kuba (aka cita) pisze:

    > ee tam, zrobił wszytsko, zeby nie pozwolić.

    No jak to? Po prostu chciałem skorzystać z mojego prawa. W końcu mu
    ustąpiłem, i zjechałem na prawy pas.

    > Na moje oko to autor wątku jest początkującym kierowcą, ktory wziął
    > sobie do serca wykucie PoRD na blache.

    No jestem, ale PoRD przeczytałem w całości dopiero ok rok po otrzymaniu
    PJ, na pamięć go nie znam.

    > Ba problemy z płynną i bezkolizyjną zmianą pasa, trąbi zamiast po prostu
    > ominąć przeszkode - również płynnie i bezkolizyjnie, bez szkody dla
    > siebie i innych.

    To podaj mi, proszę, tą Twoją magiczną radę na zmianę pasa ruchu, gdy
    bez przerwy jedzie na nim auto za autem. Tak, wiem, można włączyć
    kierunkowskaz i czekać aż ktoś się zlituje nad zagubioną owieczką na
    przemyskich tablicach, ale po co, gdy mogą od razu zająć pas z którego
    za 100 metrów skręcam w prawo?

> [...]
    > przejechać skrzyżowanie - i doświadczony kierowca wlasnie tak by
    > postąpił, bo nawet nie wpadłby na to, zeby sie na klaksonie rozpychać.

    Rozumiem, że jak ktoś na Tobie wymusza pierwszeństwo to z uśmiechem na
    twarzy zwalniasz sie/zatrzymujesz, i go przepuszczasz, bo przecież
    jesteś doświadczonym kierowcą?

> [...]
    > doświadczony przewiduje takie sytuacje, mało tego wychodzi im na przeciw
    > i po prostu robi miejsce innym - bo ... po prostu tak należy.

    Co innego wpuścić jeden samochód przed siebie w jeździe na suwak, co
    innego ułatwić komuś zmianę pasa, poprzez zwiększenie luki, a co innego
    skorzystanie ze swojego pierwszeństwa przejazdu w miejscu, gdzie jest mi
    tak wygodniej.

> [...]
    > jednak też tacy, co z premedytacją zajadą droge, zeby czasem motor nie
    > był szybszy, bo przecież oni też musza stać w korku.

    Motocyklistom też nie utrudniam przejazdu w korku, wręcz uważam, że
    powinni pchać się do przodu - zawsze to korek będzie mniejszy, a
    przyspieszenie samochodu nie dorówna przyspieszeniu motocykla, więc nie
    będzie później problemu z wyprzedzeniem go.

    > Wyjazdy z "trudnych podporządkowanych" czy z posesji - ile razy ustąpisz
    > komuś pierwszeństwa, nawet jesli go nie ma, kiwniesz ręką i wpuścisz
    > przed siebie. Prawo tego wymaga? Nie. Ale w czym problem.

    W niczym, jak mogę to ułatwiam komuś wyjazd.

> [...]
    > doswiadczeniem powinien zjebać młokosa, ze łokciami sie rozpycha, miast
    > troche pokory, kultrury i przede wszystkim uprzejmości na drodze sie

    Na szczęście nie mam jeszcze doświadczenia, dzięki temu mogę jechać w
    zgodzie z PoRD :)

  • 26. Data: 2010-02-13 23:26:20
    Od: marjan <k...@g...com>

    marjan pisze:
> [...]
    > kierunkowskaz i czekać aż ktoś się zlituje nad zagubioną owieczką na
    > przemyskich tablicach, ale po co, gdy mogą od razu zająć pas z którego

    Oczywiście miałem na myśli w lewo, przepraszam za błąd.

  • 27. Data: 2010-02-13 23:29:32
    Od: to <t...@a...xyz>

    marjan wrote:

    > Nie widzę natomiast potrzeby utrudniania sobie życia, gdy mam możliwość
    > skorzystać z prawa, które mi to życie ułatwia (znalezienie się od razu
    > na lewym pasie).

    No właśnie nie masz, bo masz się trzymać prawej krawędzi jezdni, a nie
    lewej.

    --
    cokolwiek

  • 28. Data: 2010-02-13 23:35:00
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

> [...]
    > kierunkowskaz i czekać aż ktoś się zlituje nad zagubioną owieczką na
    > przemyskich tablicach, ale po co, gdy mogą od razu zająć pas z którego za

    Jakoś dziwnym trafem nie mam z tym problemu.

    > W niczym, jak mogę to ułatwiam komuś wyjazd.

    No wiec dlaczego nie tym razem?

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 29. Data: 2010-02-13 23:37:02
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia 13 Feb 2010 23:29:32 +0100, to napisał(a):

    > No właśnie nie masz, bo masz się trzymać prawej krawędzi jezdni, a nie
    > lewej.

    Dlaczego? Jaki przepis mów, że po skręcie w prawo należy trzymać się prawej
    krawędzi jezdni? Jaki inny przepis zwalnia z tego obowiązku skręcającego w
    lewo?

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 30. Data: 2010-02-13 23:42:07
    Od: to <t...@a...xyz>

    Przemysław Bernat wrote:

    > Dlaczego? Jaki przepis mów, że po skręcie w prawo należy trzymać się
    > prawej krawędzi jezdni?

    "Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej
    krawędzi jezdni."

    > Jaki inny przepis zwalnia z tego obowiązku
    > skręcającego w lewo?

    Ten sam. Wiesz co to znaczy "możliwie blisko", czy też jest też ta
    konstrukcja dwuwyrazowa jest dla Ciebie zbyt trudna do zrozumienia?

    --
    cokolwiek