  • 11. Data: 2010-02-13 15:59:24
    Temat: Re: Pierwszeństwo przejazdu.
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > A jaka różnica? Nawet jeśli jest pijany to przynajmniej nie gada jak
    > idiota.

    Czy on gada? Pisze!
    Obaj jesteście pijani.
    ;-)

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 12. Data: 2010-02-13 16:32:41
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Przemysław Bernat <p...@w...pl> writes:

    > Tak? Kiedy to było?

    Nie wiem, do kiedy. 40 lat temu byl.

    MJ

  • 13. Data: 2010-02-13 16:42:09
    Od: "Adam" <a...@i...pl>

    Użytkownik "marjan" <k...@g...com> napisał w wiadomości

    > Każdy kierujący, opuszczający skrzyżowanie, może zająć dowolny pas ruchu
    > jezdni, na którą wjeżdża. Przepisy nie nakładają obowiązku zajmowania
    > określonego pasa ruchu w trakcie opuszczania skrzyżowania.

    Czy przy jeździe na wprost mogę wjechać prawym pasem, a wyjecheć
    lewym, nie sygnalizując tego manewru? A jeżeli mam obowiązek sygnalizacji,
    to jak można tego dokonać przy skręcie w prawo? Przecież nie skręcam
    pod kątem prostym w lewy pas, ale wjeżdżam z prawego pasa najpierw na
    prawy pas ruchu nowej drogi, i potem na lewy, nie sygnalizując tego manewru
    (bo migam prawym).

    A.

  • 14. Data: 2010-02-13 17:35:35
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On 13 Feb 2010 15:17:13 +0100, to wrote:
    >Masz też obowiązek trzymać się prawej krawędzi jezdni który to obowiązek
    >olałeś wjeżdżając na lewy pas. Gdyby prawy był zajęty lub gdybyś za 50
    >metrów skręcał w lewo to co innego. Znasz jeden przepis, a resztę
    >olewasz, bo nie pasują do Twoich burackich manewrów?

    Ale przy skrecaniu ten obowiazek nie jest wymieniony, wiec sytuacja
    jest niejasna, a pytania egzaminacyjne chyba wrecz sugeruja ze mozna
    wjechac na dowolny.

    Poza tym ten rzekomy obowiazek dotyczylby tez skrecajacego w lewo :-)

    J.

  • 15. Data: 2010-02-13 17:39:21
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 13 Feb 2010 15:07:34 +0100, Kuba (aka cita) wrote:
    >tak tak. Nakrzycz na nas, ze na przepisach sie nie znamy.
    >Ty mialeś prawo wiec chuj z wszystkimi innymi na drodze, bo przecież *mialeś
    >prawo* .. tylko, ze gdybyś mu pozwolił wjechac na ten pas, to Ty nic byś nie
    >stracił, On po prostu by pojechal, a oboje uniknęlibyście potencjalnej
    >kolizji i choć to nie Ty bylbyś winien, to mialbyś uszkodzony samochód. Po
    >co Ci to? Tylko dlatego, zeby czasem SUV nie był 3m przed Tobą?

    Ale przeciez mu pozwolil.
    Tylko ze to nie on powinien pozwalac. Nastepnym razem ten SUV w kogos
    przywali, czy droge mu zajedzie, to lepiej teraz przeszkolic.

    J.

  • 16. Data: 2010-02-13 18:01:56
    Od: "Adam" <a...@i...pl>

    > Ale przy skrecaniu ten obowiazek nie jest wymieniony

    Po co miałby być wymieniony, skoro jest w zasadach ogólnych?

    > Poza tym ten rzekomy obowiazek dotyczylby tez skrecajacego w lewo :-)

    Skręcający w lewo ma obowiązek zjechać do środka jezdni (przepis
    szczegółowy uchyla zasadę ogólną). Po wykonaniu manewru powinien
    zgodnie z ogólnym Art. 16 zjechać do prawej krawędzi jezdni (co może
    wiązać się z ustąpieniem pierwszeństwa pojazdom jadącym prawym pasem)

    A.

  • 17. Data: 2010-02-13 18:22:27
    Od: to <t...@a...xyz>

    J.F. wrote:

    > Ale przy skrecaniu ten obowiazek nie jest wymieniony, wiec sytuacja jest
    > niejasna, a pytania egzaminacyjne chyba wrecz sugeruja ze mozna wjechac
    > na dowolny.

    Nie jest wymieniony także w wielu innych miejscach i co z tego?
    Wystarczy, że jest raz.

    > Poza tym ten rzekomy obowiazek dotyczylby tez skrecajacego w lewo :-)

    "Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej
    krawędzi jezdni." ^^^^^^^^^^^^^^^

    --
    cokolwiek

  • 18. Data: 2010-02-13 18:23:11
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 13 Feb 2010 18:01:56 +0100, Adam wrote:
    >Po co miałby być wymieniony, skoro jest w zasadach ogólnych?

    Dla upewnienia sie ze na pewno taka jest wola ustawodawcy.

    >Skręcający w lewo ma obowiązek zjechać do środka jezdni (przepis
    >szczegółowy uchyla zasadę ogólną).

    Przed skrzyzowaniem.

    >Po wykonaniu manewru powinien
    >zgodnie z ogólnym Art. 16 zjechać do prawej krawędzi jezdni

    A dlaczego po, a nie w trakcie ? Zasady ogolne nadal obowiazuja :-)

    J.

  • 19. Data: 2010-02-13 18:24:32
    Od: to <t...@a...xyz>

    J.F. wrote:

    > A dlaczego po, a nie w trakcie ? Zasady ogolne nadal obowiazuja :-)

    W trakcie też. Ma jechać możliwie blisko prawej krawędzi i tyle. Tutaj,
    nie było żadnych przeszkód, by to zrobić.

    --
    cokolwiek

  • 20. Data: 2010-02-13 18:39:30
    Od: "Adam" <a...@i...pl>

    > Dla upewnienia sie ze na pewno taka jest wola ustawodawcy.

    Ale wola została na pewno wyrażona ;-)

    > Przed skrzyzowaniem.

    No jasne, że nie po wykonaniu manewru.

    > A dlaczego po, a nie w trakcie ? Zasady ogolne nadal obowiazuja :-)

    Obowiązują po wykonaniu manewru (jeżeli przepis szczegółowy
    dotyczący manewru je uchyla).

    A.