  • 1. Data: 2010-02-13 14:23:58
    Temat: Re: Pierwszeństwo przejazdu.
    Od: to <t...@a...xyz>

    marjan wrote:

    > Zapaliło się zielone, więc na odchodne popukałem mu
    > palcem w czoło, on mi palcem pokiwał i odjechaliśmy (koleś skręcił w
    > prawo).

    Z Twojego opisu wynika, że zachowałeś się jak ostatni burak, a przepisy
    załamaliście obaj. Skoro miałeś wolny prawy pas to po cholerę wjeżdżałeś
    na lewy, skoro widziałeś, że gość skręca? Żeby zaznaczyć swoja obecność q
    przeciążonym puncie i zatarasować potem drogę? Formalnie pierwszeństwo
    niby miałeś, ale z drugiej strony masz obowiązek trzymać się prawej
    krawędzi jezdni, który to obowiązek bez żadnego powodu olałeś.

    --
    cokolwiek

  • 2. Data: 2010-02-13 14:53:23
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Kiedys byl przepis, ze skrecajacy ma obowiazek zajac skrajny pas po
    swojej stronie...

    MJ

  • 3. Data: 2010-02-13 14:57:36
    Od: marjan <k...@g...com>

    to pisze:

> [...]
    > niby miałeś, ale z drugiej strony masz obowiązek trzymać się prawej
    > krawędzi jezdni, który to obowiązek bez żadnego powodu olałeś.

    Każdy kierujący, opuszczający skrzyżowanie, może zająć dowolny pas ruchu
    jezdni, na którą wjeżdża. Przepisy nie nakładają obowiązku zajmowania
    określonego pasa ruchu w trakcie opuszczania skrzyżowania. Wymaga to
    zachowania szczególnej ostrożności i ścisłego przestrzegania zasad przy
    zmianie pasa ruchu. Zmieniając zajmowany pas ruchu, kierujący pojazdem
    zobowiązany jest ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie
    ruchu, na który zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten
    pas z prawej strony - art. 22 ust. 4 ustawy prawo o ruchu drogowym z
    20.06.1997 (Dz. U. 58 z 2003r. poz. 515 - tekst jednolity).

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz

  • 4. Data: 2010-02-13 14:59:29
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia 13 Feb 2010 14:23:58 +0100, to napisał(a):

    > Formalnie pierwszeństwo
    > niby miałeś, ale z drugiej strony masz obowiązek trzymać się prawej
    > krawędzi jezdni, który to obowiązek bez żadnego powodu olałeś.

    LOL Pierwszeństwo się ma, albo nie - formalnie bez naczenia. A ten z SUVa
    to nie miał obowiązku trzymania się prawej strony i go nie olał? Dlaczego
    wjechał na lewy pas?

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 5. Data: 2010-02-13 15:00:21
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 13 Feb 2010 14:53:23 +0100, Michal Jankowski napisał(a):

    > Kiedys byl przepis, ze skrecajacy ma obowiazek zajac skrajny pas po
    > swojej stronie...

    Tak? Kiedy to było?

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 6. Data: 2010-02-13 15:02:46
    Od: "Adam" <a...@i...pl>

    Uzytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisal w wiadomosci
    > Kiedys byl przepis, ze skrecajacy ma obowiazek zajac skrajny pas po
    > swojej stronie...
    >
    > MJ

    Szkoda, ze go juz nie ma.

    A.

  • 7. Data: 2010-02-13 15:07:34
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "marjan" <k...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > prawej strony - art. 22 ust. 4 ustawy prawo o ruchu drogowym z 20.06.1997
    > (Dz. U. 58 z 2003r. poz. 515 - tekst jednolity).

    tak tak. Nakrzycz na nas, ze na przepisach sie nie znamy.
    Ty mialeś prawo wiec chuj z wszystkimi innymi na drodze, bo przecież *mialeś
    prawo* .. tylko, ze gdybyś mu pozwolił wjechac na ten pas, to Ty nic byś nie
    stracił, On po prostu by pojechal, a oboje uniknęlibyście potencjalnej
    kolizji i choć to nie Ty bylbyś winien, to mialbyś uszkodzony samochód. Po
    co Ci to? Tylko dlatego, zeby czasem SUV nie był 3m przed Tobą?

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 8. Data: 2010-02-13 15:15:09
    Od: to <t...@a...xyz>

    Przemysław Bernat wrote:

    > LOL Pierwszeństwo się ma, albo nie - formalnie bez naczenia. A ten z
    > SUVa to nie miał obowiązku trzymania się prawej strony i go nie olał?
    > Dlaczego wjechał na lewy pas?

    Jesteś trzeźwy?

    --
    cokolwiek

  • 9. Data: 2010-02-13 15:17:13
    Od: to <t...@a...xyz>

    marjan wrote:

> [...]
    > pas z prawej strony - art. 22 ust. 4 ustawy prawo o ruchu drogowym z
    > 20.06.1997 (Dz. U. 58 z 2003r. poz. 515 - tekst jednolity).

    Masz też obowiązek trzymać się prawej krawędzi jezdni który to obowiązek
    olałeś wjeżdżając na lewy pas. Gdyby prawy był zajęty lub gdybyś za 50
    metrów skręcał w lewo to co innego. Znasz jeden przepis, a resztę
    olewasz, bo nie pasują do Twoich burackich manewrów?

    --
    cokolwiek

  • 10. Data: 2010-02-13 15:47:07
    Od: rafal <r...@n...none>

    to wrote:

    > Jesteś trzeźwy?

    A jaka różnica? Nawet jeśli jest pijany to przynajmniej nie gada jak idiota.