-
1. Data: 2010-02-01 15:32:31
Temat: BMW X6 winter test
Od: lux <b...@o...de>
Witam,
wprawdzie filmik reklamowy ale warto pooglądać:
http://www.youtube.com/watch?v=38VXD1ZORdg&translate
d=1
patrzcie na moment 1:35 sek. Bmw mimo automatu stacza się na chwile w
dół, jak to możliwe?
poza tym przeniesienie napadu na prawą stronę to kwestia hamulców czy
mechanicznej blokady?
lux
-
2. Data: 2010-02-01 15:45:11
Temat: Re: BMW X6 winter test
Od: lux <b...@o...de>
kolejne świetne porównanie Forster, Passat itp
http://www.youtube.com/watch?v=ooQRxlChvMw&feature=r
elated
lux
-
3. Data: 2010-02-01 16:12:34
Temat: Re: BMW X6 winter test
Od: "Mihaj" <m...@p...onet.pl>
Użytkownik "lux" <b...@o...de> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:hk6oqn$494$...@a...news.neostrada.pl
...
> Witam,
> wprawdzie filmik reklamowy ale warto pooglądać:
> http://www.youtube.com/watch?v=38VXD1ZORdg&translate
d=1
>
> patrzcie na moment 1:35 sek. Bmw mimo automatu stacza się na chwile w dół,
> jak to możliwe?
>
> poza tym przeniesienie napadu na prawą stronę to kwestia hamulców czy
> mechanicznej blokady?
>
hamulce przyblokowują ślizgające się koła. System jest efektowny, dobrze
działa na pokazach, ale nie zastąpi mechanicznej blokady. Po dłuższym
używaniu elektronika stwierdza przegrzanie hamulców i jest już "normalnie"
;-)
MP
-
4. Data: 2010-02-01 16:22:22
Temat: Re: BMW X6 winter test
Od: lux <b...@o...de>
Mihaj pisze:
> hamulce przyblokowują ślizgające się koła. System jest efektowny, dobrze
> działa na pokazach, ale nie zastąpi mechanicznej blokady. Po dłuższym
> używaniu elektronika stwierdza przegrzanie hamulców i jest już
> "normalnie" ;-)
====
a kto stosuje mechanikę, Subaru?
lux
-
5. Data: 2010-02-01 16:32:27
Temat: Re: BMW X6 winter test
Od: "Mihaj" <m...@p...onet.pl>
Użytkownik "lux" <b...@o...de> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:hk6s8j$dkl$...@n...news.neostrada.pl.
..
> Mihaj pisze:
>> hamulce przyblokowują ślizgające się koła. System jest efektowny, dobrze
>> działa na pokazach, ale nie zastąpi mechanicznej blokady. Po dłuższym
>> używaniu elektronika stwierdza przegrzanie hamulców i jest już
>> "normalnie" ;-)
> ====
> a kto stosuje mechanikę, Subaru?
w osobowych nie stosuje się mechaniki, bo nie ma aż takiej potrzeby, a skoro
elektronika i hamulce działają wystarczająco dobrze to po co komplikować i
podrażać? Nietypowym rozwiązaniem jest to, co stosuje Honda (np. Ridgeline -
dziwny osobowy pickup) - zamiast tylnego mechanizmu różnicowego w
przekładni głównej są dwa sprzęgła tarczowe i to one indywidualnie dawkują
napęd kołom tylnej osi.
W przypadku terenówek stosuje się LSD, czyli mechanizm różnicowy o
ograniczonym poślizgu lub zwany też o zwiększonym tarciu wewnętrznym.
Spotyka się je szerzej (np. w wielu pickupach) ale to połowiczne
rozwiązanie. Znacznie lepsze, ale wymagające myślenia to blokady 100%
mechanizmów różnicowych. Przykładem niewielu aut mających we fabrycznym
wyposażeniu obu osi są np. Mercedesy G i Jeep Rubicon. Wspomniany L200 ma
blokadę tylnej osi w niewielu wersjach.
MP
-
6. Data: 2010-02-01 16:52:44
Temat: Re: BMW X6 winter test
Od: lux <b...@o...de>
Mihaj pisze:
> w osobowych nie stosuje się mechaniki, bo nie ma aż takiej potrzeby, a
> skoro elektronika i hamulce działają wystarczająco dobrze to po co
> komplikować i podrażać? Nietypowym rozwiązaniem jest to, co stosuje
> Honda (np. Ridgeline - dziwny osobowy pickup) - zamiast tylnego
> mechanizmu różnicowego w przekładni głównej są dwa sprzęgła tarczowe i
> to one indywidualnie dawkują napęd kołom tylnej osi.
> W przypadku terenówek stosuje się LSD, czyli mechanizm różnicowy o
> ograniczonym poślizgu lub zwany też o zwiększonym tarciu wewnętrznym.
> Spotyka się je szerzej (np. w wielu pickupach) ale to połowiczne
> rozwiązanie. Znacznie lepsze, ale wymagające myślenia to blokady 100%
> mechanizmów różnicowych. Przykładem niewielu aut mających we fabrycznym
> wyposażeniu obu osi są np. Mercedesy G i Jeep Rubicon. Wspomniany L200
> ma blokadę tylnej osi w niewielu wersjach.
=========
a co siedzi w Hondzie Legend, tam jakiś mechanizm chyba jest?
poza tym z tego co piszesz to w osobowych autach (audi, bmw, subaru) to
tylko kwestie hamulcowe, żadnego LSD?
lux
-
7. Data: 2010-02-01 17:32:25
Temat: Re: BMW X6 winter test
Od: Brzezi <b...@g...com>
pon, 01 lut 2010 o 15:32 GMT, lux napisał(a):
> patrzcie na moment 1:35 sek. Bmw mimo automatu stacza się na chwile w
> dół, jak to możliwe?
Jezdziles kiedykolwiek automatem? sadzac po pytaniu nigdy...
Automat nie ma hamulca, tylko po prostu na wolnych obrotach napedza kola z
pewnym momentem, jezeli jest to male nachylenie, i sila pchajaca do tylu
jest wieksza lub rowna od sily sciagajacej do tylu w dol, to samochod albo
bedzie delikatnie jechal do przodu, albo stal w miejscu, jezeli pochylosc
bedzie duza, a sila staczajaca do tylu wieksza niz sila na kolach
napedzajaca do przodu, to samochod bedzie zgodnie z zasadami fizyki
poruszal sie w ta strone, w ktora dziala wieksza sila, czyli w tym wypadku do
tylu...
Pozdrawiam
Brzezi
-
8. Data: 2010-02-01 17:48:22
Temat: Re: BMW X6 winter test
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"lux" <b...@o...de> wrote in message
news:hk6u1i$el1$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> Mihaj pisze:
>> w osobowych nie stosuje się mechaniki, bo nie ma aż takiej potrzeby, a
>> skoro elektronika i hamulce działają wystarczająco dobrze to po co
>> komplikować i podrażać? Nietypowym rozwiązaniem jest to, co stosuje Honda
>> (np. Ridgeline - dziwny osobowy pickup) - zamiast tylnego mechanizmu
>> różnicowego w przekładni głównej są dwa sprzęgła tarczowe i to one
>> indywidualnie dawkują napęd kołom tylnej osi.
>> W przypadku terenówek stosuje się LSD, czyli mechanizm różnicowy o
>> ograniczonym poślizgu lub zwany też o zwiększonym tarciu wewnętrznym.
>> Spotyka się je szerzej (np. w wielu pickupach) ale to połowiczne
>> rozwiązanie. Znacznie lepsze, ale wymagające myślenia to blokady 100%
>> mechanizmów różnicowych. Przykładem niewielu aut mających we fabrycznym
>> wyposażeniu obu osi są np. Mercedesy G i Jeep Rubicon. Wspomniany L200 ma
>> blokadę tylnej osi w niewielu wersjach.
> =========
> a co siedzi w Hondzie Legend, tam jakiś mechanizm chyba jest?
> poza tym z tego co piszesz to w osobowych autach (audi, bmw, subaru)
> to tylko kwestie hamulcowe, żadnego LSD?
Toyota RAV4 ma LSD. Nawet ma do tego guzik na desce rozdzielczej.
-
9. Data: 2010-02-01 17:56:28
Temat: Re: BMW X6 winter test
Od: lux <b...@o...de>
Pszemol pisze:
> Toyota RAV4 ma LSD. Nawet ma do tego guzik na desce rozdzielczej.
===
tu chyba jest wszystko ostatecznie wyjaśnione :)
http://www.wojdas.24x7.pl/terenowe.html#ZAL_TEREN
lux
-
10. Data: 2010-02-01 17:58:23
Temat: Re: BMW X6 winter test
Od: lux <b...@o...de>
Brzezi pisze:
> Automat nie ma hamulca, tylko po prostu na wolnych obrotach napedza kola z
> pewnym momentem, jezeli jest to male nachylenie, i sila pchajaca do tylu
> jest wieksza lub rowna od sily sciagajacej do tylu w dol, to samochod albo
> bedzie delikatnie jechal do przodu, albo stal w miejscu, jezeli pochylosc
> bedzie duza, a sila staczajaca do tylu wieksza niz sila na kolach
> napedzajaca do przodu, to samochod bedzie zgodnie z zasadami fizyki
> poruszal sie w ta strone, w ktora dziala wieksza sila, czyli w tym wypadku do
> tylu...
====
dzięki, myślałem, że automat nie może się kręcić do tyłu. Widocznie
wtedy coś go odłącza od silnika.
lux