    From: marjan <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pierwszeństwo przejazdu.
    Date: Sat, 13 Feb 2010 14:57:36 +0100
    Sender: m...@s...agh.edu.pl

    to pisze:

    > Z Twojego opisu wynika, że zachowałeś się jak ostatni burak, a przepisy
    > załamaliście obaj. Skoro miałeś wolny prawy pas to po cholerę wjeżdżałeś
    > na lewy, skoro widziałeś, że gość skręca? Żeby zaznaczyć swoja obecność q
    > przeciążonym puncie i zatarasować potem drogę? Formalnie pierwszeństwo
    > niby miałeś, ale z drugiej strony masz obowiązek trzymać się prawej
    > krawędzi jezdni, który to obowiązek bez żadnego powodu olałeś.

    Każdy kierujący, opuszczający skrzyżowanie, może zająć dowolny pas ruchu
    jezdni, na którą wjeżdża. Przepisy nie nakładają obowiązku zajmowania
    określonego pasa ruchu w trakcie opuszczania skrzyżowania. Wymaga to
    zachowania szczególnej ostrożności i ścisłego przestrzegania zasad przy
    zmianie pasa ruchu. Zmieniając zajmowany pas ruchu, kierujący pojazdem
    zobowiązany jest ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie
    ruchu, na który zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten
    pas z prawej strony - art. 22 ust. 4 ustawy prawo o ruchu drogowym z
    20.06.1997 (Dz. U. 58 z 2003r. poz. 515 - tekst jednolity).

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz