  • 31. Data: 2010-02-17 15:02:51
    Temat: Re: Pierwszeństwo przejazdu.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Feb 2010, Budzik wrote:

    > Natomiast sytuacji, kiedy ktos mi wyjechał, wpieprzajac sie na zielonej
    > strzałce nie pamietam DOKLADNIE ani jednej... i to tyle...

    Tu masz rację.
    Gorzej, jakbyś próbował przejść na pasach za takim skrzyżowaniem,
    miał tam przejazd rowerowy albo chociać wjazd na drogę/chciał
    ruszyć z miejsca parkowania.
    Szanse na oberwanie takim kierownikiem który patrzy w lewo i daje gazu
    w prawo są całkiem spore.

    pzdr, Gotfryd

  • 32. Data: 2010-02-17 15:40:24
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1002171458100.2860@quad>:

    > On Tue, 16 Feb 2010, Budzik wrote:
    > albo chociać wjazd na drogę/chciał ruszyć z miejsca parkowania.
    > Szanse na oberwanie takim kierownikiem który patrzy w lewo i daje gazu
    > w prawo są całkiem spore.

    Kto komu ma ustąpić? Dlaczego włączający się do ruchu nie musi sprawdzić co
    się dzieje wokół niego, i czy na godzinie 5 nie ma pojazdu będącego w ruchu?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 33. Data: 2010-02-17 19:44:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik neelix a...@w...pl ...

    > Teraz będziesz zasłaniał się dzieckiem? Co za ludzie!

    o matko...
    ty to na serio???
    Naprawde nie znasz tego przysłowia?

    Mam nadzieję, ze nie masz nic przeciwko, bo biore to do sygnaturki!

  • 35. Data: 2010-02-17 19:44:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik neelix a...@w...pl ...

    > Dlatego trzeba czytać całość wypowiedzi. Może nie być wszędzie jeśli
    > da to efekty. W szczególności tam gdzie jest niebezpiecznie.

    znaczy w ruchliwych miejscach trzeba je zlikwidowac DWA razy!!!
    To powiedział on: neelix!

  • 34. Data: 2010-02-17 19:44:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news s...@s...com.pl ...

> [...]
    > ruszyć z miejsca parkowania.
    > Szanse na oberwanie takim kierownikiem który patrzy w lewo i daje gazu

    niewatpliwie jezdzac rowerem w takich sytuacjach trzeba bardzo uwazac,
    nawet jezeli to kwestia przejazdu na zielonym a nie na strzałce.
    To fakt - rowerzysci umykaja uwadze kierowców.
    Co do pieszych - pewnie masz troche racji.

  • 36. Data: 2010-02-17 19:44:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik neelix a...@w...pl ...

    > Trudno jeździć po tych samych.

    hmmm
    cos miałes chyba ironicznego na mysli, ale ci nie wyszło.

    > Jak Ci ktoś wyjedzie i przypieprzysz niszcząc swoje auto to może coś
    > zrozumiesz i zapamiętasz. Wy musicie nauczyć się na własnych dupach.

    Oczywiscie ze tak.
    Powiem wiecej, jak kiedys zatruje sie bułka to tez przestane ja jesc, ale
    na razie chyba bulki nikogo nie truja...

  • 37. Data: 2010-02-17 21:51:52
    Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>

    > Tu masz rację.
    > Gorzej, jakbyś próbował przejść na pasach za takim skrzyżowaniem,

    Na czerwonym swietle?

    > miał tam przejazd rowerowy

    I czerwone swiatlo...

    > albo chociać wjazd na drogę/chciał
    > ruszyć z miejsca parkowania.

    To ma obowiazek ustapienia wszystkim znajdujacym sie w ruchu.

    > Szanse na oberwanie takim kierownikiem który patrzy w lewo i daje gazu
    > w prawo są całkiem spore.

    Bo trzeba sie zgodnie z przepisami poruszac...

    --
    Axel

  • 38. Data: 2010-02-17 22:15:55
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    Budzik pisze:
    (...)
    > cały czas mam wrazenie, ze ty jezdzisz po jakis drogach innych niz ja.

    Też to zauważyłem i nie tyczy to tylko neelixa.

    > Nie zlicze, ile razy wjechalem skrzyzowanie dzieki strzałce (na drogach z
    > małym ruchem, duzym, srednim).

    Fakt, strzałki są użyteczne.

    > Natomiast sytuacji, kiedy ktos mi wyjechał, wpieprzajac sie na zielonej
    > strzałce nie pamietam DOKLADNIE ani jednej... i to tyle...

    Teraz sobie przypomnij co napisałeś neelixowi o poruszaniu się po innych
    drogach - dziwnym trafem ja obserwuję dość regularne "wpieprzanie się"
    na zielonej strzałce w stylu "zdążę" (podobnie jak przeskakiwanie na
    późnym żółtym czy też wczesnym czerwonym), choć w przepisach stoi jasno,
    że przed strzałką należy się zatrzymać, podobnie jak na żółtym.
    Brakami w pamięci raczej nie znikniesz zachowań wielu kierowców, które
    jako żywo występują dość często - nie są one oczywiście argumentem za
    teoriami neelixa, ponieważ cześć z tych osób skręca również bez
    strzałek, na czerwonym itd.

    > IMO jak znowu
    > demonizujesz, lub swiadomie przeinaczasz fakty podciagajac je pod swoje
    > argumenty.

    O właśnie - uważaj, ponieważ w tym pojedynku zaczynasz postępować
    w identyczny sposób.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 39. Data: 2010-02-17 22:58:30
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Artur Maśląg f...@p...com ...

> [...]
    > jako żywo występują dość często - nie są one oczywiście argumentem za
    > teoriami neelixa, ponieważ cześć z tych osób skręca również bez

    zeby była jasnosc - zupelnie czym innym jest wpieprzanie sie z
    podporzadkowanej. Zdarza sie dosc czesto, aczkolwiek jakos specjalnie mnie
    nie denerwuje, bo raczej jak widze, ze za mna sznur aut a do
    podporzadkowanej jeszcze kawałek to noga z gazu i mrugne, ze mozna wjechac.
    Ale na zielonej strzałce - słowo - nie przypominam sobie, zeby ktos mi
    jakos niemiło wjechał pod nos.

    > O właśnie - uważaj, ponieważ w tym pojedynku zaczynasz postępować
    > w identyczny sposób.

    Identyczny? Rozumiem, jakbys mi zarzucił bagatelizowanie. Ale
    demonizowanie?

  • 40. Data: 2010-02-18 10:09:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Feb 2010, 'Tom N' wrote:

> [...]

    hm... nie widzę nic tekstu Budzika (w cytacie)!

    > Kto komu ma ustąpić?

    Przecież właśnie w tym problem.
    Podobnie jak wyprzedzający na skrzyżowaniu lewą częścią jezdni ma
    pierwszeństwo, konieczność ustąpienia mu nie umniejsza przydziału
    na piętno za powodowanie zagrożenia.

    > Dlaczego włączający się do ruchu nie musi sprawdzić co
    > się dzieje wokół niego,

    Ależ musi.
    Ktoś pisał że nie musi?
    Piętnuję powodowanie zagrożenia przez jadącego z pierwszenstwem
    i tyle. Mimo że "ma słuszność" i w razie czego nie będzie winien
    wypadku.

    > i czy na godzinie 5 nie ma pojazdu będącego w ruchu?

    Są skrzyżowania, na których nie widać pojazdu za rogiem.
    A jak zaczniesz wjeżdżać, to wyskakuje stamtąd z pozornie małą
    prędkością rzędu 20kmph pojazd - problem w tym, że kierownik
    patrzy w lewo do tyłu, skręca w prawo i ciśnie gaz.
    Jak zacząłeś się akurat wtedy wysuwać z wyjazdu, to owszem,
    będziesz winien, było sobie wziąć "osobę trzecią" która by
    patrzyła czy zza rogu coś może wyskoczyć :>

    pzdr, Gotfryd