eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Pierścień tłoka
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 25

  • 21. Data: 2021-03-07 18:59:50
    Temat: Re: Pierścień tłoka
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 07.03.2021 o 11:26, JDX pisze:

    >>> skoro zgodnie ze sztuką przynajmniej podczas
    >>> wkładania tłoka do cylindra zamki pierścieni powinny być rozstawione
    >>> tak, aby nie ,,zachodziły" na siebie.
    >>
    >> to pewnie jest urban legend "ustawić co 120 stopni".
    >>
    >> może pisane w nstrukcjach z nadzieją, że rozcięcia później się spotkają
    >> albo będą wędrować współbieżnie i uciekać od siebie a może się zasiedzą
    >> ;)
    > No trochę jest urban legend. Np. tutaj
    > (https://www.ms-motorservice.com/pl/technipedia/post
    /montaz-i-demontaz-pierscieni-tlokowych/)
    > piszą co 120 stopni, a w serwisówce mojej corsy co 180 stopni. :-)
    >
    >> Być może chodzi o pierwszy rozruch źeby nie zarysowały w jednej linii
    >> cylindra albo nie były po stronie dociskanej tłoka.
    > Raczej chodzi o lepsze uszczelnienie komory spalania podczas pierwszego
    > rozruchu.
    >
    Raczej o możliwość ręcznego sprawdzenia, PRZED rozruchem, bez użycia
    rozrusznika (mniejsze tarcie).

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
    NASZE KŁAMSTWA SĄ PRAWDĄ


  • 22. Data: 2021-03-07 22:15:08
    Temat: Re: Pierścień tłoka
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-03-07 o 18:55, LordBluzg(R) pisze:
    > W dniu 07.03.2021 o 12:03, cef pisze:
    >
    >>>>> Dlatego też podczas montażu silnika smaruje się gładź
    >>>>> cylindra olejem bądź po prostu wlewa się się odrobinę oleju do
    >>>>> cylindra
    >>>>> ,,od góry" silnika (na denko tłoka) - ma to na celu zapewnienie
    >>>>> kompresji
    >>>>> podczas pierwszego rozruchu silnika. Dodatkowo podczas składania
    >>>>> silnika
    >>>>> zamki pierścieni rozstawia się co 120 stopni
    >>>>
    >>>> Intrygującym jest fakt, że układ sam nie dąży do miniumum energii
    >>>> i w czasie eksploatacji nie ustawia zamków w takim położeniu,
    >>>> które daje najmniejszy opór. I jakie to jest położenie?
    >>>>
    >>> Nie byłoby to właściwe.Tłok wbrew pozorom nie pracuje góra/dół
    >>> idealnie. Podczas pracy wybija się również w owal z uwagi na
    >>> mocowanie do korbowodu. ... Pierścienie na tłoku zatem powinny się
    >>> obracać aby zużywanie było równomierne dla całego pierścienia a nie
    >>> tylko dla krawędzi najbardziej narażonych na ścieranie.
    >>
    >> Czyli nie ma położenia równowagi?
    >
    > ? Przecież w silniku nie chodzi o równowagę w sensie oporów pierścienia,
    > celem zaoszczędzenia energii. Chodzi o trwałość.

    Nie jest istotne czy chodzi o trwałość czy największą sprawność czy
    największą moc. Pytam czy w przypadku pracy jest jakieś położenie
    pierścieni, które się ustala naturalnie na skutek zachodzących procesów
    - zakładając np długotrwałą pracę
    ze stałymi obrotami i obciążeniem.
    I co wtedy?
    Na skutek przedmuchów układ dąży do optymalnego odciażenia
    i pierścienie ustawiają się zamkami w jednej linii, żeby przedmuchy były
    największe?
    Czy układ dąży do maksymalnego zrównoważenia poprzez ustawienie się
    na maksymalną szczelność czyli co 120 stopni?
    Czy uszczelniające ustawiają się co 180 stopni a zgarniacz kręcie się stale
    i jest dowolnie ustawiony?
    Czy może na skutek różnych sił przepływająca struga
    ustala zamki zawsze na północ?
    O to pytam.






  • 23. Data: 2021-03-07 22:33:46
    Temat: Re: Pierścień tłoka
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 07.03.2021 o 22:15, cef pisze:
    > W dniu 2021-03-07 o 18:55, LordBluzg(R) pisze:
    >> W dniu 07.03.2021 o 12:03, cef pisze:
    >>
    >>>>>> Dlatego też podczas montażu silnika smaruje się gładź
    >>>>>> cylindra olejem bądź po prostu wlewa się się odrobinę oleju do
    >>>>>> cylindra
    >>>>>> ,,od góry" silnika (na denko tłoka) - ma to na celu zapewnienie
    >>>>>> kompresji
    >>>>>> podczas pierwszego rozruchu silnika. Dodatkowo podczas składania
    >>>>>> silnika
    >>>>>> zamki pierścieni rozstawia się co 120 stopni
    >>>>>
    >>>>> Intrygującym jest fakt, że układ sam nie dąży do miniumum energii
    >>>>> i w czasie eksploatacji nie ustawia zamków w takim położeniu,
    >>>>> które daje najmniejszy opór. I jakie to jest położenie?
    >>>>>
    >>>> Nie byłoby to właściwe.Tłok wbrew pozorom nie pracuje góra/dół
    >>>> idealnie. Podczas pracy wybija się również w owal z uwagi na
    >>>> mocowanie do korbowodu. ... Pierścienie na tłoku zatem powinny się
    >>>> obracać aby zużywanie było równomierne dla całego pierścienia a nie
    >>>> tylko dla krawędzi najbardziej narażonych na ścieranie.
    >>>
    >>> Czyli nie ma położenia równowagi?
    >>
    >> ? Przecież w silniku nie chodzi o równowagę w sensie oporów
    >> pierścienia, celem zaoszczędzenia energii. Chodzi o trwałość.
    >
    > Nie jest istotne czy chodzi o trwałość czy największą sprawność czy
    > największą moc. Pytam czy w przypadku pracy jest jakieś położenie
    > pierścieni, które się ustala naturalnie na skutek zachodzących procesów
    >  - zakładając np długotrwałą pracę
    > ze stałymi obrotami i obciążeniem.
    > I co wtedy?

    No jak? :)

    > Na skutek przedmuchów układ dąży do optymalnego odciażenia
    > i pierścienie ustawiają się zamkami w jednej linii, żeby przedmuchy były
    > największe?
    > Czy układ dąży do maksymalnego zrównoważenia poprzez ustawienie się
    > na maksymalną szczelność czyli co 120 stopni?
    > Czy uszczelniające ustawiają się co 180 stopni a zgarniacz kręcie się stale
    > i jest dowolnie ustawiony?
    > Czy może na skutek różnych sił przepływająca struga
    > ustala zamki zawsze na północ?
    > O to pytam.
    >

    A gdzie tam, to losowe ustawienia. Jak pierścień przestanie się obracać
    z powodu zapieczenia czy wytarcia po owalu to tak zostanie.
    Nie ma przecież takiej opcji, że jeśli szczeliny ustawią się w linii, to
    przedmuch jest największy. To bzdura, powielana przez wielu. Ciśnienie
    pomiędzy pierścieniami ma obojętne czy to 90 czy 120 stopni przecież :>

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
    NASZE KŁAMSTWA SĄ PRAWDĄ


  • 24. Data: 2021-03-07 23:09:44
    Temat: Re: Pierścień tłoka
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-03-07 o 22:33, LordBluzg(R) pisze:
    > W dniu 07.03.2021 o 22:15, cef pisze:

    > A gdzie tam, to losowe ustawienia. Jak pierścień przestanie się obracać
    > z powodu zapieczenia czy wytarcia po owalu to tak zostanie.
    > Nie ma przecież takiej opcji, że jeśli szczeliny ustawią się w linii, to
    > przedmuch jest największy. To bzdura, powielana przez wielu. Ciśnienie
    > pomiędzy pierścieniami ma obojętne czy to 90 czy 120 stopni przecież :>


    OK, pamiętam, że wyciągałem je w kilku kawałkach :-)


  • 25. Data: 2021-03-08 12:07:01
    Temat: Re: Pierścień tłoka
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 07.03.2021 o 10:37, LordBluzg(R) pisze:
    > W dniu 07.03.2021 o 07:55, cef pisze:
    >
    >>> Dlatego też podczas montażu silnika smaruje się gładź
    >>> cylindra olejem bądź po prostu wlewa się się odrobinę oleju do cylindra
    >>> ,,od góry" silnika (na denko tłoka) - ma to na celu zapewnienie kompresji
    >>> podczas pierwszego rozruchu silnika. Dodatkowo podczas składania silnika
    >>> zamki pierścieni rozstawia się co 120 stopni
    >>
    >> Intrygującym jest fakt, że układ sam nie dąży do miniumum energii
    >> i w czasie eksploatacji nie ustawia zamków w takim położeniu,
    >> które daje najmniejszy opór. I jakie to jest położenie?
    >>
    > Nie byłoby to właściwe.Tłok wbrew pozorom nie pracuje góra/dół idealnie.
    > Podczas pracy wybija się również w owal z uwagi na mocowanie do
    > korbowodu. Przy zużytym silniku idzie to oglądać na dolnej części
    > cylindra, że otwór nie jest okrągły lecz owalny.

    Podobno w f1 tłok też jest owalny kiedy jest zimny.
    I dopiero po osiągnięciu odpowiedniej temperatury staje się okrągły.
    Między innymi dlatego taką formułe odpala się dopiero po nagrzaniu
    silnika do odpowiedniej temperatury.

strony : 1 . 2 . [ 3 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: