  • 31. Data: 2011-08-10 12:26:52
    Temat: Re: Piękne Pomysły Polskiej Policji ;)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 10 Aug 2011 12:07:56 +0200, DoQ napisał(a):

    > Wszystko masz w statystyce, dostępna jest na stronach policji. Raport za
    > 2010 r. strona 66.

    IMO strona z numerem 63. Tam i na nastepnej stronie masz wyraznie rozpisane
    - ale to tylko zlapani na kontrolach.

    Calej reszty nie bylbym pewien - czy jak pisza nietrzezwy to nietrzezwy
    wedle KK, czy dodaja tez "po uzyciu", zeby wazniejsi sie wydawali.

    J.

  • 32. Data: 2011-08-10 12:28:32
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.08.2011 11:53, DoQ pisze:

    > Pobaw się http://alkomaty.biz/wirtualny-alkomat jak nie znasz. W moim
    > przypadku dość dokładnie podawał wyniki.

    A skorzystam :)

    Mi nie zasmakował żaden popularny napój alkoholowy, więc nie mam
    osobistego doświadczenia ;)

  • 33. Data: 2011-08-10 12:34:26
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 10-08-2011 12:26, J.F. pisze:
    > IMO strona z numerem 63. Tam i na nastepnej stronie masz wyraznie rozpisane
    > - ale to tylko zlapani na kontrolach.

    Owszem. Ale przecież u nas panuje urban legend, że policja łapie tych co
    mają 0,01 promila i chwali się sukcesem.

    > Calej reszty nie bylbym pewien - czy jak pisza nietrzezwy to nietrzezwy
    > wedle KK, czy dodaja tez "po uzyciu", zeby wazniejsi sie wydawali.

    Straszni manipulanci, spisek normalnie :) Gdyby ludzie nie chlali to
    policja nie miałaby o czym mówić - nie uważasz?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 34. Data: 2011-08-10 12:34:34
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 10.08.2011 DoQ <p...@g...com> napisał/a:

    > Z policyjnej statystyki?

    Szukałem jej na stronach Policji i nie widzę. Czy możesz podać URL?

    > Zawsze teoretyzujesz tematach, o których nie masz bladego pojęcia?

    A Ty zawsze nie potrafisz przeczytać złożonego zdania napisanego przez
    rozmówcę?

    > W Polsce wykroczeniem jest jazda z zawartością 0,2 - 0,5 promila.

    Przecież tak napisałem!

    > Skąd. Nie ma co im przeszkadzać, ani nękać.

    Z obserwacji otoczenia i znajomych wynika, że ci prawdziwie pijący mają
    wszystko totalnie w dupie, piją i jadą. Znam nawet osoby (i to kilka),
    które mają od dawna zakaz prowadzenia pojazdów i jeżdżą, trzeźwi
    i pijani. Wszystko im jedno.

    Natomiast jest również pewne grupa moich znajomych, którzy po wydmuchaniu
    byli bardzo zdziwieni, że wydmuchali jakieś tam 0,3%% i dłuższą chwilę im
    zajęło dojście do tego, kiedy pili ten alkohol. Dlatego nie wierzę w
    skuteczność niskich lub zerowych limitów, bo pijacy i tak nie zwracają na
    nie uwagi, a problemy mają normalni ludzie.

    Ale widzę, że nie przekonam, jesteś jakimś zapiekłym antyalkoholowym
    faszystą, zacietrzewionym tak, że nawet nie czyta postów, na które
    odpowiada. Przyznaj się - tatuś popijał?
    --
    Samotnik

  • 35. Data: 2011-08-10 12:38:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 10 Aug 2011 10:07:24 +0000 (UTC), Samotnik napisał(a):

> [...]
    > limit, to im nic nie pomoże, za to limit w wysokości 0,2%% powoduje
    > tylko tyle, że normalni ludzie wpadają w niego naprawdę przypadkiem.

    No nie bardzo - sam napisales ze ci co maja dzis 0.6 jutro beda mieli 1.0 -
    a tu juz znacznie bardziej niebezpieczne.

    Raczej nalezy podkresli ze skoro dzis wolno 0.2, a 85% przylapanych ma
    ponad 0.5, to pewnie sie nie ograniczaja do 0.6 :-)

    >(to niby tylko wykroczenie, ale dla mnie już np. trwała utrata pracy w zawodzie)

    Skoro to takie istotne to nie pij :-)

    > Ja byłbym za jednym limitem w okolicach 0,6-0,8%% i zezwoleniem w ustawie
    > na regres TU wobec sprawcy szkody od np. 0,3%%. Wtedy faktycznie pijani
    > byliby karani, lekko skacowani czy po piwku do obiadu jechaliby ostrożnie
    > na własny rachunek.

    Wprowadzic niemieckie przepisy - wolno miec 0.5 (mlodziezy chyba nawet
    nie), ale jak czlowieka przylapia na innym wykroczeniu to juz powyzej 0.3
    jest wyzszy mandat. Do tego stopniowane kary, tak jak piszesz - rosnacy
    udzial wlasny w szkodach (kwotowy, procentowy na nic), i dopiero ponad 1.1
    promila grozi odsiadka.
    Niestety od paru lat nie potrafie znalezc tego - zmienilo sie ?

    Takie zabranie PJ na miesiac dziala wychowawczo .. tylko nie u nas.
    U nas jak sam widzisz - kary wysokie, regres calkowity, a pijanych nie
    brakuje.

    > Czy naprawdę ma sens nękanie w imię
    > tego ludzi, którzy są w stanie wypić piwo do obiadu i nikogo nie zabić?

    O to to to, popieram.

    J.

  • 36. Data: 2011-08-10 12:46:28
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 10.08.2011 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał/a:
> [...]
    >
    > Raczej nalezy podkresli ze skoro dzis wolno 0.2, a 85% przylapanych ma
    > ponad 0.5, to pewnie sie nie ograniczaja do 0.6 :-)

    Niech będzie :)

    > Skoro to takie istotne to nie pij :-)

    No i muszę bardzo uważać w tym względzie, a i tak nie wiem, kiedy się
    potknę na jakimś przedwczorajszym alkoholu. Zwłaszcza, że (podobno)
    wykres wydalania alkoholu jest spłaszczony na końcu, tzn te ostatnie
    ułamki promila wyłażą najdłużej. I weź tu teraz zgadnij, czy imprezując do
    północy mogę następnego dnia jechać na 23:00 do roboty na nocną zmianę.
    --
    Samotnik

  • 37. Data: 2011-08-10 12:47:51
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 10-08-2011 12:34, Samotnik pisze:

    > Szukałem jej na stronach Policji i nie widzę. Czy możesz podać URL?

    http://dlakierowcow.policja.pl/portal/dk/807/47493/W
    ypadki_drogowe__raporty_roczne.html

    2010r.

    > Ale widzę, że nie przekonam, jesteś jakimś zapiekłym antyalkoholowym
    > faszystą, zacietrzewionym tak, że nawet nie czyta postów, na które
    > odpowiada. Przyznaj się - tatuś popijał?

    Wręcz przeciwnie. Ale widać, że twoi starzy wbili ci do łba, że chlanie
    i prowadzenie pojazdów to chleb powszedni - tylko zła władza się czepia.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 38. Data: 2011-08-10 12:59:33
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 10-08-2011 12:28, Andrzej Ława pisze:

    > A skorzystam :)
    > Mi nie zasmakował żaden popularny napój alkoholowy, więc nie mam
    > osobistego doświadczenia ;)

    Ja z kolei lubię co nieco chlapnąć ;-) Tylko jeździć potem mi się nie
    chce ;-)

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 39. Data: 2011-08-10 13:58:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 10 Aug 2011 12:34:26 +0200, DoQ napisał(a):

    > Straszni manipulanci, spisek normalnie :) Gdyby ludzie nie chlali to
    > policja nie miałaby o czym mówić - nie uważasz?

    No a pomysl - gdyby tak nagle u nas ludzie przestali pic, a 3600 zmarlych
    na drogach by zostalo, co by policja mogla powiedziec ? Juz nie bedzie
    "zlapalismy 180 tys pijanych kierowcow, ilez to zyc ludzkich uratowalismy,
    jakaz ciezka sluzbe pelnimy".
    A co powie rzad ? Trzeba bedzie wiecej wydac na drogi albo na FR :-)

    Wszystkim zalezy na podkrecaniu tej liczby. Wodka wsyskiemu winna,
    podniesiemy kary.

    A przeciez na pewno sie zdarzaja wypadki z takimi 0.2-0.5 promila.
    I co wtedy ? Na dwoje babka wrozyla - albo trafiaja do jednego worka
    "nietrzezwi", albo nie, bo dla policji to inne przestepstwo.

    A to tylko raport, pewna forma literacka obowiazuje, nie mozna co chwile
    pisac "nietrzezwy w rozumieniu KK". Nie wiadomo kto pisal, na ile
    starannosc prawna staral sie zachowac.
    Zreszta zobacz na strone 64. "Piesi, będący pod działaniem alkoholu
    spowodowali 960 wypadków", ponizej "Główne przyczyny wypadków spowodowanych
    przez nietrzeźwych pieszych". Tabelka - tez 960.
    Traktuja okreslenia zamiennie ? Zreszta oficjalnie to ten drugi stan sie
    nazywa "po uzyciu alkoholu".

    A na stronie 63 "W 2010 roku, w porównaniu z rokiem 2009 nastąpił spadek
    liczby ujawnionych kierujących pojazdami pod wpływem alkoholu"
    I ponizej tabelka z podzialem na KK i KW.

    Co juz jasno dowodzi ze okreslenia im sie myla :-)

    Tak czy inaczej - roznica raczej ponizej 15% :-)

    J.

  • 40. Data: 2011-08-10 14:09:19
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 10-08-2011 13:58, J.F. pisze:

> [...]
    > na drogach by zostalo, co by policja mogla powiedziec ? Juz nie bedzie
    > "zlapalismy 180 tys pijanych kierowcow, ilez to zyc ludzkich uratowalismy,

    Problem z alkoholem przestałby istnieć :-)

    > A co powie rzad ? Trzeba bedzie wiecej wydac na drogi albo na FR :-)

    Tego nie wiem - to już kwestia rządu. W każdym razie zwiększanie limitu
    to tylko naciągnanie statystyk w drugą stronę. Można dopuścić 4 promile,
    będziesz miał 99,5% trzeźwych rocznie. Co to za argument że " na całym
    świecie można", skoro 136000 kierowców w Polsce daje się złapać z
    przekroczonym "światowym" limitem? Widać światowych norm też nie są w
    stanie utrzymać. No i ile faktycznie jeździ? Skoro aż 136k dało się złapać??

    Pozdrawiam
    Paweł