  • Data: 2020-04-08 18:11:30
    Temat: Re: PiS nie rokuje
    Od: K <n...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 08/04/2020 16:10, J.F. wrote:
    > Użytkownik "K"  napisał w wiadomości grup
    kolejny-w-ktorym-wzrosla-liczba-zabitych-na-drogach.
    html#s=BoxOpMT

    > Ale w Norwegii chyba jest ?

    Ale w wielu innych krajach, np w UK nie ma. Chodzilo mi o wprowadzanie
    kolejnych nakazow, ktore niczego nie zmieniaja.

    > maja z reguly grubo powyzej jednego promila,
    >
    > Roznie lapia.
    > Co by nie mowic - jak podniesiesz do 0.5 prom, to wzrosnie liczba tych,
    > co jezdza z 2.
    > A na swiecie jakby obnizali.

    Na swiecie jest tak, ze w UK limit jest 0.8, a np. w DE jest 0.5. To
    wystarczy aby ktos kto wypil kieliszek wina do obiadu mogl spokojnie
    pojechac do domu albo rano do pracy po wipiciu wieczorem np. butelki
    wina. To nie oni powoduja zagrozenie, tylko ci ktorzy wsiadaja za kolko
    zaraz po wypiciu kilku piw albo butelki wina i dla nich zadne limity nie
    dzialaja.

    > Nie powienien tez szkodzic.

    W niczym nie pomaga wiec jest zbedny.

    > O wymiary tablicy moze i nie (*), ale troche pytan tam jest, a za
    > wiekszoscia stoi przepis.
    > A przepis madry i chwalebny :-)
    >
    > (*) a teraz aferka z malymi tablicami jest.

    A to jest kolejny przyklad jak w PL wymysla sie kolo na nowo. Dlaczego
    po prostu nie pomniejszyc czcionki tak aby sie zmiescila na tablicy o
    wymiarach amerykanskich.

    > Chyba moga byc ... ale moze lepsza grzywna.
    > Przyjdzie komornik, zlicytuje pojazd ...

    Bylem swiadkiem jak komornik odmowil ze wzgledu na stan i wartosc
    pojazdu. Poza tym czesto takie auta sa rejestrowane na kogos innego
    wlasnie ze wzgledu na komornika w innych sprawach. Nieuchronny pierdel
    nawet na 30 dni podziala lepiej na wyobraznie.

    > Przeciez jest, ale tylko rowerzysci sie lapali :-)

    Czyli znowu blad systemu. Jak wyzej.

    > Bo to rzadkosc, a kara jest czesto natychmiastowa :-)

    Gorzej, jak kierowca ciezarowki zjedzie do rowu albo wjedzie w
    drzewo/przystanek, a sprawca sie oddali i pozniej odpowiada z wolnej
    stopy. Jak wyzej, nieuchronny pierdel z mozliwoscia zamiany na jakas
    kosmiczna kare finansowa (tak z 50k pln) podziala lepiej na wyobraznie.

    > Przeciez jest.
    > Ale myslisz, ze od tego wypadkow ubedzie ?

    Nie slyszalem nigdy o tym aby za brak OC komus odholowali pojazd na
    parking policyjny, moze sie myle. Czy bedzie mniej wypadkow, na pewno
    bedzie mniej debili na drodze.

    > bo to nieistotne - malo zagraza bezpieczenstwu

    Wystarczy, ze na drodze bedzie mniej uprawnionych z jej korzystania
    pojazdow. Czesto brak przegladu maja auta, ktore tego przegladu z
    oczywistych wzgledow nie sa w stanie przejsc.

    > Tez przeciez jest. Tzn czasem moze poczekac na uprawnionego kierowce,
    > ale czesto nie ma warunkow.
    > Tylko znow - myslisz, ze wypadkow od tego ubedzie ?

    No jezeli ktos jezdzi bez uprawnien to z jakiegos powodu ich nie ma.
    Niuchronna laweta odstraszy czesc na pewno.

    > Bo mandat sie dluzej procesuje. Ale przeciez w koncu jest.

    Mandaty nie sa oprocentowane, a po kilku latach nie ma z czego sciagnac
    albo wrecz nie ma dluznika bo musial zniknac z systemu wlasnie przez
    zaleglosci.

    > A ten wydech to w ilu wypadkach zawinil ?

    Zastanowmy sie kto robi takie przerobki w samochodach i z jakimi
    przerobkami idzie to w parze. Poobcinane sprezyny itp. Pojedzie na
    lawecie i nie przejdzie przegladu.

    > No, ale to juz wplyw ma na bezpieczenstwo.

    Brak jednego stopu (z trzech) czy jednego mijania? To chyba tylko w PL
    bo ani w UK ani w NL (nie wiem jak w innych krajach) nie jest to problem.

    > I przeciez sa, ale za rok to troche za pozno.
    >
    > J.

    Ale to jest wlasnie miejsce dla takich usterek jak brak jednego stopu, a
    nie glowny cel karania przez policje czy ITD.

    Dodatkowo bym jeszcze o kazdym mandacie informowal ubezpieczalnie tak
    jak to ma miejsce w innych krajach. Znowu swiadomosc zwyzki ceny
    ubezpieczenia skutecznie ostudzi zapedy niektorych.

    pozdrawiam.