-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.tenant1-nat1.s
anger.ac.uk!not-for-mail
From: K <n...@e...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: PiS nie rokuje
Date: Wed, 8 Apr 2020 17:11:30 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <r6kt3h$lug$1$horizn@news.chmurka.net>
References: <5...@g...com>
<r6ko04$j1d$1$horizn@news.chmurka.net>
<5e8de983$0$17342$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: tenant1-nat1.sanger.ac.uk
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Wed, 8 Apr 2020 16:11:29 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="horizn";
posting-host="tenant1-nat1.sanger.ac.uk:193.62.205.241";
logging-data="22480";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.4.1
In-Reply-To: <5e8de983$0$17342$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Language: en-GB
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2675640
[ ukryj nagłówki ]On 08/04/2020 16:10, J.F. wrote:
> Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:r6ko04$j1d$1$h...@n...chmurka.net...
> On 08/04/2020 13:09, Przemek Jedrzejczak wrote:
>>> https://moto.pl/MotoPL/7,88389,25851913,rok-2019-to-
kolejny-w-ktorym-wzrosla-liczba-zabitych-na-drogach.
html#s=BoxOpMT
>>>
>>> Kolejny rok i słupki w górę. Co robią źle ?
>>> Właściwie wszystko ;-)
>
>> To nie tylko PiSu wina ale wszystkich kolejnych ekip rzadzacych przed
>> i po 1989. Nie moge zrozumiec dlaczego nie mozemy skopiowac rozwiazac
>> zza granicy, Norwegii, UK, Niemiec? Juz chyba nie trzeba nikomu
>> tlumaczyc, ze:
>
>> - Obowizkowa jazda na swiatlach caly rok nie ma wplywu na bezpieczenstwo,
>
> Ale w Norwegii chyba jest ?
>
Ale w wielu innych krajach, np w UK nie ma. Chodzilo mi o wprowadzanie
kolejnych nakazow, ktore niczego nie zmieniaja.
>> - Limit 0.2 promila nie ma wiekszego sensu poniewaz ci ktorych lapia
> maja z reguly grubo powyzej jednego promila,
>
> Roznie lapia.
> Co by nie mowic - jak podniesiesz do 0.5 prom, to wzrosnie liczba tych,
> co jezdza z 2.
> A na swiecie jakby obnizali.
>
Na swiecie jest tak, ze w UK limit jest 0.8, a np. w DE jest 0.5. To
wystarczy aby ktos kto wypil kieliszek wina do obiadu mogl spokojnie
pojechac do domu albo rano do pracy po wipiciu wieczorem np. butelki
wina. To nie oni powoduja zagrozenie, tylko ci ktorzy wsiadaja za kolko
zaraz po wypiciu kilku piw albo butelki wina i dla nich zadne limity nie
dzialaja.
>> - Obowiazek poziadania gasnicy czy apteczki niczego nie zmienia.
>
> Nie powienien tez szkodzic.
>
W niczym nie pomaga wiec jest zbedny.
>> - Milion pytan w tym o wymiary tablicy rejestracyjnej na egzaminie
>> teoretycznym nie ma sensu.
>
> O wymiary tablicy moze i nie (*), ale troche pytan tam jest, a za
> wiekszoscia stoi przepis.
> A przepis madry i chwalebny :-)
>
> (*) a teraz aferka z malymi tablicami jest.
>
A to jest kolejny przyklad jak w PL wymysla sie kolo na nowo. Dlaczego
po prostu nie pomniejszyc czcionki tak aby sie zmiescila na tablicy o
wymiarach amerykanskich.
>> Dlaczego nie ma realnych kar wiezienia, za:
>> - zlamanie zakazu prowadzenia pojazdu?
>
> Chyba moga byc ... ale moze lepsza grzywna.
> Przyjdzie komornik, zlicytuje pojazd ...
>
Bylem swiadkiem jak komornik odmowil ze wzgledu na stan i wartosc
pojazdu. Poza tym czesto takie auta sa rejestrowane na kogos innego
wlasnie ze wzgledu na komornika w innych sprawach. Nieuchronny pierdel
nawet na 30 dni podziala lepiej na wyobraznie.
>> - recydywe (kolejna jazda po pijaku)?
>
> Przeciez jest, ale tylko rowerzysci sie lapali :-)
>
Czyli znowu blad systemu. Jak wyzej.
>> - stworzenia zagrozenia dla ruchu (pojecie niebezpieczej jazdy) czyli
>> np. celowego hamowania przed ciezarowka?
>
> Bo to rzadkosc, a kara jest czesto natychmiastowa :-)
>
Gorzej, jak kierowca ciezarowki zjedzie do rowu albo wjedzie w
drzewo/przystanek, a sprawca sie oddali i pozniej odpowiada z wolnej
stopy. Jak wyzej, nieuchronny pierdel z mozliwoscia zamiany na jakas
kosmiczna kare finansowa (tak z 50k pln) podziala lepiej na wyobraznie.
>> Dlaczego nie ma obowiazkowej lawety w przypadku:
>> - braku OC?
>
> Przeciez jest.
> Ale myslisz, ze od tego wypadkow ubedzie ?
>
Nie slyszalem nigdy o tym aby za brak OC komus odholowali pojazd na
parking policyjny, moze sie myle. Czy bedzie mniej wypadkow, na pewno
bedzie mniej debili na drodze.
>> - braku waznego przegladu?
>
> bo to nieistotne - malo zagraza bezpieczenstwu
>
Wystarczy, ze na drodze bedzie mniej uprawnionych z jej korzystania
pojazdow. Czesto brak przegladu maja auta, ktore tego przegladu z
oczywistych wzgledow nie sa w stanie przejsc.
>> - braku uprawnien?
>
> Tez przeciez jest. Tzn czasem moze poczekac na uprawnionego kierowce,
> ale czesto nie ma warunkow.
> Tylko znow - myslisz, ze wypadkow od tego ubedzie ?
No jezeli ktos jezdzi bez uprawnien to z jakiegos powodu ich nie ma.
Niuchronna laweta odstraszy czesc na pewno.
>
>> Dlaczego nie ma zajecia komorniczego w przypadku braku platnosci za
>> mandat w ciagu 14 dni?
>
> Bo mandat sie dluzej procesuje. Ale przeciez w koncu jest.
>
Mandaty nie sa oprocentowane, a po kilku latach nie ma z czego sciagnac
albo wrecz nie ma dluznika bo musial zniknac z systemu wlasnie przez
zaleglosci.
>> Dlaczego nie zabiera sie DR (+laweta) dla wynalazkow z chinskimi
>> ledami, rynnami zamiast wydechu,
>
> A ten wydech to w ilu wypadkach zawinil ?
Zastanowmy sie kto robi takie przerobki w samochodach i z jakimi
przerobkami idzie to w parze. Poobcinane sprezyny itp. Pojedzie na
lawecie i nie przejdzie przegladu.
>
>> a zamiast tego gnebi sie kierowce, ktoremu sie przepalila jedna z
>> trzech zarowek stopu czy mijania?
>
> No, ale to juz wplyw ma na bezpieczenstwo.
Brak jednego stopu (z trzech) czy jednego mijania? To chyba tylko w PL
bo ani w UK ani w NL (nie wiem jak w innych krajach) nie jest to problem.
>
>> Takie rzeczy powinny byc wylapywane na przegladzie.
>
> I przeciez sa, ale za rok to troche za pozno.
>
> J.
>
Ale to jest wlasnie miejsce dla takich usterek jak brak jednego stopu, a
nie glowny cel karania przez policje czy ITD.
Dodatkowo bym jeszcze o kazdym mandacie informowal ubezpieczalnie tak
jak to ma miejsce w innych krajach. Znowu swiadomosc zwyzki ceny
ubezpieczenia skutecznie ostudzi zapedy niektorych.
pozdrawiam.
Następne wpisy z tego wątku
- 08.04.20 18:17 K
- 08.04.20 18:57 Zenek Kapelinder
- 08.04.20 18:59 Budzik
- 08.04.20 19:05 J.F.
- 08.04.20 19:08 J.F.
- 08.04.20 19:20 Przemek Jedrzejczak
- 08.04.20 20:01 J.F.
- 08.04.20 20:38 Poldek
- 08.04.20 20:43 Poldek
- 08.04.20 20:54 J.F.
- 09.04.20 01:00 Zenek Kapelinder
- 09.04.20 01:35 kk
- 09.04.20 01:59 Budzik
- 09.04.20 08:50 N Tom
- 09.04.20 08:56 Jacek
Najnowsze wątki z tej grupy
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
Najnowsze wątki
- 2025-03-12 Ryga => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Kad
- 2025-03-12 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-12 Warszawa => Programista C <=
- 2025-03-12 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-03-12 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- 2025-03-12 Warszawa => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-12 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-03-12 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-12 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Junior Digital Product Manager <=