  • 1. Data: 2013-07-04 18:25:39
    Temat: Photoshop
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

    Taka ciekawostka
    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,14220704,Photosh
    op_juz_nie_do_kupienia__Adobe_stawia_na_abonament.ht
    ml?biznes=krakow#BoxBizTxt

    Najbardziej rozpoznawalne oprogramowanie dla fotografów i grafików dostępne
    na zupełnie nowych zasadach. Photoshopa CC nie można kupić, ale wynająć. Na
    miesiąc lub na rok. ...

  • 2. Data: 2013-07-04 21:35:36
    Temat: Re: Photoshop
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2013-07-04 18:25, Adam S. pisze:
> [...]
    >
    > Najbardziej rozpoznawalne oprogramowanie dla fotografów i grafików
    > dostępne na zupełnie nowych zasadach. Photoshopa CC nie można kupić, ale

    A Ty dopiero ze snu zimowego się obudziłeś? Sprawa jest znana od
    kilkunastu tygodni. Na pociechę poczytaj sobie to -
    <http://fotoblogia.pl/2013/06/20/photoshop-cc-zlaman
    y-przez-piratow>

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 3. Data: 2013-07-04 21:39:26
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Adam S." <d...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Najbardziej rozpoznawalne oprogramowanie dla fotografów i grafików
    > dostępne na zupełnie nowych zasadach. Photoshopa CC nie można kupić,

    Przecież to staaara wiadomość jest... :) Na dpreview przetoczyło
    się już kilka wojen w tej sprawie, wystarczy sobie zajrzeć w tematy,
    które miały rekordową liczbę komentarzy... :)

    Dla mnie ten model jest tak bardzo nie do przyjęcia, że nawet przez
    JEDNĄ SEKUNDĘ nie rozważałem, czy mógłbym być w nim klientem - za bardzo
    przypomina powrót do niewolnictwa.

    Argumentów na nie było mnóstwo - sam zgadzałem się z przynajmniej
    trzydziestoma.

    A takie moje własne topowe:

    Nie wiem, czy wszyscy zdają sobie z tego sprawę, ale często nawet
    nie zauważamy krótszych przerw w łączności - uzależnienie się od chmury,
    to kolejna komplikacja systemu, który nie działa, gdy choć jeden jego
    element zawiedzie. A tu robota "na już", czy nawet "na wczoraj"!

    Lubię spokój, lubię niezmienność, lubię pewność, że wersja której
    używam nie będzie mi wycinać różnych niespodzianek, "ulepszeń", od
    których tylko szlag mnie trafia... To ja wybieram moment upgrade'u i
    wtedy jestem już psychicznie gotowy na zmiany i zaskakiwanie.
    (BTW: Po 10 latach na Win'95 niedługo zrobię kolejne 10 lat na WinXP
    bez reinstalacji... :))

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 4. Data: 2013-07-04 23:00:23
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-07-04 21:39, Mariusz [mr.] pisze:

    > (BTW: Po 10 latach na Win'95 niedługo zrobię kolejne 10 lat na WinXP
    > bez reinstalacji... :))

    Nieco off topic.. Jak Ci się to udaje? :-D Jak dopiero pod W7
    odetchnąłem od częstych koniecznych reinstalacji. XP udawało mi się
    utrzymać max 4-6 miesięcy zanim zaczął niemiłosiernie mulić ot tak - sam
    z siebie. Nie instalowałem / deinstalowałem w kółko. Używałem
    posadzonych aplikacji i nic więcej. W dodatku tak się działo nie tylko u
    mnie ale u moich klientów czy znajomych gdzie byłem proszony o zrobienie
    "czegoś" z komputerem bo pocztę ściąga 15 minut np :-D Ale są też tacy,
    którzy nie miewają żadnych kłopotów z XP, co mnie zdumiewa.

    Marek

  • 5. Data: 2013-07-04 23:27:34
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Marek" <p...@s...com> wrote:

> [...]
    > odetchnąłem od częstych koniecznych reinstalacji. XP udawało mi się
    > utrzymać max 4-6 miesięcy zanim zaczął niemiłosiernie mulić ot tak -

    Eee, to akurat proste jest (nawet nie wiedziałem, że może być
    problem), tylko oczywiście trzeba zachować trochę higieny (np. nie
    ciurlać się po pornostronach. ;)

    Wszystko na oddzielnych partycjach: system, instalki oraz reszta.
    Przed każdą instalacją robię punkt powrotny systemu (tylko C:\), a
    gdybym zapomniał, to skorzystałbym z automatycznego - zapas do tworzenia
    powiększony chyba na maksa. Instalacja albo się przyjmuje i zostaje (na
    D:\), albo (znacznie częściej) nie i wtedy totalnie sczyszczam wszystkie
    pozostałości: Restore + Application Data + śmieciowe pliki i foldery.

    Po paru latch od czasu instalacji przyciążył na tyle (niedużo), że w
    końcu nawet włączyłem SWAP-a, ale wciąż można z tym żyć... ;-)

    Trudniejszą sprawą były przenosiny "żyjącego" systemu na nowego
    kompa... :)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 6. Data: 2013-07-05 09:16:48
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    W dniu 04-07-2013 23:00, Marek pisze:

    > Nieco off topic.. Jak Ci się to udaje? :-D
    Ponieważ z Windowsem jest jak z kobietą, jak o nią dbasz to się uśmiecha
    i piwo ci poda, a jak ją zdradzasz i olewasz to ma cie w ... dużym
    poważaniu.

  • 7. Data: 2013-07-05 11:39:06
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-07-04 23:27, Mariusz [mr.] pisze:

    > Eee, to akurat proste jest (nawet nie wiedziałem, że może być
    > problem), tylko oczywiście trzeba zachować trochę higieny (np. nie
    > ciurlać się po pornostronach. ;)

    A to już rozumiem czemu mi tak mulił system :-D :-D

    > Wszystko na oddzielnych partycjach: system, instalki oraz reszta.

    Robiłem tak, że aplikacje + system na C a praca na D. Oczywiście
    defragmentacje itp przeprowadzane regularnie.

    > Po paru latch od czasu instalacji przyciążył na tyle (niedużo), że w
    > końcu nawet włączyłem SWAP-a, ale wciąż można z tym żyć... ;-)

    Jak dla mnie to magia :-) Sęk w tym, że niektóre mulące komputery nie
    miały prawie nic zainstalowanego bo praca osób polegała na oglądaniu od
    rana do nocy jednej strony WWW i mailowaniu (biuro podróży).

    > Trudniejszą sprawą były przenosiny "żyjącego" systemu na nowego
    > kompa... :)

    Ta operacja jest wysoce niezalecana a już w szczególności gdy nowa
    platforma ma inny chipset. Zresztą i tak wolałem zawsze od zera stawiać
    system w takich przypadkach niż przenosić mulenie na nowy sprzęt.

    Marek

  • 8. Data: 2013-07-05 11:40:30
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-07-05 09:16, k...@w...pl pisze:

    > Ponieważ z Windowsem jest jak z kobietą, jak o nią dbasz to się uśmiecha
    > i piwo ci poda, a jak ją zdradzasz i olewasz to ma cie w ... dużym
    > poważaniu.

    Widocznie trafiłem na wredną kobietę o inicjałach XP.Nic jej nie
    pasowało :-D

    Marek

  • 9. Data: 2013-07-05 11:56:23
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    W dniu 05-07-2013 11:40, Marek pisze:

    > Widocznie trafiłem na wredną kobietę o inicjałach XP.Nic jej nie
    > pasowało :-D

    Może jej nie rozumiesz(o ile z kobietą w ogóle to jest możliwe), lub źle
    dogodziłeś(ustawiłeś). ;-D

  • 10. Data: 2013-07-08 22:13:05
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Marek" <p...@s...com> napisał w wiadomości

    > Nieco off topic.. Jak Ci się to udaje? :-D Jak dopiero pod W7

    Ja dalej śmigam pod Win XP i CS5.1 - system bez reinstalki jakies 8 lat.

    T.