    From: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Photoshop
    Date: Thu, 4 Jul 2013 21:39:26 +0200

    "Adam S." <d...@p...onet.pl> wrote:

    > Taka ciekawostka
    > http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,14220704,Photosh
    op_juz_nie_do_kupienia__Adobe_stawia_na_abonament.ht
    ml?biznes=krakow#BoxBizTxt

    > Najbardziej rozpoznawalne oprogramowanie dla fotografów i grafików
    > dostępne na zupełnie nowych zasadach. Photoshopa CC nie można kupić,
    > ale wynająć. Na miesiąc lub na rok. ...

    Przecież to staaara wiadomość jest... :) Na dpreview przetoczyło
    się już kilka wojen w tej sprawie, wystarczy sobie zajrzeć w tematy,
    które miały rekordową liczbę komentarzy... :)

    Dla mnie ten model jest tak bardzo nie do przyjęcia, że nawet przez
    JEDNĄ SEKUNDĘ nie rozważałem, czy mógłbym być w nim klientem - za bardzo
    przypomina powrót do niewolnictwa.

    Argumentów na nie było mnóstwo - sam zgadzałem się z przynajmniej
    trzydziestoma.

    A takie moje własne topowe:

    Nie wiem, czy wszyscy zdają sobie z tego sprawę, ale często nawet
    nie zauważamy krótszych przerw w łączności - uzależnienie się od chmury,
    to kolejna komplikacja systemu, który nie działa, gdy choć jeden jego
    element zawiedzie. A tu robota "na już", czy nawet "na wczoraj"!

    Lubię spokój, lubię niezmienność, lubię pewność, że wersja której
    używam nie będzie mi wycinać różnych niespodzianek, "ulepszeń", od
    których tylko szlag mnie trafia... To ja wybieram moment upgrade'u i
    wtedy jestem już psychicznie gotowy na zmiany i zaskakiwanie.
    (BTW: Po 10 latach na Win'95 niedługo zrobię kolejne 10 lat na WinXP
    bez reinstalacji... :))

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]