    From: Waldek Hebisch <h...@a...uni.wroc.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Pere?ka pewnego forum...
    Date: Thu, 17 Dec 2015 00:20:56 +0000 (UTC)
    <567122d3$0$662$65785112@news.neostrada.pl>
    <n4ru29$9i4$1@node1.news.atman.pl>

    ACMM-033 <v...@i...pl> wrote:
    > Ja sobie pr?buj? teraz wyobrazi?, jakby wygl?da?o, gdyby poszczeg?lne
    > podzespo?y, modu?y E10A, zast?powa? nowoczesnymi modu?ami, wykonuj?cymi
    > dok?adnie te same i tak samo, zadania, kt?re wykonywa?a dotychczas
    > zast?powana cz???, modu?, urz?dzenie, a mo?liwie najbardziej
    > zminiaturyzowana. Ciekawi mnie niezmiernie, jak bardzo edziesi?tka da?a by
    > si? tak zminiaturyzowa?? Zak?adam oczywi?cie, ?e zminiaturyzowane "obiekty"
    > trzyma?y by nale?ne parametry tak, aby pracowa?y tak samo, jak zast?powane,
    > ?e bez dodatkowej kontroli nie by?a by do stwierdzenia r??nica - co teraz
> [...]

    Jak chcesz zgodnosci na poziomie pakietow to lepiej niz zastapienie
    pakietu pojedynczym scalakiem nie osiagniesz. Jak jeszcze chcesz
    zgodnosc elektryczna to moze byc potrzebne calkiem sporo buforow,
    np. 245, bo nowoczesne uklady maja mala obciazalnosc. Jak chcesz
    zastapic funkcje to procesor i cyfrowe pole komutacyjne powiedzmy
    10000 na 10000 powinno wejsc w jeden scalak. Czyly "glowna" czesc
    centrali na jakies 50000 numerow (uwzgledniajac koncentatory
    wejsciowe ktore redukuja ilosc linii) zmiesci sie w jednym
    scalaku. Na ale jak masz 50000 linii wchodzacych do centrali
    to potrzeba calkiem sporo ukladow zeby to przerobic na
    cyfrowe TDM. Jak te uklady maja byc na standard telefoniczny
    (sygnaly rzedu 60V, mozliwe spore przepiecia i zaklucznia
    na liniach) to stopien scalenia nie bedzie strasznie duzy.
    Tzn. spodziewalbym sie ze pojedynczy scalak powinen obsluzyc
    8-16 linii. Przy tym taki scalak powinien robic przetwarzanie
    A/C i C/A plus dzwonek itp. Szacuje ze gdzies 20-50 takich scalonych
    koncentratorow mozna by podwiesic do jednej linii (nogi) koncentratora
    drugiego poziomu. Czyli wyglada ze glownym ograniczeniem jest
    ilosc linii z/do pakietu -- praktyczny limit to pewnie 100-200
    linii na pakiet.

    --
    Waldek Hebisch