    From: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Pentax poszedł pod młotek
    Date: Sat, 02 Jul 2011 13:10:53 +0200

    W dniu 2011-07-02 01:53, de Fresz pisze:

    >[...]
    >
    > Owszem. A jak wypada jej porównanie z opinią kupujących, czyli poziom
    > sprzedaży Pentaxa kontra konkurenci?

    Bardziej interesujące byłyby trendy wielkości sprzedaży, bo wiadomo, ze
    wolumen jest wielokrotnie niższy niż w przypadku Nikona czy Canona.
    Niestety danych liczbowych nie znam (pewnie dałoby sie w wsieci wyszukać
    - ale szkoda mi na to czasu).

    > Fakt, Pentax ma bardzo atrakcyjną cenę. Ale popatrzmy na punkty, jakie
    > dostał on i konkurnci na dpreview.com:
    >
    > K-x: 73%
    > 550D: 77%
    > D5000: 75%
    >
    > K-r: 71%
    > 600D: 77%
    > D5100: 76%
    >
    > Oba Pentaxy najbardziej odstają w dokładności pomiaru światła i AF,
    > jakości RAWów i JPGów nieco też, oczywiście w filmowaniu, za to brylują
    > w jakości wykonania i "wartości" (bo i są tańsze od tych konkurentów).

    Ano właśnie - są tańsze - co wskazuje na to, że zostały porównane z
    aparatami wyższej od nich klasy. Na podobnej zasadzie mozna by
    porownywać 600D czy D5100 z K-5 - przegrałyby sromotnie, tylko czy
    świadczyłoby top o czymkolwiek innym niż błędnym wyborze produktów do
    porównania?

    > No właśnie nikt. I to byłby dobry punkt dla systemu, zwłaszcza że są w
    > nim uszczelniane szkła, w tym niedrogie kitowe.

    I wtedy okazałoby się, że cena korpusu z uszczelnieniami jest wyższa niż
    u konkurencji. W efekcie wcale nie jestem przekonany, czy wpropwadzenie
    uszczelnień by sie opłacało - to, że Pentax próbował w K200D i się z
    tego wycofał chyba z czegoś jednak wynikało.

    > Umówmy się: koszt produkcji, a cena na półce to dość luźno obecnie
    > związane czynniki. Ile może kosztować komplet uszczelek w masowej
    > produkcji, z 5 dolców? Raczej mniej.

    Mam wrażenie, że jednak ten wpływ na cenę jest znacznie większy niż Ci
    się wydaje. W przeciwnym razie uszczelnienie byłoby standardem w
    amatorskich korpusach.

    > Przy tego typu zaawansowanych produktach zwykle jest ok. 2-3 miesiące od
    > startu produkcji, do pojawienia się na produktu na półkach. Nierzadko
    > teraz jest tak, że produkcja rusza mniejwięcej równocześnie z oficjalnym
    > ogłoszeniem sprzętu.
    >[...]

    Chyba zupełnie nie zrozumiałeś o co mi chodziło. Nie o czas miedzy
    startem produkcji a pojawieniem się modelu na półkach, a o czas między
    rozpoczęciem projektowania nowego modelu a jego oficjalnym
    zaprezentowaniem (znamy tę drugą datę - na rok po przejęciu Pentaxa
    przez Hoyę, nie wiemy, jaki był stan prac nad K-7 w momencie przejęcia i
    czy nie było już za późno na wprowadzanie istotnych zmian konstrukcyjnych).

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)