    From: dominik <u...@d...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Pentax K-x - prośba o opinie
    Date: Wed, 20 Jan 2010 19:08:01 +0100

    On 2010-01-20 07:25, KILu wrote:
    >> A bardzo słaba stabilizacja w body?
    > Slaba w porownaniu do czego?

    W porównaniu do aparatów z stabilizacją w body. Najlepiej chyba wypada tu
    olympus E-3 i rzeczywista skuteczność sięga nawet czterech działek.

    > Tzn?

    Tzn. że to nie są prawdziwe rawy. Ale wiem - oszukują w tym względzie
    wszyscy, jednak wybór powinien pozostać.

    > Dla mnie to cecha, a nie wada. W pewnych sytuacjach to wrecz zaleta -
    > mozesz np wlozyc do puszki stare aku, ktorych Ci nie zal i isc
    > fotografowac przy -15 stopniach.

    Jest to owszem cecha, tak jak każdy element specyfikacji, ale zdecydowanie
    nie na plus w stosunku do dedykowanego akumulatora. Zauważ, że tylko w
    najtańszych budżetowych rozwiązaniach są paluszki. Nie bez powodu zresztą.

    > A wiesz skad sie te peany biora (pomijajac fakt, ze sa uzasadnione:))?

    Jak dla mnie k-x nie oferuje czegokolwiek szczególnie zachęcającego w
    swojej klasie. Owszem ma dobrą matrycę, ale też i nie jedyną taką.
    Zważywszy na pozycję producenta naprzeciw innym potrzeba mocnego argumentu
    by wejść w taki system i pentaks moim zdaniem go nie daje. Widzę za to jak
    bardzo chwalą k-x Ci, którzy wydali sporą sumę na k7 z niestety znacznie
    gorszą matrycę. Według mnie stąd te super opinie.

    > Zdecydowana wiekszosc potencjalnych nabywcow widzi tylko 2-3 systemy i
    > cos takiego jak Pentax dla nich nie istnieje. Dlatego dobrze, ze o K-x
    > jest glosno - w koncu pod niektorymi wzgledami zdecydowanie wybija sie
    > on ponad konkurencje.

    Owszem - zdecydowana większość bierze pod uwagę to, że poza puszką jest
    cały system, a mity o tanich szkiełkach do pentaksa to pieśń starych
    czasów. Ja się wcale temu nie dziwię - sam jak myślałem o systemie, to
    dostępność optyki i rynek wtórny mnie po prostu od tego odciągnęły by
    poważnie myśleć o pentaksie. Drugą kwestią było - co kupić dalej. Czemu
    więc stawiasz pentaksa na równi z aparatami, które problemów tego typu nie
    mają?
    O aparacie rzeczywiście jest głośno, ale wszędzie widać te same nicki.
    Czasem jakiś redaktor gdzieś odkryje jedną opcję i będzie wychwalał pod
    niebiosa, ale to też krótkowzroczne podejście, bo na samym body system się
    nie kończy.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564