  • Data: 2010-01-20 19:07:33
    Temat: Re: Pentax K-x - prośba o opinie
    Od: tatizek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dominik wrote:

    > W porównaniu do aparatów z stabilizacją w body. Najlepiej chyba wypada tu
    > olympus E-3 i rzeczywista skuteczność sięga nawet czterech działek.

    Jeśli porównujesz to rób to rzetelnie, E-3 to topowy model Olympusa za
    4900zł a K-x to najniższa półka Pentaxa za 1900zł. Nie chcę przez to
    powiedzieć, że stabilizacja Pentaxa jest świetna bo pewnie bez problemu
    można znaleźć coś z lepszą stabilizacją innej firmy ale na tym poziomie
    cenowym.

    > Jest to owszem cecha, tak jak każdy element specyfikacji, ale zdecydowanie
    > nie na plus w stosunku do dedykowanego akumulatora. Zauważ, że tylko w
    > najtańszych budżetowych rozwiązaniach są paluszki. Nie bez powodu zresztą.

    A na przykład dla mnie paluszki to rozwiązanie mające ZNACZNIE więcej
    plusów niż minusów. Poza tym niejeden dedykowany aku ma w środku
    akumulatorki AA tyle, że na pewno nie będa to eneloopy ;)
    Poza tym powody dla których, jak twierdzisz, tylko budżetowe rozwiązania
    są na paluszkach wcale nie muszą wynikać z tego, że są one gorsze
    technicznie. Jak ktoś kupił topowe body za 8000zł to bez problemu dokupi
    FIRMOWE, dedykowane aku za 500zł. I FIRMA jest na tym 300zł - 400 zł do
    przodu, bo takie aku robi im Chinol za 30 zł.
    A budżetowy aparat będzie jeszcze tańszy w ofercie, jeśli zamiast
    dedykowanego aku za 50-100zł będzie na paluszki, które mogą ale wcale
    nie muszą być w komplecie. Prawdopodobieństwo, że budżetowy nabywca kupi
    drugie dedykowane aku za chocby 100zł jest prawie zerowe bo weźmie od
    Chinola za 25zł.

    Pozdrawiam,
    Tatizek