    From: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Patenty
    Date: Sun, 9 Jul 2023 14:32:15 +0200

    W dniu 09.07.2023 o 12:37, J.F pisze:

    > To trzeba szukac wsród wygasłych, albo amerykanskich.

    Doś nietypowy musiał by być to zamek, nie sądzę aby ktoś miał potrzebę
    wymyślenia takowego.

    a/0/62/62908/2048892458.jpg

    > Rózne są patenty. Jedne ambitne, inne mniej.
    >
    > Nie ma zamków do drzwi przesuwnych? Powinny chyba jakies byc.
    > Jak nie ma, to wymyśl, jak są to ulepsz - i patentuj :-)

    Potrzeba powstała przy tych drzwiach.
    https://photos.app.goo.gl/3i2ZrQtjAUsxJEVi9

    Trzy skrzydła, każde na osobnym torze. Klienci chcieli oddzielić
    jadalnię od salonu, aby koty tam nie łaziły. Nie przewidzieli, że
    opanują otwieranie tych drzwi, to też nie ma na skrzydłach hamulców.

    Teraz już nie ma dostępu do górnej prowadnicy. Wydrukowałem jakiś
    hamulce, które blokują wózki, ale miesiąc dwa i się wycierają.

    Drzwi są wąskie i wysokie to blokada u góry, którą trzeba pokonać
    powoduje, że się przechylają i mało komfortowo do działa.

    Wcześniej wydrukowałem mocowania magnesów, aby łaczyły ze sobą skrzydła
    drzwi, ale trochę słabe i koty rozpracowały to.
    A żeby to nie było widoczne są od spodu pionowego ramiaka, a tam do
    dolnej prowadnicy 5 mm, to i magnesy małe i słabe.

    Idealny zamek musi dać się zamknąć od zewnątrz i wewnątrz. Musi połączyć
    ze sobą dwa skrzydła.
    Są hakowe, ale skrzydła muszą być na jednej prowadnicy (jest dostęp z
    obu stron), są meblowe gdzie ryglują ze sobą dwoje drzwi na różnych
    torach, ale dostęp tylko z jednej strony.

    No i zrobiłem zamek, który spełnia założenia. Mechanizmy w obu
    skrzydłach są sprzężone magnetycznie.

    > P.S. sa/byly takie zamki w wagonach kolejowych, ale chyba Ci sie nie
    > spodobaja.
    >
    > Byly i do mebli, z rozsuwanymi ryglami.
    >
    > PPS. Słynny patent Lee de Foresta na triode. Wiekopomny wynalazek.
    > Tylko wydawało mu sie, ze do pracy jest potrzebne troche gazu w
    > bance. I tak zapisał. Tymczasem im lepsza próżnia, tym lepiej działa.
    > I patent do kosza.
    >
    > Po latach sie okazało, ze trioda z gazem tez jest przydatna - ale
    > pierwszy patent wygasł.
    >

    > PPPS.
    > https://allegro.pl/oferta/zamek-do-drzwi-przesuwnych
    -harmonijkowych-hakowy-10754883781
    > https://allegro.pl/oferta/dodatkowy-zamek-do-drzwi-h
    armonijkowych-vivaldi-9510041675

    > https://allegro.pl/oferta/zamek-do-drzwi-przesuwnych
    -natura-13071966494
    > nie rozumiem

    https://youtu.be/wS-StbF5LiM

    Laguna poważna firma, nie mogli dać chociaż papierowo szablonu?

    > https://ehokery.pl/model-015/78-drzwi-harmonijkowe-0
    15-b1-orzech-mat-86-cm.html
    > https://fernand.pl/zasuwy-do-drzwi/1828-zasuwka-szyf
    rowa-z-zapadka-polobrotowa-klamka-uniwersalna-315026
    5931971.html

    Te z linków znane mi, ale tu się nie sprawdzą.
    W ogóle mało miejsca miałem na ten zamek, ramiak szeroki na 45 mm.

    Robert