    From: "JoteR" <j...@p...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Pare pytan o dyski SATA
    Date: Mon, 5 Apr 2010 23:49:22 +0200

    "olo" napisał:

    > A może ja świadomie NIE CHCĘ tych zabranych 8mb

    Bez przesady, 8 MiB we współczesnych dyskach to ułamek promila, nie wiem
    czemu budzi to takie emocje. Wielu ludzi też nie chce katalogu SVI (że niby
    szkoda miejsca), a potem w razie draki - nie mamy pańskich punktów
    przywracania i radź se pan inaczej.

    > (w seven jest chyba "trochę" więcej).

    Ta 100-megabajtowa partycja to zupełnie co innego. Przy dzisiejszych
    pojemnościach dysków nawet mi się nie chciało grzebać po sieci aby wyczytać,
    czy da się ominąć jej tworzenie. Niewykluczone, że jedynym wyjściem jest
    założenie zawczasu partycji jakimś zewnętrznym narzędziem - np. gparted ;-)

    > Nie chcę tutaj wykłócać się, że gparted jest lepszy czy gorszy od
    > windowsowych programów partycjonujących.

    W przypadku rozważanym w tym wątku - jest po prostu niepotrzebny. I tyle.

    JoteR