  • 51. Data: 2009-07-03 16:11:16
    Temat: Re: Panel LCD uzywany
    Od: Marx <m...@g...com>

    On 3 Lip, 16:54, Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc> wrote:

    > Powoli i na początku niedostrzegalnie, ale w miarę upływu czasu coraz
    > bardziej. Kalibracja cudów nie czyni.
    A ile czasu dla monitora to duzo? Dajmy na to 6tys h dla takiego Eizo
    czy NECa to duzo czy malo?

  • 52. Data: 2009-07-03 17:33:46
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Marx pisze:
    > A ile czasu dla monitora to duzo? Dajmy na to 6tys h dla takiego Eizo
    > czy NECa to duzo czy malo?

    Nie można jednoznacznie określić zużycia po liczniku godzin. Użytkowany
    przez cały czas z jaskrawością 100% będzie kilkukrotnie bardziej
    wyeksploatowany niż inny z 50%.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 53. Data: 2009-07-03 20:43:54
    Od: FD <f...@o...pl>

    Marx pisze:

    > To nic ze pare lat temu te monitory byly uwazane z profesjonalne i mozna
    > je bylo doradzac, ale teraz sie na nich nie zarobi...
    > Marx

    bezyduuraa
    po prostu o tych monitorach juz bylo sporo powiedziane, sa
    potestowane.... sa opinie
    wystarczy poszukac
    szkoda sie powtarzac

  • 54. Data: 2009-07-04 07:06:15
    Od: Marx <m...@g...com>

    On 3 Lip, 19:33, Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc> wrote:

    > Nie można jednoznacznie określić zużycia po liczniku godzin. Użytkowany
    > przez cały czas z jaskrawością 100% będzie kilkukrotnie bardziej
    > wyeksploatowany niż inny z 50%.

    to jest oczywiste, ale zalozmy ze nie byl uzywany w ekstremalnych
    warunkach (wlaczenie 100% jasnosci w tym monitorze wypala oczy...)
    Czy producent nie podaje jakiejs zywotnosci?

  • 55. Data: 2009-07-04 07:39:29
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Marx pisze:
    > to jest oczywiste, ale zalozmy ze nie byl uzywany w ekstremalnych
    > warunkach (wlaczenie 100% jasnosci w tym monitorze wypala oczy...)
    > Czy producent nie podaje jakiejs zywotnosci?

    30 tys godzin do utraty jaskrawości o połowę. W praktyce zależy do od
    modelu, partii. Widziałem monitory z przebiegami bliskimi 30 tys godzin
    i jaskrawością połowę czyli ok 100 nitów i 5 tys godzin z taką samą.

  • 56. Data: 2009-07-04 08:39:41
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > 30 tys godzin do utraty jaskrawości o połowę. W praktyce zależy do od
    > modelu, partii. Widziałem monitory z przebiegami bliskimi 30 tys godzin
    > i jaskrawością połowę czyli ok 100 nitów i 5 tys godzin z taką samą.

    Bardziej bym się przejmował tym, czy matryca nie jest obtłuczona,
    porysowana i czy nie będzie na niej galaktyki hotpixeli. Z przebiegiem
    zapewne jest tak jak w sprowadzanych samochodach: "jeździł niemiecki
    emeryt, wyłącznie w niedzielę do pobliskiego kościoła i na zakupy,
    troszcząc się wyłącznie o to, by po 20 latach auto dobrze służyło
    kochanym Polakom, którzy od niego go kupią"

  • 57. Data: 2009-07-04 19:45:14
    Od: Marx <m...@g...com>

    On 4 Lip, 10:39, Czornyj <m...@c...pl> wrote:

> [...]
    > troszcząc się wyłącznie o to, by po 20 latach auto dobrze służyło
    > kochanym Polakom, którzy od niego go kupią"

    Z tego co dotyczatem to Eizo ma licznik, czy mozna go sfalszowac?

    Mam jeszcze kilka watpliwosci dotyczacych tego Eizo. To jest monitor
    szerokogamutowy, czyli mam dwie mozliwosci:
    1) uzywac w trybie sRGB. Tryb ten jest pewnie niekalibrowalny? Sa do
    niego profile od producenta? Czy w tym trybie monitor jest w
    czymkolwiek lepszy od zwyklego monitora na TN, poza lepszymi kątami
    widzenia?
    2)skalibrowac i uzywac oprogramowania obslugujacego ICC. W praktyce
    jest to nierealne, tzn czesc programow bedzie wyswietlac do bani (np.
    IE, Outlook). Do skalibrowania mam do dyspozycji wylacznie basiCColor
    + Spyder 2. Z tego co doczytalem do tego monitora sie nie nadaje.
    Czyli pozostaje profil od producenta. Czy z takim profilem ten
    monitorem bedzie dawal lepszy obraz od zwyklego monitora TN?

    Przez lepszy rozumiem bardziej naturalne kolory i plynniejsze
    przejscia tonalne.

    Bo z tego co zaczynam widziec bez dostepu do spektrofotometru taki
    monitor praktycznie to prosba o klopoty, a korzysci zadnych...

  • 58. Data: 2009-07-04 20:48:42
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > Z tego co dotyczatem to Eizo ma licznik, czy mozna go sfalszowac?
    Cholera wie - ale należy zakładać taką ewentualność

    > Mam jeszcze kilka watpliwosci dotyczacych tego Eizo. To jest monitor
    > szerokogamutowy, czyli mam dwie mozliwosci:
    To nie jest monitor szerokogamutowy, więc wogóle nie ma problemu. 19"
    monitorów szerokogamutowych wogóle nie było i pewnie nie będzie. Ze
    Spyderem2 może być tak, że raczej rozkalibruje niż skalibruje ten
    panelik, ale na szczęście wielkiej kalibracji to tam specjalnie nie
    potrzeba.

  • 59. Data: 2009-07-05 08:29:50
    Od: Marx <m...@g...com>

    Ok dzieki wielkie za wyczerpujace odpowiedzi
    To tak w skrocie - na co moge liczyc przy zmianie mojego aktualnego LG
    L1715S na TN na tego Eizo? Na wierniejsze kolory, na lepsze katy
    widzenia? Czy kolory beda intensywniejsze? Bardziej zblizone do
    wydrukow/odbitek? Czy mozna powiedziec ze gamut tego monitora to sRGB?

  • 60. Data: 2009-07-05 10:15:50
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    On 5 Lip, 10:29, Marx <m...@g...com> wrote:
> [...]
    > widzenia? Czy kolory beda intensywniejsze? Bardziej zblizone do
    > wydrukow/odbitek? Czy mozna powiedziec ze gamut tego monitora to sRGB?

    W przypadku osób o wysokich oczekiwaniach względem jakości różnica w
    sposobie wyświetlania obrazu urywa łeb z płucami. Już sama matryca VA
    to spory przeskok, a tak precyzyjnie wysterowana jak w Eizo, to
    przepaść. Dawno, dawno temu (gdy wogóle się jeszcze nie znałem na LCD)
    poszedłem kupić do sklepu komputerowego jakieśkolwiek LCD-ki do firmy
    - stało ich tam sporo, oglądałem je kolejno i wszystkie były do
    niczego. Nagle znalazłem jeden-jedyny, który na tle całej reszty
    wyglądał wprost bajecznie - a było to tylko nędzne AG Neovo 19, które
    przez krótki czas produkowano na matrycy MVA...