  • 1. Data: 2009-06-26 05:20:18
    Temat: Poradzcie prosze. Aparat z duzym zoomem.
    Od: "R2" <k...@g...pl>

    Witam.
    Chcialbym kupic aparat z duzym zoomem i biore pod uwage Nikona Coolpix P 90
    , Sony DSC HX-1 oraz Canona SX1.
    Nie jestem zbytnio obeznany w tematyce, Nikon ma najwiekszy zoom optyczny z
    calej trójki i to mnie przekonuje do Nikona najbardziej, ale czytalem rózne
    opinie na temat tego aparatu i sporo ludzi twierdzi , ze nie wart jest
    swojej ceny itd. Wszystkie te aparaty sa raczej "mlode" i niewiele jest
    recenzji jeszcze na ten temat , ale byc moze ktos z Was mial do czynienia z
    tymi aparatami badz z któryms z nich , prosilbym o pomoc w wyborze. A moze
    lepiej zaczekac az bedzie wiekszy wybór aparatów z optycznym zoomem x20 i
    wiecej?

    Pozdrawiam
    R2

  • 2. Data: 2009-06-26 05:52:48
    Temat: Re: Poradzcie prosze. Aparat z duzym zoomem.
    Od: Marx <M...@n...com>

    A do czego potrzebny Ci ten zoom?
    do samoobrony, szpanowania czy robienia zdjec?
    Marx

  • 3. Data: 2009-06-26 07:12:52
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    R2 <k...@g...pl> wrote:
    > Witam.
    > Chcialbym kupic aparat z duzym zoomem i biore pod uwage Nikona
    > Coolpix P 90 , Sony DSC HX-1 oraz Canona SX1.
    > Nie jestem zbytnio obeznany w tematyce,

    Skoro nie jestes obeznany, to radze sie najpierw obeznac. Chocby z
    odpowiedziami na ponizsze pytania:

    1) co to znaczy "z duzym zoomem"? Podpowiem, ze odpowiedz "no z
    takim przynajmniej razy fafnascie" jest zla odpowiedzia, prawidlowa
    powinna brzmiec "takim od xxx do yyy".
    2) jak pierwsze pytanie bedzie odfajkowane, mozna przejsc do
    drugiego, z niego wynikajacego: na jakie minimalne xxx jestem w
    stanie sie zgodzic i do czego TAK NAPRAWDE jest mi potrzebne takie
    duze yyy.

    I juz problem sie stanie o wiele prostszy, przestaniesz sie nabierac
    na marketoidiowy idiotyzm "zum razy pincet jest lepszy od zuma razy
    sto, bo jest razy pincet", tylko w sposób swiadomy bedziesz szukal
    aparatu, który dajmy na to ma faktycznie szeroki kat. Albo naprawde
    porzadne tele, choc w faktyczna potrzebe posiadania takiego szczerze
    mówiac watpie.

    J.

  • 4. Data: 2009-06-26 07:15:36
    Od: "Jakub Jewula" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > Nie jestem zbytnio obeznany w tematyce, Nikon ma najwiekszy zoom
    > optyczny z calej trójki i to mnie przekonuje do Nikona najbardziej,

    Masz kompleks malego siurka?

  • 5. Data: 2009-06-26 07:21:36
    Od: "J." <j...@i...pl>

    > A moze
    > lepiej zaczekac az bedzie wiekszy wybór aparatów z optycznym zoomem x20 i
    > wiecej?

    Osobiście odradzałbym Ci zakup któregokolwiek aparatu "z zoomem 20x i więcej".
    To zwykle oznacza na końcu tele ekwiwalent ogniskowej rzędu pół metra. Do 90%
    zdjęć zupełnie niepotrzebny. A jeżeli ktoś lubi fotografowac ptaszki itp.
    obiekty z dystansu, to do biedy krótsze ogniskowe rzędu 300mm też wystarczą.
    Poza tym dochodzą inne czynniki ograniczajace fotografa przy tak trudnych
    obiektach, wiec nawet ten dłuugaśny zoom niewiele Ci pomoże. Przy słabym
    świetle nawet stabilizacja [bez której te ultramegazoomy po prostu nie
    istnieją] może nie wystarczyć do zrobienia nieporuszonego zdjęcia, chyba,że
    podbijesz skrajnie ISO, co skutkuje zmasakrowaniem zdjęcia przez szumy, a
    raczej ich usuwanie. Tymczasem 90% "normalnych" zdjęć i tak bedziesz robił na
    krótkich i średnich ogniskowych. Rozdymanie zakresu zooma poza granice
    rozsądku skutkuje zaś b. marną jakością zdjęć już ze wzgledu na samą nedzną
    jakość optyczną takiego obiektywu, czego 99.9% użytkowników tych dziwolągów po
    prostu nie zauważa z braku porównania. A jak zrobia ptaszynie zdjęcie i po
    powiększeniu okazuje się nieostre, jakiś kolorowe obwódki, to winią "brak
    zooma". Błędne koło sie samo napędza. Niestety, marketing nie przejmuje się
    prawami fizyki...
    Jeśli już potrzebujesz aparatu z dużym zakresem ogniskowych, skup sie na
    ultrazoomach o zakresie góra 10-12x. Ale tylko, jak jest Ci niezbedne długie
    tele rzędu 300mm -przemyśl to raz jeszcze lub napisz, co chcesz fotografować.
    Pozdrawiam
    -J.

  • 6. Data: 2009-06-26 07:32:24
    Od: TomekM <t...@g...com>

    http://www.dpreview.com/reviews/Q109superzoomgroup/

  • 7. Data: 2009-06-26 07:32:59
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 26 Jun., 07:20, "R2" <k...@g...pl> wrote:
> [...]
    > lepiej zaczekac az bedzie wiekszy wybór aparatów z optycznym zoomem x20 i

    im wieksza rozpietosc zooma tym jest ciemniejszy i gorzej rysuje.

    jasnosc obiektywu i ostrosc rysunku to jedne z wazniejszych cech -
    pozwalajacych na zrobienie lepszych lub tez wogole zdjec. PO co z nich
    rezygnowac ?
    nie czekaj na aparat z wiekszym zoomem niz 20 razy. Z szerokiego konca
    takiego zooma wielkiej pociechy mial nie bedziesz - bedzie ciemny i
    niskorozdzielczy tzm z duzej odleglosci rozroznialnosc szczegolow
    bedzie mala.

  • 8. Data: 2009-06-26 08:17:40
    Od: XX YY <j...@u...at>

    zdjec. PO co z nich
    > rezygnowac ?
    > nie czekaj na aparat z wiekszym zoomem niz 20 razy. Z szerokiego konca

    qrde mam na mysli z dluguego konca

    z szerokiego to i owszem

    sorry tak to jest jak sie za wczesnie wstaje :-ä)

  • 9. Data: 2009-06-26 13:02:47
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Uzytkownik "XX YY" <j...@u...at> napisal w wiadomosci
    a.googlegroups.com...
    On 26 Jun., 07:20, "R2" <k...@g...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Pozdrawiam
    > R2

    im wieksza rozpietosc zooma tym jest ciemniejszy i gorzej rysuje.

    to niekoniecznie. Byly panasonici fz które mialy przy zoomie 12x f/3,2 na
    koncu czego nie maja niektóre nawet obecne zoomy 3x

  • 10. Data: 2009-06-26 16:28:38
    Od: "Metys" <m...@n...gazeta.pl>

    > Chcialbym kupic aparat z duzym zoomem i biore pod uwage Nikona
    > Coolpix P 90
    > , Sony DSC HX-1 oraz Canona SX1.

    Postawilbym na soniaka.
    Moze dlatego ze go mam od miesiaca :)
    Byl testowany przez czytelnikow fotopolis; opinie:
    http://tiny.pl/36hw