  • 61. Data: 2009-07-05 21:30:32
    Temat: Re: Panel LCD uzywany
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Czornyj" <m...@c...pl> napisał:

    >Bardziej bym się przejmował tym, czy matryca nie jest obtłuczona,
    >porysowana i czy nie będzie na niej galaktyki hotpixeli. Z przebiegiem
    >zapewne jest tak jak w sprowadzanych samochodach: "jeździł niemiecki
    >emeryt, wyłącznie w niedzielę do pobliskiego kościoła i na zakupy,
    >troszcząc się wyłącznie o to, by po 20 latach auto dobrze służyło
    >kochanym Polakom, którzy od niego go kupią"

    W wielu modelach Eizo (nie wiem czy we wszystkich) jest wbudowany licznik
    godzin pracy - można jego stan podejrzeć w menu monitora.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 62. Data: 2009-07-06 04:58:15
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-07-05 23:30:32 +0200, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> said:

    > W wielu modelach Eizo (nie wiem czy we wszystkich) jest wbudowany licznik
    > godzin pracy - można jego stan podejrzeć w menu monitora.

    I w tym samym menu, tuż obok jest przycisk do jego resetowania.

    de Fresz

  • 63. Data: 2009-07-06 06:07:33
    Od: Marx <M...@n...com>

    Marek Wyszomirski pisze:

    > W wielu modelach Eizo (nie wiem czy we wszystkich) jest wbudowany licznik
    > godzin pracy - można jego stan podejrzeć w menu monitora.

    Wiem, ale ponoc z menu serwisowego mozna go rownie latwo zresetowac, jak
    licznik w aucie.
    Ogladalem taki licznik Eizo, i mial prawie dokladnie tyle godzin, jakby
    byl uzywany 8h dziennie przez 3 lata, w dni powszednie.
    Na szczescie obraz jest ok, stan techniczny reszty tez
    Marx

  • 64. Data: 2009-07-06 07:21:37
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "de Fresz" <d...@N...pl> napisał:

    > I w tym samym menu, tuż obok jest przycisk do jego resetowania.

    Który to przycisk przywraca ustawienia fabryczne monitora, ale nie resetuje
    licznika godzin (przed chwilą sprawdzone na dość nietypowym modelu Eizo L760
    T-C, na Eizo L685 którego kiedyś miałem też nie resetował).

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 65. Data: 2009-07-06 08:05:53
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Marx" <M...@n...com> napisał:

    > Wiem, ale ponoc z menu serwisowego mozna go rownie latwo zresetowac, jak
    > licznik w aucie.

    Chyba jednak nie - jak już przed chwilą sprawdzałem na L-760T-C reset ten
    nie zeruje licznika godzin. Nie zerował tez na L685. Mam jeszcze w firmie
    kilkanaście innych Eizo, ale nie mogę ich teraz resetować do ustawień
    fabrycznych - wydaje mi się jednak, że i na nich stan licznika nie był
    zerowany.

    > Ogladalem taki licznik Eizo, i mial prawie dokladnie tyle godzin, jakby
    > byl uzywany 8h dziennie przez 3 lata, w dni powszednie.
    > Na szczescie obraz jest ok, stan techniczny reszty tez

    Przebieg rzędu 8000 godzin to niezbyt dużo. Gdy 3 lata temu pzrymierzałem
    się do zakupu L685 sprawdziłem sobie przebieg identycznych monitorów
    używanych w tomografie komputerowym. Miały po ponad 20000 godzin i obraz był
    bez zarzutu. Obecnie mają ponad 44000 godzin i nadal na jakość obrazu nikt
    nie narzeka:-). Fakt, że gdzieś tak z 1/3 tego czasu to praca w trybie
    standby z wygaszonym ekranem (sądząc po przyroście liczby godzin licznik w
    tym trybie też pracuje), poza tym w pomieszczeniu jest dość ciemno, w
    związku z czym na pełnej jasności chyba nigdy używane nie były.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 66. Data: 2009-07-06 14:23:53
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-07-06 09:21:37 +0200, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> said:

> [...]
    > resetuje licznika godzin (przed chwilą sprawdzone na dość nietypowym
    > modelu Eizo L760 T-C, na Eizo L685 którego kiedyś miałem też nie

    A to jednak muszę odszczekać - to akurat nie w Eizo jest tak sprytnie
    zostawiony na wierzchu guzik do kasowania licznika. Pomylonemisie ;-)

    de Fresz

  • 67. Data: 2009-07-07 15:32:03
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" napisał
> [...]
    > licznik w tym trybie też pracuje), poza tym w pomieszczeniu jest dość
    > ciemno, w związku z czym na pełnej jasności chyba nigdy używane nie były.

    Nie wiem jak wątkotwórca ale ja mam już z głowy.
    Też mnie od dłuższego czasu bolał temat monitora (17 calowy grzmot CRT z
    1024 x 768) i po waszych radach postanowiłem zaryzykować.
    Za 470 zł kupiłem Eizo L768.

    Na liczniku ma solidne 13214 godzin - jeśli ten przebieg spowodowal
    jakiekolwiek zużycie lamp to jest ono w zasadzie komlpetnie bezbolesne. Mam
    po przeglądzie cały szereg dość krytycznych dla LCD fotografii, które
    dopiero co oglądałem na CRT - nijak nie dostrzegam nic podejrzanego.
    Znam to samo od podszewki ze zwykłego TFT - różnica jest taka jak pomiędzy
    tym kiepskim TFT, a CRT.

    Dla amatora takiego jak ja, który nie potrzebuje ślęczeć po 10h dziennie
    przy obróbce grafiki i nie musi puszczać idealnie obrobionego materiału do
    druku - konkluzja jest jedna - CRT jest passe. Spokojnie da się zastąpić go
    zupełnie przyzwoitym LCD za przystępną sumę.

    Tak więc trop był dobry - wielkie dzięki wszystkim, którzy poświęcili nieco
    czasu aby skrobnąć co nieco w tym wątku, naprowadzając na dos & donts.

    adam

  • 68. Data: 2009-07-07 19:06:56
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-07-07 17:32:03 +0200, "adam"
    <j...@o...maile.com> said:

    > Dla amatora takiego jak ja, który nie potrzebuje ślęczeć po 10h
    > dziennie przy obróbce grafiki i nie musi puszczać idealnie obrobionego
    > materiału do druku - konkluzja jest jedna - CRT jest passe.

    Zabrzmiało jakby dla tych obrabiających zawodowo CRT były lepsze...

    de Fresz

  • 69. Data: 2009-07-07 20:36:51
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > Zabrzmiało jakby dla tych obrabiających zawodowo CRT były lepsze...

    Dobrze to ująłeś - BYŁY lepsze :D

  • 70. Data: 2009-07-07 21:38:10
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-07-07 22:36:51 +0200, Czornyj <m...@c...pl> said: