  • 1. Data: 2009-06-26 08:23:54
    Temat: Ciekawostka
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    http://richardwiseman.wordpress.com/2009/06/23/possi
    bly-the-best-optical-ilusion-i-have-seen-all-year/

  • 2. Data: 2009-06-26 08:38:57
    Temat: Re: Ciekawostka
    Od: docxxx <s...@g...com>

    Nie wierzylem. Dopiero po przeslonieciu tego rozu kartkami zobaczylem
    ta zielen.
    I to jest wlasnie postrzeganie symultaniczne (zalezne od kontekstu).

  • 3. Data: 2009-06-26 08:50:09
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    docxxx wrote:
    > Nie wierzylem. Dopiero po przeslonieciu tego rozu kartkami zobaczylem
    > ta zielen.
    > I to jest wlasnie postrzeganie symultaniczne (zalezne od kontekstu).

    Ten obrazek ma mityczną plastykę :>>>

  • 4. Data: 2009-06-26 09:00:03
    Od: "kurdybanek" <k...@a...pl>

    Najlepszy przykład, że człowiek widzi mózgiem. Aparat nie. Dlatego tak
    często wykonane zdjęcia różnią się od naszych wyobrazeń. 90% sukcesu w
    fotografii, to nauczyć się patrzeć na otaczającą rzeczywistość tak jak
    "widzi" ją aparat...

  • 5. Data: 2009-06-26 09:06:41
    Od: "Jakub Jewula" <b...@s...com.pl>

    > Nie wierzylem. Dopiero po przeslonieciu tego rozu kartkami zobaczylem
    > ta zielen.
    > I to jest wlasnie postrzeganie symultaniczne (zalezne od kontekstu).

    Guzik prawda.

    To wina tego, ze nie masz najnowszego monitora NEC wyswiatlajacego
    conajmniej AdobeRGB1998 (moze teraz robia juz takie z AdobeRGB2009?)
    wraz z kalibratorem za kilka tysiecy. Jakbys mial nie byloby problemow.

  • 6. Data: 2009-06-26 09:14:41
    Od: "Matt " <m...@W...gazeta.pl>

    docxxx <s...@g...com> napisał(a):

    > Nie wierzylem. Dopiero po przeslonieciu tego rozu kartkami zobaczylem
    > ta zielen.
    > I to jest wlasnie postrzeganie symultaniczne (zalezne od kontekstu).

    Nieprawda. Piksele zostały pomieszane między sąsiednimi kolorami i w
    niebieskiej części jest tylko kilka pikseli jest zielonych, reszta
    ciemnoniebieskich:
    http://img145.imageshack.us/img145/558/37283944.jpg

    Maciej

  • 7. Data: 2009-06-26 09:15:40
    Od: "Matt " <m...@W...gazeta.pl>

    Jakub Jewula <b...@s...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > conajmniej AdobeRGB1998 (moze teraz robia juz takie z AdobeRGB2009?)
    > wraz z kalibratorem za kilka tysiecy. Jakbys mial nie byloby problemow.

    Ja uważam, że winą jest brak obiektywu na 50.000 EUR.

    Maciej

  • 8. Data: 2009-06-26 09:18:26
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 26 Jun., 11:00, "kurdybanek" <k...@a...pl> wrote:
> [...]
    > często wykonane zdjęcia różnią się od naszych wyobrazeń. 90% sukcesu w
    > fotografii, to nauczyć się patrzeć na otaczającą rzeczywistość tak jak

    no tak , tylko ze wtedy mozesz wpasc pod samochod.

    ja juz wole postrzegac tak jak postrzegam

    poza tym aparat postrzega czarno - bialo , kolory sa dodawne w
    komputerze, ja tam wole widziec swiat kolorowo.

  • 9. Data: 2009-06-26 09:19:49
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 26 Jun., 10:38, docxxx <s...@g...com> wrote:
    > Nie wierzylem. Dopiero po przeslonieciu tego rozu kartkami zobaczylem
    > ta zielen.
    > I to jest wlasnie postrzeganie symultaniczne (zalezne od kontekstu).

    mnie to nijak nie wychodzi.
    nie jestem widac podatny na magoczne sztuczki.
    wydrukowalem na papierze , zamalowalem na czarno reszte
    zielony nadal zielonym , niebieski niebieskim.

  • 10. Data: 2009-06-26 09:30:38
    Od: "Slawek 'IDEall' Fydryk" <s...@g...invalid>

    "Matt " napisał:

    > Piksele zostały pomieszane między sąsiednimi kolorami i w
    > niebieskiej części jest tylko kilka pikseli jest zielonych, reszta
    > ciemnoniebieskich

    Tu masz poprawną wersję tej grafiki:
    http://i241.photobucket.com/albums/ff155/Vip_blast/m
    onspiral.png
    tamten gif nadaje się do... właściwie do niczego się nie nadaje.