eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPanda czy Clio?Re: Panda czy Clio?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!lub
    lin.pl!uw.edu.pl!newsgate.cistron.nl!newsgate.news.xs4all.nl!194.109.133.84.MIS
    MATCH!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed5.news.xs4all.nl!xs4all!feeder.news-service.co
    m!border1.nntp.ams.giganews.com!border2.nntp.ams.giganews.com!nntp.giganews.com
    !news.astraweb.com!border5.a.newsrouter.astraweb.com!feeder1.cambriumusenet.nl!
    feed.tweaknews.nl!209.197.12.242.MISMATCH!nx01.iad01.newshosting.com!209.197.12
    .246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!
    unt-exc-02.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-f
    or-mail
    From: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Panda czy Clio?
    Date: Thu, 18 Mar 2010 22:05:47 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 51
    Message-ID: <hnu59f$apa$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    References: <op.u9nw4jv8bd5dre@arrow> <4b9fdb08$1@news.home.net.pl>
    <hnomji$og4$1@news.onet.pl> <4b9feba3$1@news.home.net.pl>
    <hnprcs$5uu$1@news.onet.pl> <4ba0c6e0$1@news.home.net.pl>
    <hnrhdv$ink$1@news.dialog.net.pl> <4ba15a8a$1@news.home.net.pl>
    <hnsdp0$gdn$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: bpq193.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1268947056 11050 83.29.58.193 (18 Mar 2010
    21:17:36 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 18 Mar 2010 21:17:36 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <hnsdp0$gdn$1@news.onet.pl>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18005
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18005
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2265352
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Gabriel'Varius'" <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> napisał
    w wiadomości news:hnsdp0$gdn$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik CUT napisał:
    >> W dniu 2010-03-17 22:26, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
    >>
    >>> Aha, czyli Corsę miałeś w jednej z najbogatszych wersji, zaś Clio to
    >>> budżetowe auto, głównie dla firm - cztery koła, kierownica ze
    >>> wspomaganiem, najsłabszy silnik i czasem trochę elektryki (+klima, jeśli
    >>> firma sobie zażyczyła).
    >>> Faktycznie - jest co porównywać.
    >>>
    >>
    >> Wykończenie we wszystkich wersjach clio jest takie samo.
    > ROTFL - przejdz sie do salonu/komisu/na gliede/pogooglaj w fotkach a
    > wrocisz do rzeczywistosci :-)
    > pozdrawiam

    Ja przez prawie cztery lata jeździłem clio w bogatej wersji RSi (109 koni).
    Wersja ta nie była sprzedawana w Polsce - ale nowa kosztowała w przeliczeniu
    prawie 90 tys., ten egzemplarz przywiózł z Francji sąsiad, dzieki czemu
    znałem jego historię i wiedziałem w jakim jest stanie (bezwypadkowe,
    przebieg itd.). Kupiłem auto, kiedy miało 3 lata, a od pierwszej rejestracji
    minęło dokłądnie 25 miesięcy, miało przejechane niecałe 60 tys. Kiedy
    skończyło cztery lata, przyciski same zaczęły wyskakiwać, elektryka zwierać
    w najbardziej nieoczekiwanych momentach, tapicerka zaczęła się rozłazić. Do
    końca eksploatacji (czyli gdy auto miało niecałe siedem lat) wymieniłem
    sprzęgło, pompę wodną, łożyska przednich kół ze sześć razy, amortyzatory
    (przód i tył, tył dlatego, że prawy się urwał - własciwie bez powodu).
    Wymieniłem chyba wszystkie przyciski w kabinie - te od szyb, awaryjnych,
    ogrzewania tylnej szyby. Oczywiście do tego wszystkie płyny, klocki, rozrząd
    itd. - wszystko "by the book". Wnętrze w sześcioletnim aucie zaczeło się
    rozpadać - plastiki zaczęły sie łuszczyć, przyciski wyskakiwały z deski, po
    prostu masakra. Silnik (w przeciwieństwie do skrzyni) był bez zarzutu - poza
    tym, ze przy ok 100 kkm zaczął brac olej w ilości ok 1 litra pomiędzy
    wymianami (co 10 tys.). Z ulgą pozbyłem sie go - bo choć świetnie trzymało
    sie drogi, fajnie przyspieszało, trzymało się w zakrętach jak marzenie i
    było o wiele twardsze niż standardowe clio, to była to skarbonka bez dna.
    Potem kupiłem corollę - kierując sie praktycznie wyłącznie legendarną
    niezawodnością i przez dziewięć lat (bez miesiąca) wymieniłem w niej radio,
    bo fabryczne się zepsuło. Auto przy odsprzedaży miało oryginalne amorki,
    łożyska, wszystkie elementy zawieszenia, nawet klocki z tyłu zużyte mniej
    więcej w 40-45% (przy przebiegu prawie 150 tys.). Dodam tylko, że lakier w
    dziewięcioletniej corolli - po umyciu, wyglądał praktycznie jak nowy,
    siedmiotlenie clio wyglądało o wiele gorzej. Jednym słowem - nigdy więcej,
    to auto wleczyło mnie na zawsze z francuzów. Podobno potem było lepiej, to
    znaczy kolejne generacje były lepiej wykonane, ale ja wolałem już nie
    ryzykować.

    --
    Yogi(n)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: