    From: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Panda czy Clio?
    Date: Thu, 18 Mar 2010 22:05:47 +0100

    Użytkownik "Gabriel'Varius'" <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> napisał
    w wiadomości news:hnsdp0$gdn$1@news.onet.pl...

    > ROTFL - przejdz sie do salonu/komisu/na gliede/pogooglaj w fotkach a
    > wrocisz do rzeczywistosci :-)
    > pozdrawiam

    Ja przez prawie cztery lata jeździłem clio w bogatej wersji RSi (109 koni).
    Wersja ta nie była sprzedawana w Polsce - ale nowa kosztowała w przeliczeniu
    prawie 90 tys., ten egzemplarz przywiózł z Francji sąsiad, dzieki czemu
    znałem jego historię i wiedziałem w jakim jest stanie (bezwypadkowe,
    przebieg itd.). Kupiłem auto, kiedy miało 3 lata, a od pierwszej rejestracji
    minęło dokłądnie 25 miesięcy, miało przejechane niecałe 60 tys. Kiedy
    skończyło cztery lata, przyciski same zaczęły wyskakiwać, elektryka zwierać
    w najbardziej nieoczekiwanych momentach, tapicerka zaczęła się rozłazić. Do
    końca eksploatacji (czyli gdy auto miało niecałe siedem lat) wymieniłem
    sprzęgło, pompę wodną, łożyska przednich kół ze sześć razy, amortyzatory
    (przód i tył, tył dlatego, że prawy się urwał - własciwie bez powodu).
    Wymieniłem chyba wszystkie przyciski w kabinie - te od szyb, awaryjnych,
    ogrzewania tylnej szyby. Oczywiście do tego wszystkie płyny, klocki, rozrząd
    itd. - wszystko "by the book". Wnętrze w sześcioletnim aucie zaczeło się
    rozpadać - plastiki zaczęły sie łuszczyć, przyciski wyskakiwały z deski, po
    prostu masakra. Silnik (w przeciwieństwie do skrzyni) był bez zarzutu - poza
    tym, ze przy ok 100 kkm zaczął brac olej w ilości ok 1 litra pomiędzy
    wymianami (co 10 tys.). Z ulgą pozbyłem sie go - bo choć świetnie trzymało
    sie drogi, fajnie przyspieszało, trzymało się w zakrętach jak marzenie i
    było o wiele twardsze niż standardowe clio, to była to skarbonka bez dna.
    Potem kupiłem corollę - kierując sie praktycznie wyłącznie legendarną
    niezawodnością i przez dziewięć lat (bez miesiąca) wymieniłem w niej radio,
    bo fabryczne się zepsuło. Auto przy odsprzedaży miało oryginalne amorki,
    łożyska, wszystkie elementy zawieszenia, nawet klocki z tyłu zużyte mniej
    więcej w 40-45% (przy przebiegu prawie 150 tys.). Dodam tylko, że lakier w
    dziewięcioletniej corolli - po umyciu, wyglądał praktycznie jak nowy,
    siedmiotlenie clio wyglądało o wiele gorzej. Jednym słowem - nigdy więcej,
    to auto wleczyło mnie na zawsze z francuzów. Podobno potem było lepiej, to
    znaczy kolejne generacje były lepiej wykonane, ale ja wolałem już nie
    ryzykować.

    --
    Yogi(n)