  • 21. Data: 2009-06-26 10:45:07
    Temat: Re: Panasonic troszczy się o swoich klientów ...
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 26 Jun., 12:41, "JD" <j...@g...com> wrote:
    > Użytkownik "XX YY" <j...@u...at> napisał w
    wiadomościnews:d472727f-4dce-492e-aa68-11fe5f8d5264@
    j12g2000vbl.googlegroups.com...

    > a kto się takim podpisuje znawco znaku ?
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > JD

    okazuje sie jednak ze mozna postawic glupie pytania.
    Glupszego trudno chyby wymyslec.
    czego dowodem jest post podpisany przez niejakiego JD

    nie znam goscia przeciez , skad mam wiedziec kto sie tak podpisuje ?

  • 22. Data: 2009-06-26 10:59:55
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" napisał

    > Kiedyś się zanosiło, że początkiem open source w fotografii może być
    > system
    > 4/3 - ale mam coraz większe obawy, że tak się nie stanie.

    Niestety na to wygląda.

    adam

  • 23. Data: 2009-06-26 10:59:59
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Pelos" <p...@p...pl> napisał:

> [...]
    ry.html

    > No... przeciez nie musimy instalowac nowego apdejtu.
    > Panasonic _wyraznie_ ostrzega na swojej stronie czym to grozi - co nie ?

    Owszem. Ale... jeśłi kupisz nowego Panasonica - prawdopodobnie bedziesz miał
    wgraną właśnie najnowszą wersję oprogramowania - i musisz się liczyć z
    koniecznością kupowania oryginalnych - a więc i kosztownych - akumulatorów
    Panasonica.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 24. Data: 2009-06-26 11:55:13
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Fri, 26 Jun 2009 00:59:35 -0700 (PDT), XX YY napisał(a):

    > Ja bym powiedzial inaczej . komus kto sie podpisuje cos tam malpa
    > o2.pl z zasady sie nie wierzy.

    ...napisał j...@u...at/bez ksywy/xxx/XX YY.
    To się nazywa "strzelić sobie w stopę" :)

    --
    Pozdr.
    Grzegorz

  • 25. Data: 2009-06-26 12:59:43
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Marek Wyszomirski napisał:

    > sie

    > Kiedyś się zanosiło, że początkiem open source w fotografii może być system
    > 4/3 - ale mam coraz większe obawy, że tak się nie stanie.

    Jakim cudem tak myślałeś???

    m.
    --
    "Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive,
    but what they conceal is vital" - Aaron Levenstein

  • 26. Data: 2009-06-26 16:55:47
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "XX YY" <j...@u...at> napisał:

    >[...]
    >nie znam sie na tym w kazdym razie fakt ze mnie po zalozeniu obcej
    >bateri panasonic padl ( nie mam pewnosci ze przez nia ) oraz ze
    >panasonic blokuje obce zrodla zasilania daje troche do myslenia.

    Panasonic blokuje obce źródła zasilania z bardzo prostego powodu - jak
    będzie miał monopol na spzredaż akumulatorków do swoich aparatów będzie mógł
    skuteczniej doić klientów.

    >Co sie stanie jesli bateria ma za maly opor wewnetrzny ?
    >kto to moze wiedziec?

    Każdy kto ma jakieś pojąęcie o prądzie elektrycznym. Napiecie na niej pod
    obciążeniem mniej sie obniży. Współczesna elektronika jest tak projektowana
    że nie robi to na niej wrażenia. Jedyne znane mi typ urządzenia konsumpcyjne
    wrażliwe na zastosowanie baterii o mniejszym oporze wewnętrznym to niektóre
    bardzo stare lampy błyskowe (z czasów gdy nikt nie stosował akumulatorów o
    rozmiarach 'paluszków' AA). Baterie wówczas stosowane miały znaczną oporność
    wewnętrzną i była ona wykorzystywana do ograniczenia prądu pobieranego pzrez
    przetwornicę pzry łądowaniu lampy. Włożenie do takiej lampy akumulatorków
    NiCd o wprawdzie niższym napięciu znamionowym ale i wielokrotnie mniejszym
    oporze wewnętrznym mogło spowodować przeciążenie przetwornicy i w
    konsekwencji jej uszkodzenie. Ale to naprtawdę bardzo dawne czasy.
    Nie wierzę też aby akumulatorki niezależnych producentów miały znacząco
    mniejszą rezystancję wewnętrzną niż ogniwa Panasonica - ze względu na
    sprawność producenci dążą do zminimalizowanie rezystancji wewnętrznej - i
    trudno oczekiwać, aby ogniwa z jakiejś 'lewej' fabryki były pod tym względem
    lepsze od ogniw Panasonica - który w końcu jest jednym z najbardziej
    renomowanych producentów akumulatorków.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 27. Data: 2009-06-26 17:19:52
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 26 Cze, 18:55, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> wrote:

    >... aby ogniwa z jakiejś 'lewej' fabryki były pod tym względem
    > lepsze od ogniw Panasonica - który w końcu jest jednym z najbardziej
    > renomowanych producentów akumulatorków.

    na sile mozna szukac potencjalnych problemow z ladowaniem...
    np. Panasonic wsadzi jakies porzadne aku Li-Po, dolaczy do zestawu
    szybka ladowarke ~2C i po zmianie aku na jakis lipny aparat pojdzie z
    dymem...

    WS

  • 28. Data: 2009-06-26 17:36:55
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Mikolaj Machowski" <m...@w...pl> napisał:

    > Jakim cudem tak myślałeś???
    >[...]

    Kiedy system startował pojawiały się opinie, że wszystkie standardy i
    protokoły współpracy z obiektywami będą jawne i dostepne aby zachęcić jak
    największą ilość firm do produkcji sprzetu kompatybilnego z tym systemem.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 29. Data: 2009-06-26 17:55:39
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Marek Wyszomirski wrote:

> [...]
    > bedziesz miał wgraną właśnie najnowszą wersję oprogramowania - i
    > musisz się liczyć z koniecznością kupowania oryginalnych - a więc i

    Myslisz ze zrobili zabezpieczenia na algorytmach kryptograficznych z
    niesymetrycznym kluczem?! Chiczyki to obcykaja w 1 miesiac, Canon tez
    cudowal i ostatecznie dal se siana :)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 30. Data: 2009-06-26 18:19:27
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Jakub Jewuła napisał:
    > Dobrze rozumiem, ze w przypadku G1 "ten update" poprawia tylko cos-tam
    > we wspolpracy ze szklami? Pomijajac oczywiscie sprawe bakterii?
    >
    > Chyba sobie podaruje ;-)

    Wersję 1.3 daruj sobie, bo faktycznie zawiera bateryjną pułapkę i jakieś
    poprawki do współpracy z 14-140, innych nie dotyka. Nic więcej.
    Poprzednie (1.1 i 1.2) coś tam poprawiały i je wgrałem ale od tej
    trzymam się z daleka. Pewnie tym samym od następnych również.
    Maciek