  • 1. Data: 2009-06-25 13:52:24
    Temat: E-420, E-620, obiektyw szerokokątny
    Od: mmrosz <m...@g...com>

    Witajcie ponownie,
    to mój drugi post na tej grupie,
    od poprzedniego sporo poczytałem, chodziłem, oglądałem.. a teraz
    pytam :)

    Potrzebuję nowej lekkiej i niedużej lustrzanki z szerokim obiektywem -
    to już wiem :)
    będę wykonywał zdjęcia z powietrza - latając na paralotni, aparat
    trzymając w ręku :)

    W odpowiedziach na poprzedni post sugerowaliście A-350, E-420, Pentaxa
    KM+, lekkie kompakty lub wynalazki typu flycam. Podaliście bardzo
    ciekawe linki do zdjęć robionych przez profesjonalistę (Pawła
    Młodkowskiego) Nikonami, generalnie odradzaliście zakup lustra, a
    wybór kompaktu. A ja się uparłem :) chcę zacząć od czegoś taniego,
    małego i uniwersalnego, ale lustra, a zdjęcia będę robił z powietrza i
    nie tylko :) A teraz konkrety:

    Najciekawszą z mojego punktu widzenia lustrzanką pod kątem wielkości i
    wagi jest Olympus E-420 129,5 x 91 x 53 mm (380g netto).
    Dwie rzeczy nie dają mi jednak spokoju:
    po pierwsze, brak stabilizacji matrycy,
    po drugie jeśli E-420 jest jeszcze gdzieś sprzedawany, to razem z
    obiektywem kitowym Zuiko 14-42 (miałem przyjemność bawić się nim przez
    chwilę, mechanicznie to klęska, chodzi ciężko na szerokim kącie, lżej
    po środku, może jakiś wadliwy egzemplarz?, w każdym razie byłem
    niemiło zaskoczony), a co za tym idzie, musiałbym kupić aparat z
    obiektywem kitowym, a później jeszcze obiektyw (szeroki)..

    Ze względu na dwie powyższe niedające mi spokoju zastanawiam się
    właśnie nad niewiele większym, niewiele cięższym i niestety sporo
    droższym E-620 130.0 x 94.0 x 60.0mm (475g netto), który jest
    wyposażony w stabilizację matrycy (która w moim przypadku będzie miała
    duże znaczenie??), można go kupić bez obiektywu, jest nową
    konstrukcją, a dodatkowo ma ekran uchylno-obrotowy :))

    Jest jeszcze E-450, niestety też bez stabilizacji, i generalnie
    niewiele różnic w stosunku do 420 :(

    Do tego chciałbym w niedalekiej przyszłości (a może już teraz?)
    dokupić obiektyw szerokokątny, oglądałem Zuiko 9-18mm (dla Olympusa o
    mniejszej matrycy będzie to odpowiednik 18-36mm) za ponad 2tyś, jest
    super, obraz bomba, chodzi pięknie!! ale drogi :( w tej samej cenie
    jest Sigma 10-20, nie mogę jednak doczytać, czy znajdę Sigmę 10-20 do
    Olympusa?

    Moje pytania:
    Czy E-620 to w moim przypadku dobry wybór?
    Jeśli tak, od jakiego obiektywu zacząć?
    Docelowo chciałbym dysponować dwoma obiektywami: coś szerokokątnego i
    coś wąskiego. Najchętniej zacząłbym od, któregoś z wyżej wymienionych
    szerokokątnych, ale cena mnie powala.. :( z drugiej strony, jeśli ten
    kitowy w E-620 chodzi tak jak ten co go oglądałem w 450.. A może macie
    inne propozycje?
    Jeśli na początek zdecyduję się na obiektyw kitowy, czy uda mi się go
    później sprzedać?

    Będę wdzięczny za wszelkie rady, uwagi i podpowiedzi :)

    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2009-06-25 14:35:16
    Temat: Re: E-420, E-620, obiektyw szerokokątny
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    mmrosz wrote:

    > Dwie rzeczy nie dają mi jednak spokoju:
    > po pierwsze, brak stabilizacji matrycy,

    Nic ci nie da podczas lotu.

> [...]
    > chwilę, mechanicznie to klęska, chodzi ciężko na szerokim kącie, lżej
    > po środku, może jakiś wadliwy egzemplarz?, w każdym razie byłem

    Raczej wadliwy, nic takiego nie ma. Kit jest bardzo dobrze wykonany (ale
    plastikowy).

> [...]
    > super, obraz bomba, chodzi pięknie!! ale drogi :( w tej samej cenie
    > jest Sigma 10-20, nie mogę jednak doczytać, czy znajdę Sigmę 10-20 do

    On nie jest drogi, jest tańszy od Sigmy 10-20 i Tokiny 12-24 i lepszy od nich
    optycznie. Zakup Sigmy 10-20 dla Olympusa jest pozbawiony sensu.

    Ja mimo wszystko sugeruję kupić nie lustrzankę, a kompakt, np. LX3. Nie dość że
    jest mały i ma 24mm, to jeszcze filmy nakręcisz.

  • 3. Data: 2009-06-25 14:56:19
    Od: mmrosz <m...@g...com>

    > Zakup Sigmy 10-20 dla Olympusa jest pozbawiony sensu.

    możesz napisać, dlaczego?

  • 4. Data: 2009-06-25 15:00:01
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    mmrosz pisze:

    > możesz napisać, dlaczego?

    20-40 zamiast 18-36, no i jeśli cena podobna(tak wynika z wypowiedzi),
    to ja osobiście też wybrałbym Olympusa zamiast Sigmy.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 5. Data: 2009-06-25 15:09:20
    Od: mmrosz <m...@g...com>

    A jakieś alternatywy dla tego Zuiko? coś tańszego?

    i pytanie:
    dlaczego stabilizacja matrycy nic mi nie da podczas lotu?
    (nawet przy szerokim kącie? o ile to ma jakieś znaczenie)

  • 6. Data: 2009-06-25 15:16:29
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    mmrosz wrote:

    > możesz napisać, dlaczego?

    Bo jest gorsza optycznie. Bo jest droższa. Bo jest węższa. W Olympusie jest do
    wyboru 9-18 i 11-22 - oba są świetne.

  • 7. Data: 2009-06-25 15:18:13
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    mmrosz wrote:
    > A jakieś alternatywy dla tego Zuiko? coś tańszego?
    >
    > i pytanie:
    > dlaczego stabilizacja matrycy nic mi nie da podczas lotu?
    > (nawet przy szerokim kącie? o ile to ma jakieś znaczenie)

    Stabilizacja pomaga zniwelować drganie rąk przy robieniu zdjęcia, kiedy lecisz
    ruch jest zupełnie inny i silniejszy.

    Poza tym stabilizacja po prostu nie będzie potrzebna, o ile nie latasz
    wieczorem. Przecież to szeroki kąt.

  • 8. Data: 2009-06-25 16:03:42
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    Miękka klucha Mateusz Ludwin napisał tak:

    > Stabilizacja pomaga zniwelować drganie rąk przy robieniu zdjęcia, kiedy
    > lecisz ruch jest zupełnie inny i silniejszy.

    chcesz powiedziec ze podczas lotu nie wystepuje zjawisko drzenia rak?

    --
    http://www.demotywatory.pl/komentarze/2330
    W tablicę kluczyk raz i dwa

  • 9. Data: 2009-06-25 18:16:49
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Kombajn Bizon:

    > chcesz powiedziec ze podczas lotu nie wystepuje zjawisko drzenia rak?

    Ginie w tłumie.

  • 10. Data: 2009-06-25 22:27:10
    Od: mmrosz <m...@g...com>

    Niestety nie mogę tego przetestować..
    wydaje mi się jednak, że stabilizacja będzie potrzebna,
    lecąc i trzymając aparat w ręku celuję w jeden punkt,
    to tak jakbym stał na ziemi, chwiał się na nogach i robił zdjęcie :P

    a co z alternatywami? (tańszymi alternatywami)
    może zacząć od kitu i nakładki np. 0,4?
    a dopiero później zmienić obiektyw?