  • 91. Data: 2009-07-02 04:35:22
    Temat: Re: Panasonic troszczy się o swoich klientów ...
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Waldek Godel <n...@o...info> zwrócił błąd:

    > W godzinach. Gdzieś był opis dużej fabryki na wielkim chińskim zadupiu.
    > Jedna wielka hala. Wchodząc wejściem z jednej strony wchodziłeś do biura
    > zarządzającego produkcją "firmową", wchodząc od drugiej strony było biuro
    > od podróbek. A jedno i drugie składały w środku te same male rączki.
    > Oczywiście to jest dosyc nietypowy przypadek, oni fabryczek mają podobną
    > ilość co ludzi - mnóstwo

    Na pewno to też się zdarza, ale IMO za dużo ryzykują w razie wpadki żeby
    robić to w każdym zakładzie. Tam przecież dyrektorzy popełniają
    samobójstwa z byle powodu :) W Chinach od kilku lat jest więcej procesów
    o podróbki gdzie powodem jest chiński producent niż takich gdzie jest
    nim zachodni, sami swoich nie szanują.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 92. Data: 2009-07-02 17:41:28
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik adam napisał:

    > Mało realna - 7-14 to panasonicowy sprzęt i ten raczej będzie działać
    > bez problemów.

    A gdzie napisałem, że całkowicie nie będzie możliwości działania? Będzie
    ale jeżeli w korpusie znajdzie się "właściwa" wersja systemu.
    Jeszcze zaznaczę, że to moje gdybanie - bo znowu się ktoś przestraszy :-)
    Oprogramowanie zmieniasz sam w parę minut - włącznie ze ściąganiem,
    całkowicie za darmo. A że przy okazji, pod przymusem wgrasz blokadę
    baterii ...
    Mi w zupełności odpowiada działanie korpusu z obecnym oprogramowaniem i
    nie widzę potrzeby wgrywania kolejnej wersji ale coś mogą wymyśleć,
    żebym musiał :-)
    Czym innym jest postęp techniczny a czym innym podstęp techniczny.
    Wolałem kupić niefirmowy wężyk spustowy za 40zł, niż oryginał chyba
    300zł droższy. Działa. Wkurzające by było, gdyby w oryginale był
    procesor, służący wyłącznie do sprawdzania oryginalności, nic nie
    wnoszący do działania. Na szczęście na dwóch opornikach i trzech
    blaszkach niewiele da się zamieszać :-)
    Maciek

  • 93. Data: 2009-07-02 17:44:07
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Saiko Kila napisał:
    > Na pewno to też się zdarza, ale IMO za dużo ryzykują w razie wpadki żeby
    > robić to w każdym zakładzie. Tam przecież dyrektorzy popełniają
    > samobójstwa z byle powodu :)
    Eeee ... znaczy używają swoich, nielegalnych baterii i w ten sposób
    rozstają się z tym padołem? :-)
    Maciek

  • 94. Data: 2009-07-03 00:08:36
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Maciek" napisał

    > A gdzie napisałem, że całkowicie nie będzie możliwości działania?

    A gdzie napisałem, że napisałeś to co mówisz ? ; )

> [...]
    > Mi w zupełności odpowiada działanie korpusu z obecnym oprogramowaniem i
    > nie widzę potrzeby wgrywania kolejnej wersji ale coś mogą wymyśleć, żebym

    No zgoda, teoretycznie jest to możliwe ale konia z rzędem temu kto poda
    przykład podobnego, ordynarnego zagrania przy upgradzie softu.
    Ja np. nie pamiętam czy kiedykolwiek widzialem jakieś uaktualnienie, które
    zmieniłoby coś istotnego. Co więcej - przypuszczam, że dotychczas jesli
    robiłem jakiś update to bardziej z powodu zobaczymycosięstanie
    Póki co, czesto jedyny sensowny upgrade to model wyżej ; )

> [...]
    > szczęście na dwóch opornikach i trzech blaszkach niewiele da się zamieszać

    I całe szczęście. Bo jak swego czasu podziwiałem ceny akcesoriów Niona i
    Canona to mi się Phottix otwierał w kieszeni ; )

    adam

  • 95. Data: 2009-07-03 06:02:59
    Od: Marx <M...@n...com>

    adam pisze:
    > Ja np. nie pamiętam czy kiedykolwiek widzialem jakieś uaktualnienie,
    > które zmieniłoby coś istotnego. Co więcej - przypuszczam, że dotychczas
    ojoj tos pojechal
    Niedawno Canon wydal firmware odblokowujacy sporo funkcjonalnosci
    kamerowania
    Sony wydalo firmware pozwalajacy na lepsza kontrole odszumiania
    Marx

  • 96. Data: 2009-07-03 09:14:24
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "adam" <j...@o...maile.com> napisał:

    >[...] No zgoda, teoretycznie jest to możliwe ale konia z rzędem temu kto
    >poda przykład podobnego, ordynarnego zagrania przy upgradzie softu.

    Może nie ordynarnego, ale przypadek zablokowania pewnych możliwości znam. W
    pryzpadku Pentaxa K10D w jednej z wcdzesnych wersji software'u (wydaje mi
    się, że v.1.10 ale numer bmogłem pomylić) była możliwość łatwego wejścia w
    menu serwisowe poprzez wciśnięcie odpowiedniej kombinacji przycisków przy
    włączaniu aparatu. Można było w tym menu ingerowac w działanie aparatu - np.
    dostrajać działanie AF w celu zlikwidowania FF/BF. Gdy sposób wejścia w menu
    serwisowe stał się powszechnie znany wśród uzytkowników - Pentax w kolejnych
    wersjach oprogramowania zablokował tę możliwość. Nie było również po
    zainstalowaniu nowszych wersji możliwości powrotiu do starszych (ale na to
    akurat sposób został znaleziony - pojawiła się nieco zmodyfikowana przez
    użytkowników wersja oprogramowania 1.10 która dawała się wgrać do aparatów z
    nowszym oprogramowaniem. Akurat w tym przypadku było to uzasadnione -
    grzebiąc w menu serwisowym bez zachowania należytej ostrożności można było
    doprowadzić aparat do stanu wymagającego naprawy w serwisie.

> [...]
    > robiłem jakiś update to bardziej z powodu zobaczymycosięstanie
    > Póki co, czesto jedyny sensowny upgrade to model wyżej ; )

    W przypadku Pentaxa były istotne uaktualnienia. Najstarsza wersja
    oprogramowania nie umożliwiała sterowania zewnętrzna lampą błyskową w trybie
    bezprzewodowym P-TTL za pomoca lampy wbudowanej (sterowanie bezprzewodowe
    było możliwe, ale tylko za pomocą drugiej lampy systemowej umieszczonej w
    sankach aparatu) - użytkownicy to ostro krytykowali i przy nowszych wersjach
    oprogramowania już można. Również możliwość sterowania silnikiem AF
    wbudowanym w obiektyw (w chwili wypuszczenia K10D obiektywów takich jeszcze
    Pentax nie produkował, aczkolwiek zapowiadał ich wprowadzenie na rynek)
    pojawiło się dopiero od którejś wersji software'u.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 97. Data: 2009-07-03 10:35:51
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Marx" napisał
    > ojoj tos pojechal
    > Niedawno Canon wydal firmware odblokowujacy sporo funkcjonalnosci
    > kamerowania
    > Sony wydalo firmware pozwalajacy na lepsza kontrole odszumiania

    Ale to istotnie działało lepiej czy pisali, że ma działać lepiej ?
    Pamiętam jak po niemal każdej aktualizacji firmware w D70 lub w 20D
    zaczynały krążyć urban legends o tym jakoby coś zaczynało lepiej
    funkcjonować. Coś co oczywiście nie było wypunktowane na liście opisującej
    zakres poprawek.

    adam

  • 98. Data: 2009-07-03 10:35:54
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" napisał

> [...]
    > wejścia w menu serwisowe[...]
    >
    > W przypadku Pentaxa były istotne uaktualnienia.[...]

    To widać Pentax poważniej traktował swoich klientow i swoje produkty niż
    Canon i Nikon. Przynajmniej w modelach 20D i D70. Tam istotne poprawki
    wprowadzano razem z body ; )
    Ale to z menu serwisowym to niezłe ; ) widać zagapili się.

    adam

  • 99. Data: 2009-07-03 11:42:22
    Od: Marx <M...@n...com>

    adam pisze:
> [...]
    > zaczynały krążyć urban legends o tym jakoby coś zaczynało lepiej
    > funkcjonować. Coś co oczywiście nie było wypunktowane na liście

    o to zapytaj wlascicieli takich aparatow :)
    z tego co czytywalem, to w obu przypadkach byly to konkretne poprawki
    dzialajace
    Marx

  • 100. Data: 2009-07-03 19:00:21
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik adam napisał:

    > No zgoda, teoretycznie jest to możliwe ale konia z rzędem temu kto poda
    > przykład podobnego, ordynarnego zagrania przy upgradzie softu.

    Może coś z Microsoftu ;-) ? Co system, to konieczny upgrade sprzętu.

    > Ja np. nie pamiętam czy kiedykolwiek widzialem jakieś uaktualnienie,
    > które zmieniłoby coś istotnego.

    W owym Panasonicu G1, ostrzenie w trybie manualnym, z manulanym
    obiektywem. Z pierwotnym oprogramowaniem, po 5 sekundach od wciśnięcia
    przycisku uruchamiającego, powiększony podgląd powracał do pierwotnego
    rozmiaru. Teraz jest powiększony aż do ponownego naciśnięcia przycisku
    lub do wciśnięcia spustu do połowy. Tak długo jak chcesz.
    To mi się podoba.

    Pożyjemy, zobaczymy. Cała awantura wzięła sie stąd, że chyba jeszcze
    nikt nie wpadł na pomysł ubezwłasnowolnienia użytkownika akumulatorów.
    Panasonic był pierwszy - przynajmniej o ile dobrze słyszałem, to inni
    producenci nie stosują tego rodzaju zagrywek i ich użytkownicy nie giną
    w błysku eksplozji. Mogą stosować zamienniki. Już to można potraktować
    jako niezbyt czystą zagrywkę. Znaczy nieczysta jest blokada.
    Maciek