  • 1. Data: 2015-02-08 11:07:48
    Temat: Pamięć w Androidzie
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    Nie chodzi o nowsze wersje systemu, które podobno to mają "z urzędu" a o
    4.2.2. Sytuacja wygląda tak: próbuję zaktualizować Here Maps, jednak
    dostaję komunikat o tym że w urządzeniu jest za mało miejsca w pamięci.
    Doinstalowany menażer plików pokazuje że na karcie SD jest 800MB wolnego
    miejsca, a w pamięci telefonu 1.5GB. W menu "Ustawienia" telefonu -
    Pamięć - Pamięć Wewnętrzna - wolne 143MB - Karta SD wolne 800MB - Pamięć
    Wewnętrzna Telefonu - wolne 1.57GB.
    Czego ten badziew chce gdy w telefonie łącznie jest ponad 2,3GB wolnego
    miejsca, a zaktualizowana mapa nie ma nawet 50MB? Wywalić to całe
    dziadostwo pod tramwaj i kupić telefon BB czy z Windowsem, czy może
    jednak można z tym coś zrobić?

  • 2. Data: 2015-02-08 11:27:45
    Temat: Re: Pamięć w Androidzie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 08 Feb 2015 11:07:48 +0100, Trybun napisał(a):
> [...]
    > dostaję komunikat o tym że w urządzeniu jest za mało miejsca w pamięci.
    > Doinstalowany menażer plików pokazuje że na karcie SD jest 800MB wolnego

    Moje szajsungi rezerwuja jakies 0.5GB. 520MB wolnego i brak pamieci na
    nowe aplikacje. Oczywiscie nic o tym nie pisza - taki wniosek.

> [...]
    > Czego ten badziew chce gdy w telefonie łącznie jest ponad 2,3GB wolnego
    > miejsca, a zaktualizowana mapa nie ma nawet 50MB?

    on sie nie patrzy na sume, tylko tam gdzie potrzebuje.
    Z karty byc moze nie chce korzystac, moze potrzebuje tam gdzie te
    143MB. Moze rozmiar wiekszy niz sie wydaje.

    > Wywalić to całe
    > dziadostwo pod tramwaj i kupić telefon BB czy z Windowsem, czy może

    No, jesli Ci tak zalezy na Here, to jest to jakas opcja :-)

    > jednak można z tym coś zrobić?

    a) wyczyscic cache aplikacji,
    b) przeniesc aplikacje ... Here lub inna, na karte pamieci.
    c) skasowac i zainstalowac jeszcze raz.

    J.

  • 3. Data: 2015-02-08 14:28:17
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-02-08 o 11:27, J.F. pisze:
    > Moje szajsungi rezerwuja jakies 0.5GB. 520MB wolnego i brak pamieci na
    > nowe aplikacje. Oczywiscie nic o tym nie pisza - taki wniosek.

    Płakać czy przyjąć ze zrozumieniem? Co ci wszyscy użytkownicy widzą
    dobrego w tak poj*nym systemie?

    > on sie nie patrzy na sume, tylko tam gdzie potrzebuje.
    > Z karty byc moze nie chce korzystac, moze potrzebuje tam gdzie te
    > 143MB. Moze rozmiar wiekszy niz sie wydaje.

    Wiem, on przy aktualizacjach patrzy na nosnik gdzie gdzie jest
    zainstalowana owa aplikacja do aktualizacji. Jednak żaden manewr nic nie
    daje, manewr to znaczy przenoszenie aplikacji na inny nośnik.
    Zainstaliwać to się zainstalował, kilka aktualizacji także dało się
    zrobić, tylko teraz z jakichś tylko sobie znanych powodów zaczął stawiać
    weto dla aktualizacji. I żeby nie było - OsmAnda czy Panoramy Firm także
    nie da się zaktualizować.

    > No, jesli Ci tak zalezy na Here, to jest to jakas opcja :-)

    Zależy mi tylko i wyłącznie na sprawnym systemie w telefonie. Próby
    zaktualizowania Here pokazują że coś z nim nie tak.

    > a) wyczyscic cache aplikacji,
    > b) przeniesc aplikacje ... Here lub inna, na karte pamieci.
    > c) skasowac i zainstalowac jeszcze raz.
    >

    > J.

    a/Już dawno to zrobiłem...
    b/To także.
    c/No to już chyba zbyt drastyczne, zresztą bez żadnej gwarancji że coś
    to da.

  • 4. Data: 2015-02-08 15:04:13
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 08.02.2015 o 11:07, Trybun pisze:
    > Nie chodzi o nowsze wersje systemu, które podobno to mają "z urzędu" a o
    > 4.2.2.
    pijesz do niemożności kasowania danch z karty sd? Mimo to u mnie na s4
    here mapy zainstalowało sobie na karcie pamięci.

    > Sytuacja wygląda tak: próbuję zaktualizować Here Maps, jednak
    > dostaję komunikat o tym że w urządzeniu jest za mało miejsca w pamięci.
    musiałbyś to precyzyjniej opisać. telefon rzuca komunikatami, here? Może
    spróbuj odinstalować here a potem zainstalować od nowa na karcie sd.

> [...]
    > miejsca, a zaktualizowana mapa nie ma nawet 50MB? Wywalić to całe
    > dziadostwo pod tramwaj i kupić telefon BB czy z Windowsem, czy może
    ja bym zrobił roota i sporóbował całą kartę sd przyporządkować jako
    pamięć wewnętrzną. link2sd czy jakośtam się to nazywało.

    ToMasz

    Ps pytanie jeszcze o jakim telfonie rozmawiamy

  • 5. Data: 2015-02-08 18:43:57
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Trybun" <i...@j...ru> napisał

    > W menu "Ustawienia" telefonu - Pamięć - Pamięć Wewnętrzna - wolne 143MB

    O tę pamięć prawdopodobnie chodzi. I tak, jest to idiotyczne, że telefon z
    16 GB pamięci i kartą 32 GB kisi się w tej 1-gigabajtowej przestrzeni
    pamięci wewnętrznej, którą wykorzystuje zarówno jako pamięć operacyjną, jak
    i "storage" dla praktycznie wszystkich aplikacji [*]. Oraz jako "pamięć
    podręczną". Przypomina to nieco zamierzchłe czasy MS-DOS, gdzie pomimo
    posiadania 4 czy 8 MB pamięci, stale trzeba było pilnować, aby wolna pamięć
    konwencjonalna (pierwsze 640 kiB przestrzeni adresowej) miała minimum 600
    kiB wojnego miejsca.

    [*] - również te przeniesione do pozostałej pamięci lub na kartę.

    JoteR

  • 6. Data: 2015-02-08 21:25:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 08 Feb 2015 14:28:17 +0100, Trybun napisał(a):

    > Płakać czy przyjąć ze zrozumieniem? Co ci wszyscy użytkownicy widzą
    > dobrego w tak poj*nym systemie?

    A ktory lepszy ?

    To w zasadzie rozsadne, ze telefon sobie rezerwuje cos tam, czy to na
    nowy upgrade, czy na start ..

    > Zależy mi tylko i wyłącznie na sprawnym systemie w telefonie. Próby
    > zaktualizowania Here pokazują że coś z nim nie tak.

    Zakladam ze Here na Lumii bedzie dzialac lepiej.

    Ale reszta ?
    A potem sie okaze, ze i w WP jest podobnie :-)

    > a/Już dawno to zrobiłem...
    > b/To także.
    > c/No to już chyba zbyt drastyczne, zresztą bez żadnej gwarancji że coś
    > to da.

    A co - Internet oszczedzasz, ze nie chcesz skasowac ?

    J.

  • 7. Data: 2015-02-09 15:35:59
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-02-08 o 21:25, J.F. pisze:
    > A ktory lepszy ?
    >
    > To w zasadzie rozsadne, ze telefon sobie rezerwuje cos tam, czy to na
    > nowy upgrade, czy na start ..

    Tego to ja akurat nie wiem, poza firmowymi i Androidem to ja jeszcze nie
    miałem telefonu z innym systemem. Jednak nie chce mi się wierzyć że BB
    czy Windows będzie informował że mam mało miejsca na zaktualizowanie 50
    MB aplikacji gdy w urządzeniu jest 2.3 GB wolnej przestrzeni.

    > Zakladam ze Here na Lumii bedzie dzialac lepiej.
    >
    > Ale reszta ?
    > A potem sie okaze, ze i w WP jest podobnie :-)

    I na Androidzie działa dość dobrze, to nie wina programu a systemu który
    uniemożliwia aktualizację. Reszta też, nic nie daje się zaktualizować z
    powodu "braku miejsca w pamięci urządzenia".

    > A co - Internet oszczedzasz, ze nie chcesz skasowac ?
    >
    > J.

    I to też, mam dostęp tylko do limitowanego łącza. Poza tym taka sytuacja
    nie usprawni działania na długo. Nie mam pojęcia co robić, zresetować i
    włożyć jakąś pojemniejszą kartę SD, ale skoro 2.3 GB to za mało aby
    zaktualizować jakiś programik to gdzie gwarancja że np. 7GB wystarczy?

  • 8. Data: 2015-02-09 15:36:33
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-02-08 o 15:04, ToMasz pisze:
    > pijesz do niemożności kasowania danch z karty sd? Mimo to u mnie na s4
    > here mapy zainstalowało sobie na karcie pamięci.

    Raczej niemożliwości wyboru miejsca instalacji, nie znam sytuacji,
    czytałem tylko o takich problemach użytkowników.

    > musiałbyś to precyzyjniej opisać. telefon rzuca komunikatami, here?
    > Może spróbuj odinstalować here a potem zainstalować od nowa na karcie sd.

    Loguje się w Google Play, i widzę że jest do zaktualizowania HERE,
    klikam na "aktualizuj", za chwilę wyskakuje komunikat o niemożliwości
    aktualizacji z powodu braku miejsca w pamięci urządzenia. Rzecz dotyczy
    aktualizacji nie tylko Here a wszystkich programów, które próbowałem
    zaktualizować.
    Jest zainstalowana na karcie, żonglerka z przenosinami między pamięcią
    telefonu a kartą SD nic nie daje.

    > ja bym zrobił roota i sporóbował całą kartę sd przyporządkować jako
    > pamięć wewnętrzną. link2sd czy jakośtam się to nazywało.
    >
    > ToMasz
    >
    > Ps pytanie jeszcze o jakim telfonie rozmawiamy

    Za wysokie progi jak dla mnie..
    O Acer Liquid E2 duo

  • 9. Data: 2015-02-09 15:36:41
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-02-08 o 18:43, JoteR pisze:
> [...]
    > 640 kiB przestrzeni adresowej) miała minimum 600 kiB wojnego miejsca.
    >
    > [*] - również te przeniesione do pozostałej pamięci lub na kartę.

    No ale co to w ogóle jest? Pamięć urządzenia to zgodnie ze specyfikacją
    telefonu 4GB, System zajmuje 1.56Gb, aplikacje zainstalowane fabrycznie
    541MB, dane w pamięci podręcznej 122MB, miejsce wolne 143MB. Gdzie jest
    reszta pamięci, ukryta, zarezerwowana do jakichś celów które użytkownika
    nie powinny obchodzić?

  • 10. Data: 2015-02-09 15:51:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >miejsce wolne 143MB. Gdzie jest reszta pamięci, ukryta, zarezerwowana
    >do jakichś celów które użytkownika nie powinny obchodzić?

    Witamy w Androidzie :-)

    Nie masz tam jakiegos managera pamieci/aplikacji/dysku ?
    Na samsungu pokazuje i zajetosc przez "aplikacje" i w tej wspolnej
    "storage".
    Trudno sie tam sumuje, ale chyba da rade sie doliczyc.

    W kazdym badz razie - mnie sie 16GB skonczylo, a ty narzekasz na 4 -
    widzialy galy co kupowaly :-)

    J.