  • 91. Data: 2015-02-20 18:55:40
    Temat: Re: Pamięć w Androidzie
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message
    news:almarsoft.3641522905956067299@news.neostrada.pl

    > Argumenty do obliczeń mogą być w tablicy we w flash w przesterzeniu
    > adresowej kodu.
    > Nie ma potrzeby ich kopiowania do ram (aby ich użyć) bo nawet w
    > najprostrzej arch. harvardzkiej są dedykowne instrukcje do ładowania
    > rejestru wartością z przestrzeni kodu. Wynik obliczenia może być tylko w
    > rejestrze procesora. Do takiej operacji arytmetycznej na tablicy i
    > otrzymania wyniku operacji arytmetycznej nie potrzeba ani bajta zew. pam
    > ram.

    Podałeś szczególny przypadek obliczeń, w których dużo jest danych
    tylko do odczytu a mało danych wynikowych, które możnaby zmieścić
    w rejestrze procesora.
    Ja mówiłem o bardziej ogólnym przypadku gdzie potrzebujesz duże
    obszary pamięci o SWOBODNYM dostępie nie tylko do odczytu ale
    i do zapisu: sortowanie tablic, mnożenie macieży, itearacje na blokach
    danych "w miejscu" je zapisujące, praca na buforach tekstowych itp, itd...

  • 92. Data: 2015-02-20 18:57:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > normalny
    >
    > Nie mówimy o "standardowym programie" cokolwiek masz na myśli.

    Ja wręcz przeciwnie - myślałem że na grupie o smartfonach,
    w temacie o pamięci w smartfonie popędzanym Androidem,
    mówimy o "standardowym programie" typu np. klient Google+
    albo jakaś nawigacja z mapami - uruchomisz to we flashu?
    Good Luck! I pomijam już kwestię drastycznej różnicy szybkości
    pamięci flash w porónaniu do pamięci krzemowej DRAM/SRAM.

  • 93. Data: 2015-02-20 19:19:38
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Czekaj czekaj - a jaka masz predkosc SRAM a jak Flash ?

    No na swojej płytce używam procesora 32-bitowego
    popędzanego zegarem 80MHz. Cykl procesora to 12.5ns :-)

    Program i dane trzymam w kostkach krzemowej pamięci
    flash o dostępie 70-120ns w zależności o zastosowanej
    kostki i jej ceny (AMD/SPANSION AM29LV641DL120REF
    lub AM29LV641DL90REF albo ATMEL AT49BV642D-70TU).

    Zamiast je uruchamiać z tej pamięci, przy każdym starcie
    procesor kopiuje kod aplikacji do pamięci SRAM o czasie
    dostępu 8-10ns (ISSI IS61LV51216-8TL lub IS61LV51216-10TLI).
    Taka pamięć SRAM pozwala procesorowi pracować
    z najmniejszym cyklem waitstates (1 dodatkowy cykl zegara).
    A i tak na tablicę adresów przerwań i kod ich handlerów
    przeznaczyłem małą pamięć 1000 słów 32bitowych która
    bezpośrednio siedzi sprzężona z prockiem na tym samym
    kawałku krzemu w FPGA aby w czasie wykonywania tych
    fragmentów kodu nawet tego jednego ws nie musiał robić.

    Dla bystrych grupowiczów zadanie domowe: obliczyć ile
    waitstates procesor pracujący z zegarem 80MHz musi
    *zmarnować* bezproduktywnie przy *każdym* dostępie
    do pamięci gdyby wykonywał kod programu z flash 120ns?

    Oczywiście mówimy o małym procesorku embedded,
    bez osobnych potoków (pipelines?) dla pamięci kodu, danych,
    bez managera pamięci DRAM ładujących całe strony pamięci
    do cache więc taki ATOM czy jakiś ARM A8 będzie mieć przewagę
    tutaj ale wciąż ten mój to tylko procesor 80MHz a w tabletach
    macie procesory pracujące z prędkością 10, 20 może więcej
    razy szybszą... Najszybsze pamięci SRAM nie wydolą w roli
    cache memory dla DDRAM a co dopiero super powolny flash...

    > Flash wystepuje tez w postaci niemal zwyklych kosci pamieci, kod programu
    > jak najbardziej daje sie tam umiescic i bezposrednio wykonywac.
    > W koncu wiekszosc systemow ma do procesora podpiety jakis
    > P/EP/EEP/Flash/ROM i kawal programu z niego startuje.
    >
    > I tylko predkosc tego ROM sugeruje, ze lepiej go przepisac do RAM.

    Otóż to. I teraz pytanie za 10 punktów: Android uruchamia
    takiego klienta facebooka czy google+ wprost z pamięci masowej
    czy jednak przepisuje go przed uruchomieniem, jak pecet, do RAMu?

  • 94. Data: 2015-02-20 19:21:58
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Nie kombinuj. Moja wypowiedź to komentarz do:

    > Powyższe jest bzdurą, bo można.

    Można równie dobrze napisać że nie można wbijać gwoździ widelcem myśląc o
    profesjonalnych zastosowaniach przez zawodowca a przyjdzie taki Marek i
    napisze że on gwoździa/pinezkę wbił do gipsowej ściany widelcem i trzyma się
    mu na tej pinezce ramka z fotografią, czyli powyższe jest bzdurą.

  • 95. Data: 2015-02-20 19:25:24
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Zwal jak zwal, ale w Androidzie cos o tej funkcji najwyrazniej wystepuje.
    >
    > Nie wiem jak zorganizowane ... ale chyba jednak pamiec operacyjna zajmuje,
    > odpowiednia ilosc czuwajacych programow i sie ta pamiec zapcha.

    No są serwisy... idea ta sama, nazwa inna.

  • 96. Data: 2015-02-20 19:25:58
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "re" <r...@r...invalid> wrote in message news:mc5rmt$968$1@mx1.internetia.pl...
    > Użytkownik "Pszemol"

    > Tak, oczywiście było to tylko odniesienie do starego terminu.
    > ---
    > "Termin" to też stary termin

    O tak? To co sie dziś używa?

  • 97. Data: 2015-02-20 20:06:14
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Pszemol" napisał:

    > mnożenie macieży,

    Tego żadna pamięć nie obsłuży, niezależnie od typu ;->

    JoteR

  • 98. Data: 2015-02-20 22:17:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 20 Feb 2015 12:19:38 -0600, Pszemol napisał(a):

> [...]
    > kostki i jej ceny (AMD/SPANSION AM29LV641DL120REF
    > lub AM29LV641DL90REF albo ATMEL AT49BV642D-70TU).

    Uzywasz jakiegos antycznego procesora i antycznych pamieci i wyciagasz
    wspolczesne wnioski :-)

    Spansion sie chwali synchronicznymi 108MHz ... i 7 cykli po podaniu
    adresu :-)

    Sandisk sie chwali kartami 280MB/s ... nie wiem jak, ale to ponizej
    4ns/byte.

    > Otóż to. I teraz pytanie za 10 punktów: Android uruchamia
    > takiego klienta facebooka czy google+ wprost z pamięci masowej
    > czy jednak przepisuje go przed uruchomieniem, jak pecet, do RAMu?

    Android. Klient jest w Javie/Dalviku, trzeba go zaladowac z technika
    JIT ... i dobrze, bo Flash moze nie byc podpiety pod magistrale.

    Moglby sie tak Linux wykonywac, biblioteki maszyny wirtulnej ...

    J.

  • 99. Data: 2015-02-20 23:29:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "JoteR" 54e4d989$0$5880$6...@n...neostrada.pl

    > I teraz: czy owa "Pamięć wbudowana" ze specyfikacji to jest owa "Pamięć wewnętrzna"
    plus ów "Nośnik USB" plus obszar ukryty przed

    n zawsze -- w Monsterze n są

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 100. Data: 2015-02-20 23:46:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "re" mc5rrb$9m4$...@m...internetia.pl

    > No tak, ale ile by tych rejestrów musiało być, by uruchomić normalny program. Tyle
    co pamięci ?

    żonglowanie; niejeden procesor liczy tylko na rejestrach

    W pisze nawet, że większość:

    Większość procesorów przeprowadza działania wyłącznie
    korzystając z wewnętrznych rejestrów, kopiując do nich
    dane z pamięci i po zakończeniu obliczeń odsyłając wynik
    do pamięci.

    [niestety nie wiemy, czy to większość parlamentarna,
    narodowościowa, czy bezwzględna dla brudu i rdzy]

    A poważniej -- zwykłe programy nie odwołują się
    bezpośrednio do RAMek, ale do pamięci wirtualnej.
    Stosowny sterownik zamienia adresy wirtualne na
    rzeczywiste -- współpracując z żonglowaniem.

    Poza rejestrami są jeszcze (zwykle wielopoziomowe) kesze.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'