  • 11. Data: 2015-02-09 15:54:17
    Temat: Re: Pamięć w Androidzie
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Trybun" napisał:

    > No ale co to w ogóle jest?

    Pod spodem? Linuch ;->

    JoteR

  • 12. Data: 2015-02-09 16:10:35
    Od: masti <g...@t...hell>

    Trybun wrote:

    > Raczej niemożliwości wyboru miejsca instalacji, nie znam sytuacji,
    > czytałem tylko o takich problemach użytkowników.

    > Loguje się w Google Play, i widzę że jest do zaktualizowania HERE,
    > klikam na "aktualizuj", za chwilę wyskakuje komunikat o niemożliwości
    > aktualizacji z powodu braku miejsca w pamięci urządzenia. Rzecz dotyczy
    > aktualizacji nie tylko Here a wszystkich programów, które próbowałem
    > zaktualizować.
    > Jest zainstalowana na karcie, żonglerka z przenosinami między pamięcią
    > telefonu a kartą SD nic nie daje.

    czyli masz za dużo aplikacji zainstalowanych
    albo takie co zżerają pamięc jak np. Facebook, którego głównym zadaniem
    jest chyba zabieranie każdego kawałka wolnej pamięci nawet jak nic nie
    robi i nie jest podpięty do konta

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 13. Data: 2015-02-09 16:28:05
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    masti wydumał(a) w news:mbailb$c6d$1@dont-email.me :
    [...]

    > albo takie co zżerają pamięc jak np. Facebook, którego głównym zadaniem
    > jest chyba zabieranie każdego kawałka wolnej pamięci nawet jak nic nie
    > robi i nie jest podpięty do konta

    Facebook jest dostępny (nie u nas) w okrojonej wersji i dość mocno
    odciążony. Można sobie zassać z zewnętrznego źródła. Co do reszty, jest tak
    jak piszesz. Trybun jak narazie nie załapał ze sumowanie pamięci (co robi)
    jest niewłasciwe. Komunikat o braku miejsca nie ma nić wspólnego z kartą SD.
    Te rodzaje pamięci nalezy traktować jak partycje/rózne dyski. Dobrym
    rozwiązaniem jest odistalowanie aktualizacji/przywrócenie fabrycznych
    ustawień do programów, których sie nie uzywa (zwalniając miejsce) a których
    nie mozna przenieść na kartę SD lub są "wbudowane", znaczy fabrycznie
    instalowane (wyłaczyć). Dodatkowo w tel jest opcja aby sie nie aktualizowały
    same (aplikacja sklep).
    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 14. Data: 2015-02-09 21:49:01
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > W kazdym badz razie - mnie sie 16GB skonczylo, a ty narzekasz na 4 -
    > widzialy galy co kupowaly :-)
    miałem kiedyś arc S. tam było chyba 400 mega na programy. o ile ktoś
    cokolwiek instalował, to musiał dotrzeć do programu który partycje z
    karty sd montował jako wewnętrzną pamięć telefonu. Da się na 99.9% ale
    wymaga roota.

    ToMasz

    Ps

    Tam pod spodem jest dbałość o nasze bezpieczeństwo. Nawet jak my tego
    sobie nie życzymy

  • 15. Data: 2015-02-11 05:14:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 54d73566$0$2204$6...@n...neostrada.pl

    Pamięć... Pamięć ;) zawodzi, ale jednak pamiętam, że na tej
    grupie ktoś kiedyś twierdził zajadle, że aplikacje można
    przenieść na SD. Nie pamiętam dokładnie kto, ;) ale na pewno
    znajdziesz jeśli poszukasz. ;)

    Ja w Overmaxie mam 16 GB -- jedne aplikacje kasuję, aby inne
    zainstalować. Potrzebna któraś -- instaluję. Następnie kasuję...
    I tak w kółko. [i w krzyżyk, a nawet w trójkącik]

    Ale są telefony bez smutnego dzielenia pamięci.
    I takie warto wybierać -- albo rootować i przesuwać...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 16. Data: 2015-02-11 05:29:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Trybun" <i...@j...ru> wrote in message
    > Nie chodzi o nowsze wersje systemu, które podobno to mają "z urzędu" a o
    > 4.2.2. Sytuacja wygląda tak: próbuję zaktualizować Here Maps, jednak
    > dostaję komunikat o tym że w urządzeniu jest za mało miejsca w pamięci.
    > Doinstalowany menażer plików pokazuje że na karcie SD jest 800MB wolnego
    > miejsca, a w pamięci telefonu 1.5GB. W menu "Ustawienia" telefonu -
    > Pamięć - Pamięć Wewnętrzna - wolne 143MB - Karta SD wolne 800MB
    > - Pamięć Wewnętrzna Telefonu - wolne 1.57GB.

    Może to wina tłumaczenia na język polski tego okienka w Andku?
    Bo jak widzimy dwa razy (błędnie) podana jest nazwa "wewnętrzna",
    a przecież są dwa rodzaje pamięci wewnętrznej: pamięć operacyjna
    (runtime memory, zwykle RAM) i pamięć masowa (mass storage memory,
    zwykle Flash). Programy są przechowywane w pamięci masowej (u Ciebie
    jest to 4GB wewnętrznej dyskowej i aż do 32GB zewnętrznej na SD card)
    i uruchamiane z pamięci RAM do której są tam ładowane tylko wtedy
    gdy są potrzebne (Ty masz tylko 1GB pamięci RAM).
    A więc z tego co napisałeś, 143MB to prawdopodobnie wolna reszta
    tego 1024MB (1GB) pamięci RAM, gdzie siedzą *uruchomione* programy,
    Te 1.57GB to wolna reszta pamięci masowej wlutowanej w płytkę telefonu
    i 800MB to wolna reszta pamięci na karcie SD.

    Pytanie teraz - w której pamięci program ma za mało miejsca...
    Czy producent programu podaje minimalne wymagania dla niego?

    > Czego ten badziew chce gdy w telefonie łącznie jest ponad 2,3GB wolnego
    > miejsca, a zaktualizowana mapa nie ma nawet 50MB? Wywalić to całe
    > dziadostwo pod tramwaj i kupić telefon BB czy z Windowsem, czy może jednak
    > można z tym coś zrobić?

    Cały dowcip na tym polega, że te wymienione przeze mnie wyżej
    trzy rodzaje pamięci służą do czegoś innego i nie można ich sobie
    ot tak, dowolnie sumować.

  • 17. Data: 2015-02-11 08:45:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 10 Feb 2015 22:29:57 -0600, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
    > Bo jak widzimy dwa razy (błędnie) podana jest nazwa "wewnętrzna",

    Jest podana dobrze. Sa dwie pamięci wew. storage (dwie partycje).
    Było to.dokładnie opisane w wątku o czyszczeniu śmieci po
    deinstalacji aplikacji.

    --
    Marek

  • 18. Data: 2015-02-11 12:53:06
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message

    > Jest podana dobrze. Sa dwie pamięci wew. storage (dwie partycje). Było
    > to.dokładnie opisane w wątku o czyszczeniu śmieci po deinstalacji
    > aplikacji.

    Nie Marku - podano dwie pamięci wewnętrzne OPRÓCZ pamięci na SD card.
    Jedna z nich jest jednak "storage" (4GB), druga z nich jest pamięcią
    operacyjną 1GB.

  • 19. Data: 2015-02-11 13:29:18
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-02-09 o 16:10, masti pisze:

> [...]
    > albo takie co zżerają pamięc jak np. Facebook, którego głównym zadaniem
    > jest chyba zabieranie każdego kawałka wolnej pamięci nawet jak nic nie

    Owszem, jest ich sporo, no i sporo ważą, ale mam w "pamięci urządzenia"
    ponad 1.5GB wolnego, a na karcie SD ponad 800MB.

    Nie bardzo wiem o co chodzi, jak to Facebook może zajmować przestrzeń
    dyskową, zwłaszcza gdy jest w ogóle nie używany? Ale dzięki za sugestię,
    spróbuję go zdezaktywować, jego i inny fabrycznie zainstalowany balast
    którego nie używam.

  • 20. Data: 2015-02-11 13:29:49
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-02-09 o 15:51, J.F. pisze:

    > Witamy w Androidzie :-)
    >
    > Nie masz tam jakiegos managera pamieci/aplikacji/dysku ?
    > Na samsungu pokazuje i zajetosc przez "aplikacje" i w tej wspolnej
    > "storage".
    > Trudno sie tam sumuje, ale chyba da rade sie doliczyc.
    >
    > W kazdym badz razie - mnie sie 16GB skonczylo, a ty narzekasz na 4 -
    > widzialy galy co kupowaly :-)
    >
    > J.

    Mam 2 managery, jeden fabrycznie zainstalowany jeden pobrany z Google
    Play. Ten fabryczny nawet ma opcję sortowania programów wg wielkości.

    No tak, ale ja przecie nie noszę telefonu jako alternatywy dla
    komputera. A poza tym czy jest gwarancja gdybym włożył pojemniejszą
    kartę SD to teraz nie byłoby komunikatu o braku miejsca w pamięci przy
    próbie aktualizacji programów?