  • 111. Data: 2015-02-21 16:20:52
    Temat: Re: Pamięć w Androidzie
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    news:2dgiwzv7sbct$.j9yg212mfi9t$.dlg@40tude.net...

    > No wiesz, gdyby pamiec flash byla szybka i podpieta bezposrednio pod
    > magistrale, to czemu nie ?
    > Po co przepisywac do RAM ?
    >
    > Oczywiscie jeszcze pare rzeczy musi byc zapewnionych ...

    No... np. brak konieczności kasowania całego sektora,
    czyli chcesz z flash zrobić DRAM lub SRAM :-)

  • 112. Data: 2015-02-21 17:32:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Feb 2015 09:20:52 -0600, Pszemol napisał(a):

    > No... np. brak konieczności kasowania całego sektora,
    > czyli chcesz z flash zrobić DRAM lub SRAM :-)

    Nie, ja nie chce zastepowac RAM, ja chce dodatkowo podlaczyc pamiec
    flash bezposrednio.

    Procesor musi byc 64-bit, zeby wspolczesne "dyski" podlaczyc
    bezposrednio, jakies tryby adresacji wzglednej pewnie by sie przydaly,
    zeby program bez zmian mogl sie wykonywac spod adresu gdzie sie
    przypadkiem znajdzie. Byc moze pamiec wirtualna.

    J.

  • 113. Data: 2015-02-21 21:36:34
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > zeby program bez zmian mogl sie wykonywac spod adresu gdzie sie
    > przypadkiem znajdzie. Byc moze pamiec wirtualna.

    Duże procesory 64-bitowe już od dawna nie są bezpośrednio
    sprzęgane z pamięcią - oddzielone są od niej przez memory manager.

  • 114. Data: 2015-02-22 13:46:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Feb 2015 09:19:59 -0600, Pszemol napisał(a):

    > No ale Sandisk mówi o transferze strumieniowym a nie czasie
    > zapisu jednego słowa 32-bitowego w losowym miejscu gdzie
    > trzeba skasować cały sektor pamięci.
    > Pamięć cache Ci tu niewiele pomoże - one pracują z DRAM
    > i do pracy w DRAM są optymalizowane, nie z pamięcią flash.

    Ale DRAM tez czas pierwszego dostepu maja dlugi, dopiero nastepne
    slowa sa dostepne szybko. Cache z tego korzysta.

    > Skąd to wnioskujesz? Ja pisałem o Dalviku.

    No to czemu ten przytyk ?
    Dalvik czy Apple - na razie i tak program jest z "dysku" ladowany i
    problemy z partycjami te same.

    J.

  • 115. Data: 2015-02-22 15:18:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Feb 2015 15:08:54 +0100, Marek napisał(a):
    > On Sat, 21 Feb 2015 11:45:27 +0100, "J.F."
    >
    > Jeśli flash stanie się w przeszłości tak samo szybki jak ram i będzie
    > miał nieograniczoną liczbę zapisów to stanie się po prostu ramem
    > nieulotnym, wtedy pogadamy.

    Ja nie chce zastepowac RAM - ja tylko chce uruchamiac programy
    bezposrednio z pamieci flash, bedacej jednoczesnie "dyskiem".

    > Ale problem z implementacja modelu "one memory" (bez kopiowania) nie
    > jest w wolnym nośniku jakim jest flash ale w zarządzaniu i
    > dystrybucji binariów.
    > Aktualnie używane architektury cpu oraz kerneli nie wspierają takich
    > pomysłów.
    > Warstwa abstrakcji pomiędzy fs gdzie są binarki a (wirtualną)
    > przestrzenią adresową cpu byłaby niepotrzebnym overkillem.

    Nie wspieraja, bo zawsze byl prawdziwy dysk, i nie bylo innej
    mozliwosci.
    A ten overkill .. na oko to standardowa implementacja pamieci
    wirtualnej powinna sobie poradzic.

    > Zachowanie swobodnej i prostej wymiany binarek jako plików w fs (jak
    > jest teraz) byłoby bardzo tudne w takiej implementacji. Szybciej i
    > prościej jest ładować binarki (najczęściej tylko potrzebne ich
    > fragmenty) do osobnej pamięci (ram) i tam nimi zarządzać.

    Ale, pomijajac predkosc, po co je ladowac, jesli one tam juz sa ?

    > Jest dziesiątki powodów, dla których kernel musi mieć procesy w
    > "osobnej" pamięci (co implikuje kopiowanie z miejsca gdzie binarka
    > "jest" jako kod a gdzie ma być "uruchamiana"). Stronicowanie, wymiana
    > stron z swapem, prostrze (gdy są w ram) zarządzanie ochroną stron
    > itd, itp. To co opisujesz bliskie jest arch. harvardzkiej,, która
    > nadaje się do mikrokontrolera ale nie do implementacji współczesnego
    > kernela ze wszystkimi szykanami.

    Jestes pewien ? Unix sobie raczej zdaje sprawe ze jest obszar danych i
    kodu. I tego kodu nie ma co kopiowac miedzy procesami, jesli jest taki
    sam.
    Swap ? Po *** zrzucac ram z kodem na dysk, jesli ten kod jest w kazdej
    chwili dostepny w przestrzenii adresowej. Zreszta nawet klasycznie nie
    ma go co zapisywac na dysk, skoro on juz jest tam zapisany.

    J.

  • 116. Data: 2015-02-23 00:47:17
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 22 Feb 2015 15:18:35 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    danych i
    > kodu. I tego kodu nie ma co kopiowac miedzy procesami, jesli jest

    Tak. Nigdzie nie napisałem , że takie kopiowanie ma miejsce w
    przypadku stron współdzielonych z shared libs.

    > Swap ? Po *** zrzucac ram z kodem na dysk, jesli ten kod jest w
    kazdej
    > chwili dostepny w przestrzenii adresowej.

    To co jest w binarce na dysku nie zawsze jest tym samym co ma jest
    wykonywane (1:1) Kod w binarce np. może być skompresowany,
    polimorficzny itp.
    Filozofujesz na temat architektury, która na razie nie istnieje,
    musisz uwierzyć na słowo, że żaden z rozwijanych obecmie kerneli
    unixowych nie jest w stanie wesprzeć* to co wymyśliłeś.

    > Zreszta nawet klasycznie nie
    > ma go co zapisywac na dysk, skoro on juz jest tam zapisany.

    Wiesz jak jest realizowane stronicowanie (paging) czy znowu tak tak
    gdybasz?

    * - bez globalnego przebudowania zarządzania pamięcią.

    --
    Marek