    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Palenie w samochodzie
    Date: Fri, 13 Apr 2012 20:03:19 +0200
    Sender: Myjk <>
    <jm40bf$8aq$4@inews.gazeta.pl> <jm68jb$1cee$1@news2.ipartners.pl>
    <49e3mcmdrbyy$.dlg@myjk.org> <jm6r1i$nav$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <k...@m...org> <4897468182$20120413094132@squadack.com>
    <e...@m...org> <9207036588$20120413100837@squadack.com>
    <jm8n64$5rc$1@inews.gazeta.pl> <6678437680$20120413102119@squadack.com>
    <1...@m...org> <3568745437$20120413105345@squadack.com>
    <14ep2b27wlbwc$.dlg@myjk.org> <6322967646$20120413131413@squadack.com>
    <6...@m...org> <3904127674$20120413163322@squadack.com>
    <a...@m...org> <jm9nur$mm4$1@mx1.internetia.pl>

    Fri, 13 Apr 2012 19:30:26 +0200, Artur Maśląg

    > W dniu 2012-04-13 18:39, Myjk pisze:
    > (...)
    > Niestety powyższe nie jest prawdą i zaklinać rzeczywistość
    > możesz do woli. Nawet teoretykiem jesteś kiepskim.

    Jestem praktykiem a nie teoretykiem. Od ponad 3 lat wychowuję dziecko, bez
    bicia (choć wielokrotnie powinno dostać -- siostrzeniec w tym samym wieku
    dostał w ciry niezliczoną ilość razy -- nie dlatego, że się nie dało
    inaczej, tylko dlatego że rodzicom brakuje odpowiedniego podejścia),
    jedynie słowami, cierpliwością, wyrzeczeniami, poświęcaniem czasu.
    Skutecznie. Co więcej, tu nie będę skromny, lepiej mi to idzie niż innym,
    którzy biją swoje dzieci za przewinienia, za które ja nawet ręki do góry
    nie podniosłem.

    Tymczasem Wy mi próbujecie usilnie wmówić, że nie jest to możliwe. Żeby
    było śmieszniej, to na temat wychowania bez bicia wypowiadają się ludzie,
    którzy biją, bądź bili swoje dzieci, bo nie znaleźli innego sposobu na
    wychowanie.

    Ponownie powtarzam, karanie fizyczne dziecka, to bardzo skuteczny i
    jednocześnie najprostrzy z możliwych sposobów na wychowanie. Ale
    zdecydowanie nie najlepszy -- wie o tym tylko ten, kto sobie poradził i
    widzi wymierne skutki w stosunku do innych dzieci.

    Kluczowe natomiast jest, że jeśli ktoś sobie nie radzi bez bicia, to jest
    za to odpowiedzialny tylko i wyłącznie on sam, poprzez: źle obrane metody,
    brak konsekwencji w działaniu, lenistwo, brak czasu, etc. Wiadomo, każdy
    człowiek, w tym dziecko, jest inne, i wymaga innego podejścia -- tu
    "jedynie" kwestia rozgryzienia i adaptacji.

    > Miałem napisać coś więcej, ale chyba sobie daruję, choć wspomnę
    > o tym, że świat nie jest binarny i nawet psychologowie mają różne
    > zdania na temat wychowania itd.

    Świat byłby zbyt piękny, gdyby wszyscy się ze sobą zgadzali. Lekarze też są
    ludzmi, z różnym sposobem myślenia i w tej kwestii nie ratuje ich nawet
    dyplom. Myślisz, że gdyby RoMan sobie zrobił dyplom psychologa, to
    automagicznie by mu się przestawiło myślenie na wychowanie bez klapsa?
    Wątpię -- zatem żaden to argument.

    --
    Pozdor Myjk
    http://xcarlink.pl - zmieniarka *MP3*